Arrow
Arrow
Slider
Marketing mobilny Daniel Kotliński

Marketing mobilny

pexels-photo-1061579
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Marketing mobilny obejmuje działania marketingowe, które bazują na komunikacji z odbiorcami korzystającymi z urządzeń przenośnych, takich jak na przykład telefon komórkowy lub tablet.

 

Marketing mobilny – narzędzia

Reklamy internetowe wykorzystywane w marketingu mobilnym przypominają te, które stosuje się w innych kanałach reklamy interaktywnej. Jakie narzędzia obejmuje marketing mobilny?

 

  • SMS Marketing (SMS – ang. Short Message Service)

To jedna z najpopularniejszych form. Kampanie SMS wyróżniają się niesamowicie wysokim wskaźnikiem open rate. A co więcej – są odczytywane niemal natychmiast po odebraniu wiadomości.

Obok kampanii SMS, znajdują się również działania wykorzystujące formy MMS (ang. Multimedia Messaging Service).

 

  • Aplikacje mobilne

Powierzchnie reklamowe w bezpłatnych aplikacjach mobilnych pozwalają na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, które bazuje na zbieraniu ogromnych ilości danych.

W kontekście dominującego trendu mobile, marketing mobilny w aplikacjach to dla reklamodawców niesamowicie istotny obszar.

 

  • Strony mobilne

Posiadanie responsywnej strony internetowej staje się standardem. Marketing online tego wymaga. Witryny dopasowane do małego wyświetlacza poprawiają skuteczność i komfort korzystania.

Samo przeniesienie schematu działającego w wersji desktopowej to nie wszystko. Użytkownicy korzystają z urządzeń przenośnych w inny sposób, przez co ścieżka prowadzenia użytkownika w tym kanale może być inna.

 

Obok głównych form, marketing mobilny obejmuje wiele innych rozwiązań, takich jak na przykład kody QR, voicemailing czy technologię NFC.

Jakie korzyści daje marketing mobilny?

Coraz większa liczba potencjalnych klientów ogromnej większości firm, przez niemal cały dzień, ma telefon komórkowy w zasięgu ręki. Marketing mobilny wiąże się ze spersonalizowanymi komunikatami i bardzo często umożliwia kontakt w czasie rzeczywistym.

 

Ogromny potencjał tych rozwiązań wiąże się z geolokalizacją i technologią augmented reality i virtual reality. Marketing mobilny w połączeniu z GPS’em pozwala na wyświetlanie reklamy osobom, które znajdują się w określonej lokalizacji. W przypadku wielu biznesów stacjonarnych to rozwiązanie, którego nie sposób przecenić. Reklama wykorzystująca geolokalizację to teraźniejszość. Rozwój technologii AR/VR to jeszcze przyszłość – choć wiele wskazuje na to, że wkroczy w codzienność szybciej niż moglibyśmy się spodziewać. Obecnie duże marki prowadzą działania reklamowe z wykorzystaniem AR/VR, natomiast trudno byłoby powiedzieć, że już dziś jest to rozwiązanie powszechne.

Zobacz również, czy jest mikrotargetowanie

 

Marketing mobilny – kiedyś i dziś

Określenie marketing mobilny kiedyś odnosiło się do form reklamy, które fizycznie występowały “w ruchu” – na przykład, do billboardów zamocowanych na samochodowych przyczepach. Choć nadal jest to jedno z popularnych rozwiązań (często funkcjonuje w połączeniu z tzw. krzykaczkami), to dziś mobilna reklama zdecydowanie kojarzy nam się z czymś bardziej nowoczesnym.

Wbrew pozorom – w obrębie idei nie zmieniło się aż tak wiele. Celem nadal jest dotarcie do odbiorcy, który przebywa w określonym obszarze. Tyle tylko, że zamiast przemierzać ulice z wielkim billboardem – możemy wyświetlić reklamę dopasowaną do ekranu smartfona – spersonalizować komunikat i przeanalizować jej skuteczność.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
web ad
Reklama internetowa

audience
Mikrotargetowanie

projektowanie
Projektowanie stron internetowych www

blogerka
Współpraca z blogerami

Zamknij