Arrow
Arrow
Slider
Chatbot Grupa AdNext

Chatbot

chatbot
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Chatbot – aplikacja umożliwiająca prowadzenie zautomatyzowanej komunikacji z użytkownikami. Chatbot wykorzystywany bywa jako wirtualny konsultant, który udziela wcześniej zaprogramowanych odpowiedzi na z góry zdefiniowane pytania. Chatbot może być wbudowany w firmową stronę na Facebooku lub być niezależnym programem.


Chatbot – co to jest?

Chatboty opanowały internet! Popularność zautomatyzowanych „asystentów” rośnie na sile zwłaszcza w ostatnich latach, głównie za sprawą adaptacji ich przez platformy społecznościowe – głównie Facebooka. W tym kontekście chatbot to aplikacja funkcjonująca w obrębie fanpage‚a, która posiada zestaw scenariuszy rozmowy. Kiedy chatbot działa przy stronie sklepu internetowego, może udzielać odpowiedzi na pytania konsumentów (o przesyłkę, warunki reklamacji), ale również – działać niczym sklep w komunikatorze, poprzez który zamawiamy ubrania.

Chatbot – do czego używać?

Chatbot znajdzie dzisiaj zastosowanie w przeróżnych dziedzinach i sytuacjach biznesowych. Najpopularniejsza platforma do samodzielnego tworzenia chatbotów, Chatfuel, pisze na swojej stronie o „relationship-based Messenger marketing” – a więc rozwoju gałęzi marketingu opartej na budowaniu relacji. Chatboty są przejawem pewnego megatrendu, który można określić mianem rozwoju interfejsów konwersacyjnych.

  • Chatbot w ecommerce to jedno z najpopularniejszych rozwiązań. Świetnie sprawdzi się jako wsparcie obsługi klienta – sporą grupę zapytań konsumentów można bowiem przewidzieć, układając stosowne scenariusze rozmowy.
  • Dzięki chatbotom w obsłudze klienta zwalniamy zasoby zespołu i podnosimy rentowność działań.
  • Chatbot w marketingu to również nic nowego – dziś chatboty określa się mianem „newsletter 2.0″ i często wykorzystuje do wysyłania komunikatów o charakterze reklamowym czy contentowym jego subskrybentom.

Chatboty można również wykorzystać kreatywnie – do gier tekstowych, opowiadania historii, czy nawet… walki z bezsennością, jak bot marki Casper! Możliwości, jakie daje chatbot, sprawiają, że niemal każdy dział w firmie może określić czynności, które można by zautomatyzować. Optymalizacja w tym wypadku przynosi wzrost marży!

Chatbot – jak stworzyć na Facebooku

Api.aiManyChat czy Chatfuel to platformy, które umożliwiają stworzenie chatbota. Choć początkowo stworzenie chatbota na Facebooku, a w zasadzie chatbota w Messengerze, wymagało umiejętności programistycznych, dziś każdy może „wyklikać” chatbota samodzielnie. Przypomina to konstruowanie strony internetowej w specjalnym kreatorze, który zamienia to, co widzimy na ekranie, w kod zrozumiały dla przeglądarek.

Jednak tym, co odróżnia proces tworzenia chatbota od projektowania strony internetowej, to konieczność dokładnego przemyślenia powodu istnienia chatbota i określenia logicznych scenariuszy.

Przeczytaj, jak stworzyć chatbota z pomocą Chatfuel – możesz to zrobić za darmo, poświęcając trochę wolnego czasu. Z drugiej strony – istnieje możliwość zlecenia produkcji bota (pisanego od podstaw według ścisłych wytycznych lub stworzonego w kreatorze) przez software house lub agencję reklamową, a ceny wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
Twitter-Hashtags
Hashtag

pexels-photo-1120344
Employer Branding

pexels-photo-270637
SEO Copywriting

identyfikacja wizualna
Identyfikacja wizualna

Zamknij