Arrow
Arrow
Slider
Kampania reklamowa – jak robić to dobrze? Daniel Kotliński

Kampania reklamowa – jak robić to dobrze?

kampania reklamowa
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kampania reklamowa – to zespół działań marketingowych polegających na zamieszczaniu komunikatów reklamowych w wybranych mediach i wyświetlaniu ich w wybranym czasie. Jej celem jest wywołanie określonych reakcji wśród odbiorców.

Kampania reklamowa – rodzaje i cele

Istnieją cztery podstawowe rodzaje reklamy wiążące się z tym, jakie cele może realizować kampania reklamowa. Pierwszy z nich to reklama informacyjna, której celem jest działanie skupione na zasięgu i budowaniu rozpoznawalności marki – przekazywanie odbiorcom prostych informacji lub zmiana wizerunku marki. Kolejny rodzaj to reklama przypominająca – służy utrzymywaniu pozycji i relacji z odbiorcami oraz podtrzymywaniu zaangażowania zainteresowanych. Trzeci rodzaj to reklama nakłaniająca do skorzystania z usług, dokonania zakupu lub innego rodzaju konwersji. Ostatnim rodzajem jest reklama wzmacniająca – kampania reklamowa służy wówczas przekonaniu klientów, którzy dokonali już konwersji o tym, że ich wybór był słuszny. Działania marketingowe często są nastawione na przeprowadzenie klientów przez każdy z tych etapów. Kampania reklamowa może być ukierunkowana także na inne cele.

Kiedy kampania reklamowa jest skuteczna?

Kampania reklamowa realizowana w marketingu internetowym może być szczegółowo analizowana pod kątem mierników skuteczności, co pozwala na optymalizację reklamy i ustawień kampanii.

Do najpopularniejszych wskaźników zalicza się:

  • CPM (cost per mille), czyli koszt za 1000 wyświetleń,
  • CPC (cost per click), czyli koszt za kliknięcie,
  • CTR (click through rate), czyli współczynnik klikalności – przedstawia stosunek osób, które kliknęły na tle osób, które wyświetliły reklamę,
  • CR (conversion rate), czyli współczynnik konwersji – przedstawia stosunek osób, które dokonały konwersji, na tle osób, które przeszły na stronę.

Kampania może być analizowana pod kątem skuteczności także na kolejnych etapach, między innymi na bazie:

  • CPA (cost per action), czyli koszt za podjęcie określonego działania,
  • CPL (cost per lead), czyli koszt za pozyskanie leadu (np. danych kontaktowych od zainteresowanego odbiorcy),
  • CPC (cost per conversion), czyli koszt za zdobycie klienta (konwersję).

Kampania reklamowa- jak powstaje?

Tworzenie kampanii przebiega w następującym procesie:

  1. Research – zbadanie rynku, zapotrzebowania na produkt lub usługę i analiza konkurencji.
  2. Grupa docelowa – poznanie i precyzyjne określenie grupy odbiorców kampanii. Dzięki zbadaniu specyfiki i potrzeb odbiorców kampania reklamowa nie będzie trafiać do osób, które nie są zainteresowane produktem/usługą.
  3. Budżet – określenie budżetu na wszystkie działania w procesie przygotowania i realizacji kampanii.
  4. Kanały – wybór takich mediów, które gwarantują najbardziej skuteczne dotarcie do grupy docelowej.
  5. Kreacja – przygotowanie atrakcyjnych grafik i dopasowanych tekstów, z uwzględnieniem spójnej identyfikacji wizualnej i języka odbiorców.
  6. Harmonogram – opracowanie czasu wyświetlania komunikatów reklamowych na podstawie aktywności grupy odbiorców.
  7. Realizacja i analiza – kampania reklamowa powinna być monitorowana w trakcie realizacji i optymalizowana na podstawie otrzymywanych wyników.

 

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
marketing internetowy
Marketing internetowy (marketing online)

blogosfera
Blogosfera – czym jest? Jak wygląda w Polsce?

marketing automation
Marketing Automation

pexels-photo-886465
Dom mediowy

Zamknij