Arrow
Arrow
Slider
Czy 2018 to kolejny rok content marketingu? Grupa AdNext

Czy 2018 to kolejny rok content marketingu?

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ale to już było i nie wróci więcej? Bzdura! Wróci jeszcze więcej! Content is king. Ten król rozsiadł się na swoim tronie, a śmiałków z detronizacją na ustach póki co nie widać nawet na horyzoncie. Coś jednak się zmieniło…


Content marketing w mediach społecznościowych

Od czasu, gdy Facebook został dużym graczem w świecie social media, zaczęliśmy inwestować tam coraz większe kwoty. Część firm sukcesywnie rezygnowało z prowadzenia blogów – i podobnie jak niejeden autor – za czołową platformę przyjmowano serwis Zuckerberga. Wielu osobom wydaje się, że w związku z tymi zmianami spada popularność niektórych form – na czele z e-mail marketingiem, którego upadek śmiało zapowiadają. Możecie być jednak spokojni. Sprawdziliśmy to. Nie, e-mail marketing nie umiera. Problem dotknął tych, którzy postawili na skrajności i skupili swoją uwagę tylko na jednym obszarze. Albo na mediach społecznościowych, albo na stronie internetowej opartej na solidnej treści.

 

Pod koniec 2017 roku Facebook zapowiedział zmiany, które miały mocno namieszać w biznesowym środowisku. W wybranych krajach pojawił się Explore Feed i treści publikowane przez firmy nie trafiały już na “główny newsfeed” użytkowników. Internet zalała fala opinii przerażonych marketingowców, a w wielu głowach zapaliła się czerwona lampka. Burzę związaną z Explore Feedem na bok przerzuciła informacja o zmianach w algorytmie, który miał położyć nacisk na wyświetlanie treści pochodzących z profili osobistych, a tym samym – zmniejszyć zasięgi firmowych postów. Ważnym kryterium miało stać się zaangażowanie, jakie wywołuje publikacja – co w kontekście strategii opartej na publikowaniu linków do firmowego bloga może brzmieć jeszcze gorzej niż dotychczas.

 

Czy oznacza to, że content marketing nie będzie już skutecznie współdziałać z mediami społecznościowymi? Wręcz przeciwnie. Po pierwsze – social media to nadal świetny sposób na rozpowszechnianie treści – ciągle jest to stosunkowo tania reklama, która pozwala trafić do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Po drugie – content marketing to już nie tylko treści tekstowe publikowane na stronie internetowej.

 

Trendy w content marketingu

Marketing treści dyskretnie zajął swoje miejsce w obszernych, merytorycznych, naszpikowanych wartością postach na Facebooku, a w najpopularniejszych filmach na YouTube spomiędzy typowej rozrywki od czasu do czasu wybijają się nieco poważniejsze treści – nadal jednak publikowane przede wszystkim przez marki osobiste.

 

Rola video w marketingu internetowym z roku na rok jest coraz ważniejsza. Powstaje też coraz więcej świetnych podcastów. Oczywiście w sieci nie brakuje genialnych tekstów, jednak to, że content marketing nie ogranicza się już tylko do treści w formie tekstu – ale przyjmuje także formy audiowizualne z pewnością możemy zamieścić na liście trendów w content marketingu.

 

Domeną content managerów będzie już nie tylko lekkie pióro. Firmy, które postanowią inwestować więcej w tworzenie filmów, animacji, materiałów audio czy infografik będą potrzebowały pracowników dysponujących nieco szerszym zakresem kompetencji.

 

Jeszcze w ubiegłym roku pisaliśmy o tym, czy rewolucja AR wyprzedzi VR i zwracaliśmy uwagę na dynamiczny rozwój technologiczny w tym zakresie: “Z danych przygotowanych przez Statista wynika, że w 2021 roku wartość rynku AR & VR będzie wynosić 215 miliardów dolarów. Badania przeprowadzone w USA wykazały, że tymi technologiami interesuje się aż 96% osób w wieku 14-19 lat – osób, które za kilka lat będą podejmować decyzje zakupowe”. Kiedy wirtualna i rozszerzona rzeczywistość staną się technologiami, z których będziemy czerpać na co dzień – zyskamy niewiarygodny wzrost możliwości działań content marketingowych.

 

Ubiegły rok to również kolosalny rozwój sztucznej inteligencji w obszarze komunikacji z klientem. W tym roku roboty mogą przyczynić się również do podniesienia skuteczności działań w obrębie content marketingu. Rozwiązania wykorzystujące AI mogą być dużym wsparciem w zakresie automatyzacji marketingu treści, co w kontekście rozwijającego się wachlarza dostępnych form znacznie ułatwiłoby coraz bardziej rozbudowany proces.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Content
Świetne kampanie video, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w sieci!

Outriders: nowa jakość dziennikarstwa

Nie, email marketing nie umiera. Zastosuj proste zabiegi optymalizacyjne

Absurdy Facebooka: Co robić, kiedy zablokują fanpage? [+WSKAZÓWKI]

Zamknij