Arrow
Arrow
Slider
7 zasad skutecznego marketingu afiliacyjnego na blogu Piotr Maślak

7 zasad skutecznego marketingu afiliacyjnego na blogu

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ostatni sukces Szafrańskiego skłonił mnie do przeanalizowania paru blogów, które żyją z affiliate marketingu. Oto moje przemyślenia:

1. Marketing Partnerski opiera się na pierwszym wrażeniu.

Pierwsze wrażenie definiuje tzw. „user experience” na twojej stronie. To z kolei ma kolosalny wpływ na decyzję zakupową użytkownika teraz lub w przyszłości.

Jakie masz odczucia gdy wchodzisz na stronę pełną reklam i Adsensa? Co taka strona komunikuje użytkownikom? – Hej, miło, że wpadłeś, dzięki twojej wizycie zarobię parę złotych. Kliknij tylko w reklamę!

To tak jak gdyby spotkać kogoś pierwszy raz, a ten od razu chce ci coś sprzedać. Gdy mowa o realnym życiu, każdemu nasuwa się co najmniej kilka przykładów: sprzedający wycieraczki samochodowe na parkingach czy podrabiane/ kradzione perfumy, itp.

Tymczasem, każdy potrzebuje czasu, żeby wyrobić sobie zdanie nt. sprzedającego i nabrać do niego zaufania. Jak mówi Marcin Michalski z Cube Group – Świadomość marki sprzedaje. Jeśli skupisz się wyłącznie na kanałach sprzedażowych, to okaże się, że tej sprzedaży nie ma.

Jeszcze lepiej jeśli strona internetowa wzbudzi w tobie szczere zainteresowanie. Na tyle, że sam chciałbyś zapytać prowadzącego co może ci doradzić/ zaproponować.

2. Reklamuj produkty/ usługi, które znasz.

Podobnie radzi Rory Sutherland z Ogilvy, który mówi – nie powinieneś reklamować produktów, których ty sam lub ktoś z twojego najbliższego otoczenia nie używa. Każdy kto ma swoje audytorium, ponosi odpowiedzialność za słowo do nich kierowane. Czy nie jesteście podejrzliwi, gdy ktoś, kto jest PC promuje produkty Apple’a.

3. Opisz produkt, który promujesz.

Jeśli tylko wyświetlasz kreację reklamową programu partnerskiego, tracisz czas i pieniądze. Jeśli natomiast czynnie promujesz produkt zdając relację z jego testowania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zaintrygujesz tym swoich odbiorców i zwiększysz szansę na kliknięcie w link partnerski. To tekst powinien być pretekstem, żeby dołączyć do niego link z afiliacji a nie na odwrót, że post pisany jest pod program afiliacyjny.

4. Przedstaw dowody.

Gdy opisujesz swoje doświadczenia związane z użytkowaniem produktu zilustruj je zdjęciami lub wykresami. Jeśli jest to możliwe, przedstaw jak testowany produkt/ usługa zmienił twoje życie. Nawet jeśli są to odczucia subiektywne. Na przykład promując program partnerski księgarni internetowej opisz w jaki sposób przeczytanie książki o zarządzaniu czasem pomogło ci wygospodarować chwile na jakąś nową pasję.

5. Promuj maksymalnie 2 produkty tej samej kategorii.

  • – Im więcej produktów/ usług promujesz, tym mniej jesteś wiarygodny.
  • – Im więcej produktów promujesz, tym trudniej dokonać wyboru. Dyskomfort z tym związany oddala użytkownika od intencji zakupowej.
  • – Jeśli wciąż promujesz te same produkty w kolejnych postach, użytkownik odczyta twoją konsekwencję, że te produkty po prostu warte są uwagi.

6. Promuj tylko to co się opłaca.

Ustal dla każdego programu partnerskiego odpowiedni czas jaki dajesz mu na przyniesienie pierwszych efektów. Najczęściej wydawcy zbyt są niecierpliwi i wyłączają program nie dając mu się odpowiednio „rozgrzać”. Dotyczy to jednak najczęściej tych, którzy stawiają na ilość przerabiając dużą liczbę programów, a nie na jakość (na co usilnie staram się zwrócić uwagę w tym poście).

7. „Książki, które czytam.”

Stwórz podstronę poświęconą narzędziom, których używasz, książkom, które czytasz. Jest to świetny sposób zagnieżdżenia linków partnerskich i na dodatek jest to uznawane, za bardzo przydatne dla użytkownika. W tym miejscu możesz przemycić bardzo wiele produktów czy usług, począwszy od hostingu, platformy, na której stoi blog, mailingu, a skończywszy np. na konferencjach, na które się wybierasz.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Content
Content jako klucz do Lead Generation
Zamknij