Arrow
Arrow
Lead generation Grupa AdNext

Lead generation

Co to jest lead generation? W jaki sposób zwiększyć liczbę generowanych zapytań biznesowych?
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lead generation – to wykorzystanie technologii, narzędzi i strategii marketingowych, mające na celu wzrost zainteresowania ofertą oraz zbieranie informacji kontaktowych, zapytań oraz budowanie bazy potencjalnych klientów poprzez leady sprzedażowe. Pozyskiwaniem leadów oraz skłonieniem odbiorcy do określonej interakcji zajmuje się performance marketing.

Czym jest lead?

To osoba, potencjalny klient, poszukujący rozwiązania pewnego problemu, zainteresowany oferowaną usługą – myślenie o leadach w kategoriach osobowych pozwala łatwiej zrozumieć motywację naszych odbiorców, a także lepiej opracować działania lead generation oraz efektywną kampanię performance’ową. Leady w podstawowej formie dzieli się na: gorące – dosyć ograniczone jeśli chodzi np. dane demograficzne, a także wymagające szybkiej reakcji i kontaktu i z zasady generujące największą sprzedaż; ciepłe, czyli takie, które pozwalają na ustalenie, że dana osoba jest w naszej grupie docelowej, interesuje się ofertą firmy, jednak na chwilę obecną nie planuje podejmować decyzji zakupowych; oraz zimne, czyli osoby, których zainteresowanie naszą ofertą trzeba rozbudzić poprzez nasycenie dodatkowych kanałów komunikacji, kontakty nie wymagające natychmiastowego zainteresowania, za to proszące się o takie działania w dłuższej perspektywie, które pomogą im przejść w fazę „ciepłą” lub gorącą” – również dzięki rozbudowanym formularzom i większej ilości danych o użytkowniku.

Co umożliwia nam generowanie leadów?

Lead generation umożliwiają między innymi newslettery, bazy e-mailingowe, dedykowane landing pages, (strony docelowe) aplikacje w mediach społecznościowych – innymi słowy wszelkie formularze mające na celu konwersję.

Lead generation, a inne formy marketingu

W ostatnich latach do lead generation wykorzystuje się szerokie spektrum nowych narzędzi, takich jak content marketing czy influencer marketing, jednak na pierwszym miejscu jeśli chodzi o narzędzia generowania leadów od lat pozostaje e-mail. Tuż za nim, jak pokazuje badanie Salesfusion z 2014 roku, znajduje się event marketing, ale rosnącej roli contentu nie można przecenić – to stosunkowo świeża forma, której przydatność w pozyskiwaniu leadów docenia 67% badanych. Jak można się spodziewać, rola interesującej treści w pozyskiwaniu kontaktów będzie wkrótce wypierała tradycyjne formy – o ile w kontekście całej ścieżki zakupowej już nie stała się jej najważniejszym elementem.

Przeczytaj też artykuł o taktykach generowania leadów:

Generowanie leadów nie musi być nudne

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Więcej w Baza Wiedzy, Performance
influence
Influencer marketing

Co to jest marketing treści? Jak robić dobry kontent?
Content marketing

pexels-photo-348323
Big data

data
4 trendy w Big Data na 2017, które musisz znać

Zamknij