Arrow
Arrow
Slider
E-mail marketing Grupa AdNext

E-mail marketing

pexels-photo-147408
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

E-mail marketing– to, w uproszczeniu, wykorzystywanie poczty elektronicznej do komunikacji marketingowej, której celem jest promowanie marki, produktów i/lub usług.

 

E-mail marketing – co to jest?

To forma marketingu online bazująca na komunikacji poprzez pocztę elektroniczną, która najczęściej odbywa się pomiędzy marką, a większą liczbą odbiorców. Choć w zasadzie można użyć tego określenia do każdej wiadomości wysłanej poprzez pocztę elektroniczną. Cechuje się automatyzacją działań i personalizacją komunikatów, pozwala na osiągnięcie niskich kosztów reklamy oraz mierzenie zwrotu z inwestycji. To jeden z najczęściej wykorzystywanych kanałów komunikacji przez firmy.

 

Temat, jakim jest e-mail marketing, zrzesza wielu zapalonych zwolenników, ale przez wielu marketingowców jest uważany za formę, która sukcesywnie odchodzi do lamusa. W jednej z naszych publikacji pisaliśmy o tym – jak dzisiaj robić e-mail marketing.

 

Nie wdając się teraz w szczegóły – przedstawiliśmy tam możliwości prowadzenia działań w tym kanale, z uwzględnieniem nowoczesnych narzędzi i aktualnych trendów – od automatyzacji, po prowadzenie do konwersji na mobile.

 

Możliwości i standardy promocji z wykorzystaniem poczty elektronicznej znacząco zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat. Tak samo, jak kiedyś najpopularniejszym rozwiązaniem było przesyłanie “suchych” ofert – tak dzisiaj e-mail marketing to narzędzie realizujące szeroki zakres celów. Od budowania relacji z klientami poprzez spersonalizowaną komunikację, po niestandardowe kreacje z audiowizualną warstwą, poprawiające CTR i wskaźnik konwersji.

 

Jakie korzyści daje e-mail marketing?

Marki korzystające z tej formy marketingu bezpośredniego otrzymują następujące możliwości:

  • analityka i mierzenie skuteczności oraz zwrotu z inwestycji,
  • docieranie do dużych grup odbiorców (tworzenie baz adresów),
  • segmentacja odbiorców i tworzenie spersonalizowanych komunikatów,
  • automatyzacja działań (autorespondery często wykorzystywane jako wiadomości dotyczące transakcji, które pozwalają na szybki kontakt z użytkownikami dokonującymi określonych działań),
  • sprawna realizacja programów lojalnościowych.

 

Podstawowe wskaźniki skuteczności działań w obszarze e-mail marketing to:

  • liczba zapisów do newslettera,
  • współczynnik otwarć (open rate, OR),
  • współczynnik klikalności (click-through rate, CTR),
  • współczynnik kliknięć do otwarć (click to open rate, CTOR).

 

E-mail marketing świetnie sprawdza się jako ogniwo łączące różne kanały komunikacji z odbiorcami. Działa nie tylko w standardowym połączeniu – ze stroną internetową – ale także w połączeniu z marketingiem w mediach społecznościowych.

 

Zgodnie z danymi przedstawionymi w DMA Insight: Marketer email tracking study (2017), o których pisaliśmy w jednej z naszych publikacji –  większość firm planuje zwiększenie budżetu na e-mail marketing. 44% planuje wzrost, 9% – znaczący wzrost, a 43% firm zakłada utrzymanie budżetu na tym samym poziomie. Cztery na pięć firm przeznacza na mailing do 20% wysokości całego budżetu na działania marketingowe.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-1181421
Remarketing

hands-woman-laptop-notebook
Fanpage

pexels-photo (4)
Long tail

pexels-photo-590022
KPI (Kluczowe Wskaźniki Efektywności)

Zamknij