Arrow
Arrow
Slider
Facebook Ads – reklama na Facebooku Daniel Kotliński

Facebook Ads – reklama na Facebooku

pexels-photo-273691
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Facebook Ads– to nazwa systemu reklamowego serwisu społecznościowego Facebook. Przez wielu marketingowców jest obecnie uważany za jedną z najlepszych możliwości reklamy w marketingu online, pozwalając na wyświetlanie reklam charakteryzujących się niskim kosztem oraz wysoką skutecznością i zaawansowanymi możliwościami analitycznymi.

 

Facebook Ads – co to jest?

Reklama na Facebooku opiera swoją skuteczność na tym, że wśród dwóch miliardów osób korzystających z serwisu każdego miesiąca – niemal każda firma może znaleźć swoich potencjalnych klientów. FB Ads pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej i wyświetlenie reklamy tylko tym, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani danym produktem i/lub usługą.

 

Struktura kampanii reklamowej w systemie Facebook Ads składa się z trzech części:

  • kampania, dla której należy określić jeden cel reklamowy;
  • zestaw reklam, dla którego należy określić grupę docelową, budżet, harmonogram, umiejscowienie, sposób składania ofert;
  • reklama – obejmuje wybór opublikowanego wcześniej posta lub stworzenie materiału reklamowego.

Tworzenie reklamy na Facebooku

Reklamodawcy tworzą reklamy na Facebooku korzystając z dedykowanego narzędzia, jakim jest Menedżer reklam. Umożliwia ono:

  • tworzenie reklam;
  • określanie grup odbiorców;
  • zarządzanie budżetem reklamowym;
  • wybór umiejscowień reklamy;
  • monitorowanie kampanii reklamowych;
  • optymalizację reklam;
  • analizowanie skuteczności reklam;
  • a także zarządzanie kontem, rozliczeniami i podobne opcje.

 

facebook ads - menedżer reklam

Facebook Ads – umiejscowienia reklam

Stworzenie reklamy w systemie Facebook Ads pozwala na wyświetlanie jej nie tylko w kanałach aktualności samego serwisu.

 

Obecnie wyświetlanie reklamy jest dostępne:

  • na Facebooku (w aktualnościach oraz w prawej kolumnie),
  • w Audience Network (sieć wybranych aplikacji i witryn internetowych),
  • w Messengerze,
  • na Instagramie (w aktualnościach oraz w sekcji Stories).

 

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Określanie budżetu reklamowego odbywa się na etapie tworzenia kampanii reklamowej. Decyzję o jego wysokości podejmuje reklamodawca. Istnieją dwa sposoby określania budżetu reklamowego:

  • ustawianie budżetu całościowego dla kampanii lub budżetu dziennego (połączone z określeniem czasu emisji reklam);
  • ustawianie kosztu za osiągnięcie poszczególnego wyniku.

 

Promowanie posta a reklama na Facebooku

Wiele osób błędnie określa korzystanie z niebieskiego przycisku “Promuj post” korzystaniem z reklamy na Facebooku. Niebieski przycisk pojawiający się pod publikowanym postem, to bardzo mocno uproszczona forma reklamy na Facebooku.

 

Choć teoretycznie promowanie posta mieści się w ramach obejmujących reklamę na Facebooku – istnieje spora różnica pomiędzy kliknięciem w niebieski przycisk, a korzystaniem z Menedżera reklam.

 

Tworząc reklamy z wykorzystaniem Facebook Ads (w Menedżerze reklam) zyskujemy dodatkowo:

  • wybór celu reklamowego kampanii;
  • możliwość korzystania z zaawansowanego targetowania;
  • wybór umiejscowienia reklamy;
  • możliwość kontrolowania i optymalizacji kampanii;
  • szczegółowe statystyki dotyczące reklam;
  • możliwość podpięcia Piksela Facebooka i inne skuteczne rozwiązania.

 

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-1182291
Lokowanie produktu (product placement)

pexels-photo-842567
Marka osobista

pexels-photo (3)
Analityka internetowa

pexels-photo-218717 (1)
Reklama w Google

Zamknij