Arrow
Arrow
Slider
Marketing afiliacyjny Grupa AdNext

Marketing afiliacyjny

marketing afiliacyjny
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Marketing afiliacyjny – opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów, a afiliant otrzymuje wynagrodzenie za efekt działań każdego z nich.

Jak przebiega i kto tworzy marketing afiliacyjny?

W marketingu afiliacyjnym kluczową rolę pełnią trzy strony – reklamodawca, partner i klient. W bardziej zaawansowanych modelach czwartym uczestnikiem jest organizator programu partnerskiego.

Reklamodawca – chce sprzedać produkt lub usługę z wykorzystaniem zewnętrznego kanału.
Partner – dysponuje kanałem, w którym zamieszcza komunikat reklamowy na temat produktu lub usługi reklamodawcy. Marketing afiliacyjny bazuje głównie na roli partnera – stanowiącego punkt wspólny w całym procesie.
Klient – jest odbiorcą w kanale partnera, z którego przechodzi do zakupu u reklamodawcy.

Aby zobrazować to, w jaki sposób działa marketing afiliacyjny, wyobraźmy sobie przedsiębiorcę – Autora, która chce sprzedawać swoją książkę o nowoczesnych sposobach prowadzenia biznesu.

Autor (reklamodawca) posiada własną stronę internetową, na której sprzedaje książkę. Ruch (liczba potencjalnych klientów) na jego stronie jest niewielki. Aby zwiększyć liczbę odbiorców – Autor ustala zasady współpracy z Partnerem – właścicielem popularnego serwisu internetowego o biznesie, który zamieszcza tam baner reklamujący książkę. Każdy użytkownik, który kliknie w baner (reklamujący książkę) umieszczony w serwisie Partnera, a następnie dokona zakupu książki – generuje zysk, który trafia do Reklamodawcy, a następnie ten przekazuje określoną prowizję Partnerowi. Marketing afiliacyjny przynosi obustronne korzyści i ułatwia zakup klientowi.

Wynagrodzenia w marketingu afiliacyjnym

Prowizja od sprzedaży, którą otrzymuje partner, to tylko jedna z możliwości. Do najpopularniejszych modeli wynagrodzeń, na których bazuje marketing afiliacyjny należy:

  • Pay Per Sale (PPS) – klasyczny model, przytoczony w przykładzie, określona część przychodu z zakupu,
  • Pay Per Click (PPC) – określona kwota za każde kliknięcie w reklamę,
  • Pay Per Lead (PPL) – określona kwota za każde określone działanie wykonane przez użytkownika (np. wypełnienie formularza z danymi do kontaktu).

Marketing afiliacyjny- korzyści

Marketing afiliacyjny powstał w oparciu o model płatności “za efekt”, dzięki czemu stanowi rozsądne rozwiązanie zarówno dla reklamodawcy jak i partnera. Jakie korzyści zyskują poszczególne strony?

Reklamodawca może docierać do większej grupy odbiorców, a jednocześnie nie ponosi kosztów za dotarcie do osób, które nie znajdują się na odpowiednim etapie jego lejka sprzedażowego. Efektem ubocznym, jaki przynosi marketing afiliacyjny może być budowanie rozpoznawalności/świadomości marki bez ponoszenia kosztów, a głównym – płacenie tylko wtedy, gdy reklama przynosi “wartościowe” efekty.

Partner w wielu przypadkach korzysta z kanału, w który wcześniej zainwestował (np. bezpłatnie dzieląc się wiedzą) – a zamieszczając w nim reklamy (na których formę i treść może mieć wpływ) zyskuje szanse na osiąganie przychodów, a tym samym – wymierny zwrot z dotychczasowej inwestycji. Marketing afiliacyjny daje partnerowi duże możliwości ingerowania w warunki współpracy, a w aspekcie finansowym przynosi mu wyłącznie zysk.

Oprócz partnerów funkcjonujących w standardowym modelu, na rynku działają również podmioty, dla których programy partnerskie stanowią trzon działań. Ich praca polega nie tylko na zamieszczaniu reklam we własnych kanałach, ale także prowadzeniu procesu reklamowego, w którym sami inwestują w marketing zoptymalizowany w taki sposób, by generować większy ruch we własnym kanale, przekładający się na jeszcze większe zyski z afiliacji.

 

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
real time marketing
Programmatic buying

social media marketing
Social Media Marketing

LEAD GENERATION
LEAD GENERATION

influence
INFLUENCER MARKETING

Zamknij