Arrow
Arrow
Slider
Duplicate content Daniel Kotliński

Duplicate content

pexels-photo-1089549
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Duplicate content– to zmora marketingowców, których celem jest budowanie widoczności w wyszukiwarce dla danych witryn. Na szczęście – uniknięcie tego zjawiska jest możliwe dzięki prowadzeniu działań zgodnie z konkretnymi wytycznymi.

 

Duplicate content – co to jest?

To zjawisko polegające na powielaniu treści w obrębie jednej strony internetowej lub kilku domen. Dotyczy przede wszystkim tworzenia obszernych treści, które są identyczne albo bardzo podobne. W uproszczeniu – duplicate content występuje wtedy, gdy ta sama treść dostępna jest pod kilkoma adresami URL.

 

Pozycjonowanie stron internetowych składa się między innymi z dostosowania treści w witrynie do preferencji wyszukiwarek. Niemniej jednak – w sytuacjach, kiedy dochodzi do łamania standardów – Google traktuje takie działania dosyć kategorycznie. Tworzenie treści jest jednym z podstawowych procesów w rozwijaniu stron internetowych. Właściciele witryn zdają sobie sprawę z tego, że duża ilość treści sprzyja poprawianiu wyników widoczności w wyszukiwarce. Jednak część z nich – zamiast tworzyć własne, unikalne treści – decyduje się na korzystanie z zasobów dostępnych w sieci. W przypadku takich działań, temat duplicate content zaczyna odgrywać kluczową rolę – i właśnie dlatego jest to zagadnienie tak istotne i popularne.

 

Google indeksuje i wyświetla w wyszukiwarce tylko te treści, które są unikalne. Powielanie zawartości może wpływać na obniżenie pozycji witryny w rankingu Google. Możliwe jest również całkowite usunięcie z indeksu – wówczas strona w ogóle nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

 

Co szczególnie istotne – duplicate content często występuje jako efekt nieświadomych działań, których celem nie jest wpływanie na wyniki wyszukiwania. Dotyczy to przede wszystkim powielania treści wewnątrz witryny.

 

Jak uniknąć duplicate content?

Na początku przedstawimy bardzo popularny błąd, dotyczący powielania treści wewnątrz witryny – o czym wspominaliśmy powyżej. Najczęściej występuje w sytuacjach, gdy ta sama treść znajduje się pod kilkoma adresami. Dla przykładu – przyjrzyjmy się przypadkowi, w którym do strony głównej prowadzą cztery adresy.

 

Przykład:

http://adnext.pl

http://adnext.pl/index.html

http://www.adnext.pl

http://www.adnext.pl/index.html

 

W przypadku, gdy treści opublikowane na Twojej stronie internetowej zostaną skradzione, opublikowane w witrynie bez Twojej zgody – należy skontaktować się z jej właścicielem i zażądać ich usunięcia. Możesz również zgłosić to zdarzenie do Google i poprosić o usunięcie z indeksowania strony, na której opublikowano treści skopiowane z Twojej strony internetowej.

 

Konwertowanie kanoniczne

Kolejnym, bardzo ważnym sposobem na uniknięcie zjawiska duplicate content, jest wskazanie wyszukiwarce “właściwego” adresu URL. Jak już wspominaliśmy – Google wyświetla w wyszukiwarce tylko unikalne treści. Oznacza to, że w przypadku, gdy na Twojej stronie do tej samej treści prowadzi kilka adresów – Google może automatycznie określić, który z nich jest najważniejszy (czyli właściwy, kanoniczny). Aby tego uniknąć, należy samodzielnie określić strony kanoniczne. Możesz zrobić to na przykład korzystając z Google Search Console.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-392018
CTR (współczynik klikalności)

pexels-photo-416405 (1)
Architektura informacji

pexels-photo-273691
Facebook Ads – reklama na Facebooku

pexels-photo-1182291
Lokowanie produktu (product placement)

Zamknij