Arrow
Arrow
Slider
3 powody, dla których marka powinna współpracować z blogerami Paulina Kamińska

3 powody, dla których marka powinna współpracować z blogerami

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Blogi i vlogi odgrywają w życiu internautów istotną rolę. Informują, uczą, dostarczają rozrywkę, budują opinię, świadomość oraz wspomagają podejmowanie decyzji zakupowych. Wszystkie wymienione powyżej funkcje, które spełniają blogi oraz vlogi w oczach internautów zostały potwierdzone w badaniu „B(v)log Power” przeprowadzonym przez Mobile Institute na zlecenie Stowarzyszenia blogerów i vlogerów. 

Czy warto współpracować z blogosferą? Jeśli jeszcze nie jesteś do tego przekonany – przygotowaliśmy 3 najważniejsze powody, które pomogą podjąć decyzję.

1. Blogerzy znają swoją grupę docelową

Blogi są świetnym sposobem dotarcia do grupy docelowej. Blogerzy tworzą swoje społeczności przez miesiące, a nawet lata. To oni każdego dnia rozmawiają ze swoimi odbiorcami i odpowiadają na ich pytania. Wiedzą, co im się podoba, jakie treści ich najbardziej angażują, bo przetestowali to wielokrotnie na blogu. To bezcenna wiedza, którą można wykorzystać, tworząc we współpracy z blogerem dobrze dostosowane do targetu komunikaty. Blogerzy często piszą też na tematy niszowe, skupiając wokół bloga osoby z konkretnymi zainteresowaniami, do których trudniej dotrzeć za pomocą innych form reklamy.

1

Wskazówka: Warto zaufać blogerowi i powierzyć mu przygotowanie treści lub tworzyć je aktywnie współpracując z twórcą. Zachowanie stylu typowego dla danego bloga sprawi, że przekaz będzie wiarygodny i skuteczny.

2. Blogerzy mają wpływ na czytelników i ich decyzje zakupowe

Bloger jest opiniotwórcą i ma duży wpływ na swoich czytelników. Oddziałuje także na ich decyzje zakupowe. Nie traktuj bloga tylko jako kolejnej powierzchni reklamowej, a blogera jako właściciela tej powierzchni. Przez lata marki wykorzystywały celebrytów do promowania swoich produktów. Dzisiaj mamy do czynienia z internetowymi “gwiazdami” – digital influenserami, którzy jednym wpisem na blogu lub w mediach społecznościowych sprawiają, że konkretne produkty znikają z półek w ciągu jednego dnia. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Jeden z najbardziej znanych dotyczy Maffashion, która na Snapczacie umieściła zdjęcie ulubionych perfum, po których nie było śladu na sklepowej półce już nastęnego dnia.

Wskazówka: Decydując się na współpracę z blogerem, sprawdź jaki zasięg ma jego blog. Pamiętaj, że współpraca z blogosferą nie opiera się tylko na blogach. Blogerzy mają bardzo duże społeczności obserwujących również w kanałach social media – na Facebooku, Instagramie, Snapchacie. Ważne też jest sprawdzenie, czy rzeczywiście na blogu istnieje zaangażowana społeczność, wchodząca z twórcą w interakcję.

blogerzy (1)

3. Blogerzy chcą angażować się w niestandardowe akcje i długofalową współpracę

Blogerzy stanowią grupę bardzo otwartą na nowe, innowacyjne pomysły. 73% blogerów, którzy wzięli udział w badaniu HASH|FM „Współpraca markami oczami digital influencers” zdeklarowało, że chcieliby podejmować współpracę z markami w akcjach niestandardowych. Natomiast 74% z przepytanych najchętniej zostałoby ambasadorem marki, gdzie w grę wchodzi współpraca długoterminowa. Akcje niestandardowe to takie, które w większej mierze zaangażują zarówno twórcę, jak i czytelników. Bardzo często wymagają nawet większego nakładu pracy ze strony influensera, ale dla blogerów to szansa na realizowanie własnych projektów i takich, które rzeczywiście im się podobają. Często bez wsparcia marki nie mieliby takiej możliwości.

blogerzy digital influencers

Wskazówka: Miej na uwadze, że jedna publikacja zamieszczona na blogu nie gwarantuje zbudowania relacji z marką. Warto zainwestować w więcej publikacji – min. 2-3, żeby uzyskać zamierzone efekty.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Content
Oto 3 biznesy zbudowane na content marketingu

3 zalety, które przekonają cię do content curation

9 powodów, dla których treści w formie listy są zawsze skuteczne

Największe kłamstwo, które zabija content marketing

Zamknij