Arrow
Arrow
Slider
GDN (Google Display Network) Daniel Kotliński

GDN (Google Display Network)

pexels-photo-177557
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

GDN (Google Display Network)– czyli sieć reklamowa Google, pozwala reklamodawcom na docieranie do ogromnej liczby użytkowników internetu poprzez wyświetlanie materiałów reklamowych w atrakcyjnych formatach.

 

GDN – co to jest?

Reklama w Google pozwala na skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy potrzebują dokładnie tego, co oferujemy. Z wykorzystaniem Google Display Network możesz trafiać do nich poprzez ponad dwa miliony stron internetowych i ponad 650 000 aplikacji. Jak to działa?

 

Prowadzenie działań reklamowych w Google wielu początkującym marketingowcom kojarzy się przede wszystkim z wyświetlaniem reklam w wynikach wyszukiwania. GDN pozwala na wykorzystywanie innych form reklamowych. Już przyglądając się samej nazwie, nietrudno domyślić się, że chodzi o reklamy graficzne oraz wideo, popularnie określane jako displayowe czy banerowe.

 

Wykorzystywanie GDN umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam banerowych na stronach internetowych i w aplikacjach, które należą do sieci reklamowej lub są dla niej partnerami, a także w treściach wideo.

 

Sieć reklamowa Google została tak pomyślana, aby pomagać reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Jej opcje kierowania pozwalają w strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie”. (źródło: Google Ads – Pomoc)

 

Typy kierowania reklam w GDN

Targetowanie reklam w GDN opiera się na opcjach kierowania reklam. Możemy dokonać wyboru ze względu na typ odbiorcy lub zastosować kierowanie kontekstowe.

 

Określenie grupy docelowej ze względu na typ odbiorcy pozwala skorzystać z:

  • remarketingu i kierować reklamy osobom, które dokonały już pewnych czynności (np. odwiedziły stronę internetową),
  • danych o zainteresowaniach odbiorców,
  • danych demograficznych.

Kierowanie kontekstowe odbywa się poprzez określenie wybranych słów kluczowych oraz tematów, na podstawie których reklamy są wyświetlane w dopasowanych kontekstowo witrynach.

 

Określając dane dotyczące wyświetlania reklam, dostępne jest również wykorzystanie opcji wykluczania. Możliwe jest:

  • wykluczanie stron o określonej tematyce,
  • wykluczanie według danych demograficznych, miejsca docelowego i słów kluczowych,
  • wykluczanie według opcji kategorii witryny.

 

Dlaczego warto wyświetlać reklamy w GDN?

Google Display Network to ogromna sieć reklamowa, pozwalająca na osiągnięcie bardzo dużego zasięgu i stosunkowo niskiego kosztu kliknięcia w reklamę. Opracowanie przemyślanej strategii i przeprowadzenie odpowiednich działań, pozwala firmom osiągać bardzo dobre wyniki. Na czym opiera się skuteczność banerowych reklam w Google?

 

Reklamy wyświetlane są na różnych stronach internetowych – mających różny charakter i różne grupy odbiorców. Umożliwia to skuteczne pozyskiwanie nowych klientów oraz prowadzenie działań z wykorzystaniem remarketingu, który stanowi jeden ze sprawdzonych sposobów na “domknięcie sprzedaży”.

 

Oprócz zaawansowanych możliwości targetowania reklam i ogromnej ilości danych umożliwiających analizę, GDN wyróżnia się dużymi możliwościami wyświetlania reklam – zarówno w zakresie miejsc docelowych jak też formatów reklamowych.

 

Sprawdź inne możliwości marketingu online.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-1089549
Duplicate content

pexels-photo-392018
CTR (współczynik klikalności)

pexels-photo-416405 (1)
Architektura informacji

pexels-photo-273691
Facebook Ads – reklama na Facebooku

Zamknij