GDN (Google Display Network) – co to jest?

Co to jest GDN (Google Display Network)?

GDN (Google Display Network), czyli sieć reklamowa Google, pozwala reklamodawcom na docieranie do ogromnej liczby użytkowników internetu poprzez wyświetlanie materiałów reklamowych w atrakcyjnych formatach.

GDN – co to jest?

Reklama w Google umożliwia skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy potrzebują dokładnie tego, co oferujemy. Z wykorzystaniem Google Display Network możesz trafiać do nich poprzez ponad dwa miliony stron internetowych i ponad 650 000 aplikacji. Jak to działa?

Prowadzenie działań reklamowych w Google (często w ramach większej kampanii reklamowej) wielu początkującym marketingowcom kojarzy się przede wszystkim z wyświetlaniem reklam w wynikach wyszukiwania. GDN pozwala na wykorzystywanie innych form reklamowych. Już przyglądając się samej nazwie, nietrudno domyślić się, że chodzi o reklamy graficzne oraz wideo, popularnie określane jako displayowe czy banerowe.

Wykorzystywanie GDN umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam banerowych na stronach internetowych i w aplikacjach, które należą do sieci reklamowej lub są dla niej partnerami, a także w treściach wideo.

Sieć reklamowa Google została tak pomyślana, aby pomagać reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Jej opcje kierowania pozwalają w strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie. (źródło: Google Ads – Pomoc)

Typy kierowania reklam w GDN

Targetowanie reklam w GDN opiera się na opcjach kierowania reklam. Możemy dokonać wyboru ze względu na typ odbiorcy lub zastosować kierowanie kontekstowe.

Określenie grupy docelowej ze względu na typ odbiorcy pozwala skorzystać z:

  • remarketingu i kierować reklamy osobom, które dokonały już pewnych czynności (np. odwiedziły stronę internetową),
  • danych o zainteresowaniach odbiorców,
  • danych demograficznych.

Kierowanie kontekstowe odbywa się poprzez określenie wybranych słów kluczowych oraz tematów, na podstawie których reklamy są wyświetlane w dopasowanych kontekstowo witrynach.

Określając dane dotyczące wyświetlania reklam, możemy skorzystać z opcji wykluczania. Możliwe jest:

  • wykluczanie stron o określonej tematyce,
  • wykluczanie według danych demograficznych, miejsca docelowego i słów kluczowych,
  • wykluczanie według opcji kategorii witryny.

Dlaczego warto wyświetlać reklamy w GDN?

Google Display Network to ogromna sieć reklamowa, pozwalająca na osiągnięcie bardzo dużego zasięgu i stosunkowo niskiego kosztu kliknięcia w reklamę. Opracowanie przemyślanej strategii i przeprowadzenie odpowiednich działań pozwala firmom osiągać bardzo dobre wyniki. Na czym opiera się skuteczność banerowych reklam w Google?

Reklamy wyświetlane są na różnych stronach internetowych – mających różny charakter i różne grupy odbiorców. Umożliwia to skuteczne pozyskiwanie nowych klientów oraz prowadzenie działań z wykorzystaniem remarketingu, który stanowi jeden ze sprawdzonych sposobów na “domknięcie sprzedaży”, w tym walkę z porzuconymi koszykami.

Najważniejsze zalety wykorzystania Google Display Network:

  • Ogromny zasięg wśród potencjalnych odbiorców, przede wszystkim tych faktycznie zainteresowanych ofertą ze względu na cechy demograficzne i wcześniejsze wyszukiwania,
  • Korzystne modele rozliczeniowe – reklamodawca płaci za osiągniętą konwersję,
  • Możliwość zastosowania remarketingu i walka z porzuconymi koszykami,
  • Atrakcyjna forma prezentacji oferty – obraz i wideo zamiast formy tekstowej, co pomoże użytkownikom dostrzec funkcjonalność produktów,
  • Efekty prowadzonej kampanii widoczne są natychmiast bez konieczności czasochłonnego pozycjonowania strony internetowej.

Co ważne kampania prowadzona w Google Display Network nie musi wymagać przygotowywania grafik reklamowych. Narzędzie Google AdWords daje możliwość skanowania, co pozwala tworzyć reklamy elastyczne, bazujące na grafikach już wykorzystywanych w sklepie internetowym. Oznacza to oszczędność czasu i cięcie kosztów. Reklamodawcy, którzy wolą jednak przygotować nieszablonowe grafiki, mogą bez problemu zaimplementować je do GDN.

Oprócz zaawansowanych możliwości targetowania reklam i ogromnej ilości danych umożliwiających analizę, GDN wyróżnia się dużymi możliwościami wyświetlania reklam – zarówno w zakresie miejsc docelowych jak też formatów reklamowych.

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...