Arrow
Arrow
Slider
Marketing Automation Daniel Kotliński

Marketing Automation

marketing automation
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Marketing automation – czasami określany również jako automatyzacja marketingu bazując na specjalnym oprogramowaniu, pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych działań marketingowych.

Marketing automation to nie tylko ułatwienie dla marketerów realizujących powtarzalne działania, takie jak np. wysyłanie maili, ale także możliwość prowadzenia bardziej zaawansowanych kampanii reklamowych. Najczęściej opiera się na powiązaniu z innymi narzędziami, by gromadzić więcej danych, precyzyjniej trafiać do grupy docelowej i skuteczniej pozyskiwać leady.

Marketing Automation w praktyce

Wyobraź sobie sklep internetowy, którego pracownicy odpowiadają za komunikację z odbiorcami na każdym etapie lejka sprzedażowego i nie wykorzystują nawet najbardziej podstawowych możliwości marketing automation. Najpierw wysyłają do klientów maile z reklamą, następnie – maile z potwierdzeniem zakupu, maile z potwierdzeniem płatności i maile z potwierdzeniem wysyłki. Brzmi jak koszmar?

Marketing automation pozwala na automatyczne wysyłanie komunikatów marketingowych i sprzedażowych w oparciu o segmentację odbiorców i generowanie spersonalizowanych treści. Dobrze przygotowana strategia przekształca potencjalnych klientów w zadowolonych klientów, a wysyłanie dopasowanych treści na różnych etapach poprawia skuteczność. W przypadku wielu firm pozwala na osiągnięcie znacznego wzrostu przychodów w stosunkowo krótkim okresie. Nie oznacza to jednak, że marketing automation jest krótkoterminową inwestycją.

Marketing Automation – zalety

Fundamentem marketing automation jest możliwość kierowania spersonalizowanych komunikatów do odbiorców podzielonych na różne segmenty – bez potrzeby zbytniego angażowania pracowników, co przekłada się na obniżenie kosztów.

To prowadzenie działań skupionych na efektywności. Realizowanie strategii dopasowanych do poszczególnych etapów lejka sprzedażowego wpływa na to, że marketing automation skutecznie łączy działania marketingowe i sprzedażowe. Znajomość klientów i przekazywanie im interesujących treści ułatwia budowanie zaufania, zaangażowania i lojalności.

W przypadku wielu biznesów komunikacja bazuje na prostych podziałach – dla przykładu, w e-commerce to podział na osoby, które dokonały zakupu i osoby, które nie dokonały zakupu. M.A. pozwala na bardziej zaawansowaną segmentację, skuteczniejsze generowanie leadów, odzyskiwanie porzuconych koszyków i budowanie lojalności klientów już na etapie po dokonaniu zakupu.

Należy zwrócić uwagę na to, że do pełnego wykorzystania potencjału tego typu narzędzi nie wystarczy jednorazowe ustawienie scenariuszy (co oczywiście odgrywa bardzo ważną rolę). Systematyczna optymalizacja i udoskonalanie przyjętych rozwiązań są bardzo ważne w kontekście maksymalizacji dostępnych możliwości. Podstawą do prowadzenia modyfikacji w scenariuszach jest przede wszystkim stałe monitorowanie i okresowa analiza zachowań użytkowników.

Marketing automation skupiony na gromadzeniu i przetwarzaniu danych o odbiorcach wpisuje się w idee marketingu przychodzącego, który zawdzięcza swoją skuteczność lojalności klientów. Wbrew schematom znanym ze starszych działań – dzięki dzisiejszej automatyzacji możesz jednocześnie wydawać na obsługę mniej pieniędzy, a kampanie Twojej marki będą jeszcze bardziej ludzkie i skuteczne.

 

ZOBACZ CASE STUDIES:

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-886465
Dom mediowy

marketing afiliacyjny
Marketing afiliacyjny

marketing-color-colors-wheel
Programmatic buying

social media marketing
Social Media Marketing

Zamknij