Arrow
Arrow
Slider
Programmatic buying Grupa AdNext

Programmatic buying

marketing-color-colors-wheel
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Programmatic buying – pozwala na prowadzenie zautomatyzowanych kampanii reklamowych, które wykorzystują  spersonalizowane komunikaty i docierają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców.

Programmatic buying – co to jest?

To odpowiedź na nachalne i niedopasowane reklamy. Programmatic buying opiera się na automatycznym zakupie mediów pod emisję komunikatów reklamowych. Ważniejsze niż sama charakterystyka danej platformy jest to, jaki ruch gromadzi – a konkretniej – kim są odwiedzający daną platformę. Reklama kierowana jest do konkretnego użytkownika, a nie dopasowana do wybranej witryny.

Połączenie zaawansowanych możliwości analitycznych, dużej ilości gromadzonych danych i marketingu pozwala na podnoszenie skuteczności, która stała się synonimem dzisiejszego marketingu w Internecie.

Programmatic buying ogranicza pracę człowieka do minimum. Działa błyskawicznie, by ocenić czy dany użytkownik będzie zainteresowany reklamą, a następnie licytuje przestrzeń do emisji lub od razu wyświetla spersonalizowany komunikat. 

Jak działa programmatic buying?

W zależności od celu wybranej kampanii, odbiorcy wyświetlają się komunikaty dopasowane do przygotowanych strategii. Dzięki zgromadzeniu dużej ilości danych i automatyzacji, programmatic buying pozwala na sukcesywne przeprowadzenie odbiorcy przez kolejne etapy lejka sprzedażowego.

Odpowiednio opracowana strategia pozwala na zwiększenie skuteczności. Programmatic buying dopasowuje komunikaty zarówno do szerokiej grupy odbiorców, wśród której budujemy świadomość marki, jak i do wąskiego targetu, który jest już o krok od konwersji.

W tym kontekście należy wspomnieć o Real-Time Bidding, który stanowi podstawę dla programmatic buying. RTB to zautomatyzowany model, który odpowiada za zakup powierzchni reklamowych pod emisję reklamy. Zakup odbywa się w systemie aukcyjnym, w czasie rzeczywistym. Gdy użytkownik odwiedza stronę internetową, dochodzi do automatycznej, błyskawicznej licytacji. Wygrywa reklamodawca, który zdecydował się zapłacić najwięcej za odsłonę dla danego odbiorcy i wówczas jego spersonalizowane reklamy są wyświetlane.

Programmatic buying pozwala na płacenie za reklamę, która dociera tylko do wybranych osób, a dzięki odpowiedniemu dopasowaniu, wskaźnik kliknięć może być nawet dwa razy wyższy niż w przypadku innych reklam w Internecie.

Programmatic buiyng- rozwój i trendy

Z roku na rok rosną kwoty przeznaczane na kampanie w digital marketingu. A w całych budżetach reklamowych wzrasta także udział wydatków na ten rodzaj marketingu. Kuszone wysoką skutecznością tych działań firmy chcą inwestować coraz więcej. Trendy w marketingu internetowym wzbogaciły się o kolejny, wartościowy model – w przypadku wielu firm to trend oparty na nawet kilkukrotnie wyższym zwrocie z inwestycji.

Skuteczność programmatic buying powoduje, że wiele marek rozpoczęło prace nad wdrożeniem tej technologii także poza kanałami online. Możliwość dokonywania zakupu pod emisję mediów takich jak telewizja, cyfrowe billboardy czy inne formy outdooru, może pozwolić reklamie offline na zyskanie niedostępnych nigdy wcześniej możliwości.

 

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
social media marketing
Social Media Marketing

LEAD GENERATION
LEAD GENERATION

influence
INFLUENCER MARKETING

content marketing
CONTENT MARKETING

Zamknij