Arrow
Arrow
Slider
Architektura informacji Daniel Kotliński

Architektura informacji

pexels-photo-416405 (1)
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Architektura informacji– jest odpowiedzią na ogromną – i stale rosnącą ilość informacji dostępnych w Internecie. Na czym polega i co łączy ją ze wskaźnikiem konwersji?

 

Architektura informacji – co to jest?

Firmy coraz częściej zamieszczają na swoich stronach internetowych duże ilości informacji. Zwyczaj tworzenia strony, która pełni rolę wizytówki, sukcesywnie ustępuje miejsca trendowi “content is king”. Powstaje coraz więcej artykułów, produktów, ofert i kategorii. W witrynach pojawia się coraz więcej treści. Jednak samo stworzenie i publikacja to nie koniec – i tu pojawia się architektura informacji.

 

Tworzenie struktur, odpowiednie oznaczanie i organizowanie informacji to część zadań, za które odpowiedzialny jest architekt informacji. Często jest to osoba będąca członkiem zespołu odpowiedzialnego za działanie w obszarze user experience, czy pozycjonowania stron internetowych. Do zadań architekta należy również opracowywanie nawigacji i tworzenie hierarchii dotyczących danych kategorii informacji,

 

Architektura informacji ma na celu ułatwienie wyszukiwania i korzystania z treści dostępnych w danym źródle. Jednak budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika to tylko jeden z głównych obszarów.

 

Przeczytaj nasz artykuł: Czy Twoja strona sprzedaje?

“Najczęściej o osiągnięciu celu mówimy wtedy, kiedy użytkownik odwiedzający naszą witrynę znajduje się na stronie z podziękowaniem/podsumowaniem płatności. Jak nietrudno się domyślić – zanim tam dotrze, musi pokonać pewną drogę. Jakie zachowania podejmuje od wejścia na stronę aż do sfinalizowania zakupu?”

Współczynnik konwersji i architektura informacji

W wielu branżach dokonanie zakupu na stronie internetowej wymaga dokonania co najmniej kilku działań. Odpowiednio zaplanowana ścieżka i struktury zapewniające użytkownikom komfortowe i intuicyjne osiągnięcie celu to aspekty, które mogą znacząco wpływać na współczynnik konwersji. Właśnie dlatego na początku wspominaliśmy o zależności między architekturą informacji a współczynnikiem konwersji.

 

„I mean architect as used in the words architect of foreign policy. I mean architect as in the creating of systemic, structural, and orderly principles to make something work — the thoughtful making of either artifact, or idea, or policy that informs because it is clear”. (Richard Saul Wurman, „Introduction”, in: Information Architects (1997).)

 

Architektura informacji odnosi się również do rywalizowania z konkurencją. Użytkownicy, którzy odwiedzają naszą stronę internetową i nie mogą znaleźć tego, czego szukają – najprawdopodobniej w krótkim czasie zamkną stronę i spróbują znaleźć to, czego potrzebują, w witrynie konkurencji.

 

Opracowanie odpowiednich struktur nie tylko pomaga użytkownikom w komfortowym korzystaniu ze strony i budowaniu możliwości do osiągania pozytywnych doświadczeń. Współpraca realizowana przez różne działy pozwala również na ułatwienie w zakresie prowadzenia działań analitycznych i optymalizacji witryny – a to znowu ma na celu ułatwienie użytkownikowi ścieżki, którą chce pokonać.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-273691
Facebook Ads – reklama na Facebooku

pexels-photo-1182291
Lokowanie produktu (product placement)

pexels-photo-842567
Marka osobista

pexels-photo (3)
Analityka internetowa

Zamknij