Arrow
Arrow
Slider
CONTENT MARKETING Natalia Krzyśków

CONTENT MARKETING

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Content marketing (lub marketing treści) – to strategia marketingowa, opierająca się na tworzeniu i dystrybucji wartościwych treści oraz na docieraniu z nimi do dopasowanego odbiorcy. W przeciwieństwie do jednokierunkowego, tradycyjnego marketingu, content marketing to próba nawiązania dialogu z odbiorcą, oferowanie mu wartości dodanej w procesie komunikacji.

CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Choć historia content marketingu w swojej pierwotnej postaci sięga początków rozwoju prasy i mediów masowych (za sztandarowe przykłady uznaje się tu choćby książkę kucharską Dr. Oetkera czy stworzony przez Johna Deere’a magazyn dla rolników „The Furrow” – historia obu przykładów sięga XIX wieku), jej przyspieszona ewolucja w ostatnich latach związana jest w rozwojem narzędzi internetowych, w tym głównie ze wzrostem znaczenia reklamy natywnej. Rosnąca „ślepota bannerowa”, a także popularność adblockerów wymusiła na reklamodawcach poszukiwanie nieinwazyjnej alternatywy, która byłaby lepiej przystosowana do różnych etapów ścieżki zakupowej klienta, analizowanej dzięki najnowszym narzędziom analitycznym, takim jak choćby Google Analytics. Content marketing może być zatem zarówno wprowadzeniem do poznania i zaangażowania w komunikację marki, pełnić walor edukacyjny, pogłębiać wiedzę, a także prowadzić do osiągnięcia celów biznesowych i pobudzać impulsy zakupowe.

JAKIE FORMY PRZYBIERA CONTENT MARKETING?

W tym celu content marketing stosuje zróżnicowane formy, z których najpopularniejsze to posty na blogach i w mediach społecznościowych, newslettery i inne formy kreatywnego e-mailingu, infografiki, e-booki, poradniki, case studies, podcasty czy content wideo. Dodatkowym aspektem działań content marketingowych jest efekt SEO, czyli poprawienie pozycji marki w wyszukiwarce, a co za tym idzie – jej większa rozpoznawalność.

JAKIE SĄ CELE CONTENT MARKETINGU?

Za sprawą swojej niejednorodności i złożoności, klasyczne KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) w obrębie content marketingu również mają różne formy. Do celów, które pomagają w doborze odpowiedniego formatu i strategii należy m.in zwiększenie ruchu na stronie, budowanie świadomości marki, określane np. w liczbie polubień, udostępnień czy wyświetleń treści w mediach społecznościowych, generowanie leadów (danych kontaktowych, e-maili, numerów telefonów), czy wspominane poprawienie pozycji firmy w wyszukiwarkach.

EWOLUCJA CONTENT MARKETINGU

Wraz z rozwojem nowoczesnego marketingu, wzrostem znaczenia kampanii crossmediowych, a także dzięki zastosowaniu technik mieszanych (marketingu mix), content marketing często rozszerza swoje pole działania o techniki klasyczne i ewoluuje w nowe formy. Przyczynił się też do wzrostu znaczenia pokrewnych dziedzin marketingu, takich jak influencer marketing, a także do wytworzenia content marketingu generacyjnego, adresowanego do różnych grup odbiorców – np. teen marketingu.

 

 

ZOBACZ CASE STUDIES:

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
BIG DATA

Zamknij