Arrow
Arrow
GDN (Google Display Network) – co to jest? Daniel Kotliński

GDN (Google Display Network) – co to jest?

Co to jest GDN (Google Display Network)?
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

GDN (Google Display Network) – czyli sieć reklamowa Google, pozwala reklamodawcom na docieranie do ogromnej liczby użytkowników internetu poprzez wyświetlanie materiałów reklamowych w atrakcyjnych formatach.

 

GDN – co to jest?

Reklama w Google pozwala na skuteczne dotarcie do użytkowników, którzy potrzebują dokładnie tego, co oferujemy. Z wykorzystaniem Google Display Network możesz trafiać do nich poprzez ponad dwa miliony stron internetowych i ponad 650 000 aplikacji. Jak to działa?

 

Prowadzenie działań reklamowych w Google (często w ramach większej kampanii reklamowej) wielu początkującym marketingowcom kojarzy się przede wszystkim z wyświetlaniem reklam w wynikach wyszukiwania. GDN pozwala na wykorzystywanie innych form reklamowych. Już przyglądając się samej nazwie, nietrudno domyślić się, że chodzi o reklamy graficzne oraz wideo, popularnie określane jako displayowe czy banerowe.

 

Wykorzystywanie GDN umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam banerowych na stronach internetowych i w aplikacjach, które należą do sieci reklamowej lub są dla niej partnerami, a także w treściach wideo.

 

Sieć reklamowa Google została tak pomyślana, aby pomagać reklamodawcom w znalezieniu właściwych odbiorców. Jej opcje kierowania pozwalają w strategiczny sposób docierać do potencjalnych klientów w odpowiednim miejscu i czasie”. (źródło: Google Ads – Pomoc)

 

Typy kierowania reklam w GDN

Targetowanie reklam w GDN opiera się na opcjach kierowania reklam. Możemy dokonać wyboru ze względu na typ odbiorcy lub zastosować kierowanie kontekstowe.

 

Określenie grupy docelowej ze względu na typ odbiorcy pozwala skorzystać z:

  • remarketingu i kierować reklamy osobom, które dokonały już pewnych czynności (np. odwiedziły stronę internetową),
  • danych o zainteresowaniach odbiorców,
  • danych demograficznych.

Kierowanie kontekstowe odbywa się poprzez określenie wybranych słów kluczowych oraz tematów, na podstawie których reklamy są wyświetlane w dopasowanych kontekstowo witrynach.

 

Określając dane dotyczące wyświetlania reklam, dostępne jest również wykorzystanie opcji wykluczania. Możliwe jest:

  • wykluczanie stron o określonej tematyce,
  • wykluczanie według danych demograficznych, miejsca docelowego i słów kluczowych,
  • wykluczanie według opcji kategorii witryny.

 

Dlaczego warto wyświetlać reklamy w GDN?

Google Display Network to ogromna sieć reklamowa, pozwalająca na osiągnięcie bardzo dużego zasięgu i stosunkowo niskiego kosztu kliknięcia w reklamę. Opracowanie przemyślanej strategii i przeprowadzenie odpowiednich działań, pozwala firmom osiągać bardzo dobre wyniki. Na czym opiera się skuteczność banerowych reklam w Google?

 

Reklamy wyświetlane są na różnych stronach internetowych – mających różny charakter i różne grupy odbiorców. Umożliwia to skuteczne pozyskiwanie nowych klientów oraz prowadzenie działań z wykorzystaniem remarketingu, który stanowi jeden ze sprawdzonych sposobów na “domknięcie sprzedaży”.

 

Oprócz zaawansowanych możliwości targetowania reklam i ogromnej ilości danych umożliwiających analizę, GDN wyróżnia się dużymi możliwościami wyświetlania reklam – zarówno w zakresie miejsc docelowych jak też formatów reklamowych.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-1089549
Duplicate content

pexels-photo-392018
CTR (współczynik klikalności)

pexels-photo-416405 (1)
Architektura informacji

pexels-photo-273691
Facebook Ads – reklama na Facebooku

Zamknij