Arrow
Arrow
Slider
Grywalizacja Grupa AdNext

Grywalizacja

grywalizacja
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Grywalizacja – to działanie mające na celu zmianę zachowania ludzi przy użyciu mechanizmów zaczerpniętych z gier komputerowych. W kontekście marketingowym pomaga we wzroście zaangażowania oraz lojalizacji konsumenta.


Grywalizacja – co to jest

Grywalizacja (lub gamifikacja) to pojęcie znane od lat w sferze biznesowej. Jest wykorzystywana zarówno w działaniach typu marketing online, jak i w zarządzaniu zespołami – jej celem jest wykorzystanie mechanizmów znanych z gier komputerowych (wyzwania, zdobywanie punktów, rywalizacja, rozwój postaci) po to, by wpływać na zachowania mniejszych i większych społeczności.

Grywalizacja znajdzie swoje zastosowanie zwłaszcza wtedy, gdy marka kieruje swoje produkty do pokolenia milenialsów. Ta generacja gra w gry komputerowe, ich środowiskiem naturalnym jest internet, a w szczególności social media. “Igreki”  tweetują, postują, blogują, klikają “Lubię to” i zbierają wirtualne serduszka, które wyrażają aprobatę wycinków z ich życia. Dodatkowo struktura gry nieustannie przenika między działalnością online i offline. Uprawiając jogging – korzystają z aplikacji liczących kilometry i dzielą się swoimi wynikami ze znajomymi. Meldując się za pomocą aplikacji w miejscach, w których bywają – zbierają nagrody i odznaczenia. Cały czas działają w rzeczywistości zorganizowanej podobnie do świata gier. Grywalizacja ma tu sens szczególnie dlatego, że milenialsi lubią wyzwania, chcą być zaangażowani i przeżywać emocje. Dlatego też grywalizacja jest świetnym narzędziem do rekrutacji pokolenia Y oraz motywującym do pracy.

Grywalizacja – zastosowanie przykłady

Ze względu na swą naturę, grywalizacja najlepiej sprawdza się tam, gdzie liczy się zaangażowanie, inicjatywa, lojalność, a efektem ma być świadomość, edukacja, rozbudzenie emocji. Dlatego firmy wykorzystują grywalizację w rekrutacji, marketingu oraz działaniach z zakresu brand ambasadoring. Chodzi o to, że w grywalizacji należy stymulować wysiłek, a nie końcowe wyniki.

Jednym z przykładów wykorzystania grywalizacji na rynku polskim jest stworzona przez firmę Gamfi dla marki Bonduelle platforma konsumencka „Warzywne inspiracje”.Marka poszukiwała narzędzia, które pozwoliłoby na budowanie długotrwałego zaangażowania konsumentów poprzez edukację na temat produktów, brandu oraz nawyków żywieniowych.  Aplikację zbudowano na bazie platformy grywalizacyjnej Gamfi i zamieszczono na fan page’u Bonduelle Polska. W ciągu jednego roku użytkownicy zdobyli łącznie 19 mln punktów, wykonując ponad 600 tys. zadań. W przeliczeniu na dzienną aktywność daje to ponad 1700 kontaktów z marką! Czas spędzony w aplikacji przez jednego użytkownika wyniósł średnio ponad 21 godzin.

Grywalizacja – jak zastosować?

Aby zastosować grywalizację w biznesie, warto pamiętać o tym, by pomysł na grę był spójny z ogólną strategią marketingową. W gamifikacji nie chodzi o to, by bezcelowo nagradzać niezwiązane ze sobą aktywności cyfrowymi odznakami czy punktami – te mechanizmy mają jedynie stymulować chęć zaangażowania się w rozgrywkę. Celem powinna być satysfakcja użytkownika, a z punktu widzenia firmy – ogólny wzrost liczby kontaktów z marką. Należy pamiętać, aby cele w grywalizacji były łatwo mierzalne, zaś sama rozgrywka – dostosowana poziomem trudności do odbiorcy docelowego.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
ruch organiczny
Ruch organiczny

camera-contemporary-desk-905877
Strategia marki

Augmented Reality
Augmented Reality (Rzeczywistość Rozszerzona)

woman-typing-writing-windows
Landing page

Zamknij