Arrow
Arrow
Slider
Projektowanie stron internetowych www Daniel Kotliński

Projektowanie stron internetowych www

projektowanie
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Projektowanie stron internetowych to najważniejszy etap web design, którego celem jest powstanie atrakcyjnej wizualnie i skutecznej w działaniach marketingowych strony www. Wbrew pozorom nie jest to tylko stworzenie projektu graficznego, ale zaplanowanie układu, nawigacji i ogólnie całej logiki serwisu.

Projektowanie stron www – jak to działa?

Projektowanie stron internetowych to jeden z pierwszych etapów tworzenia strony i polega na zaplanowaniu układu treści, sposobu prezentacji oferty, systemu nawigacji i wyszukiwania, doboru kolorystyki i odpowiedniej technologii. Wymaga to kompleksowego opracowania elementów strony www na podstawie znajomości biznesu klienta, nawyków internautów i najnowszych trendów w projektowaniu. Wynikiem pracy jest powstanie projektów graficznych z propozycjami wyglądu stron internetowych.

W praktyce projektowanie stron www można właściwie podzielić na pięć etapów, a mianowicie: planowanie, projektowanie, przygotowanie contentu, programowanie i wdrożenie. Na końcu tej drogi jest jeszcze testowanie, które ma dać stuprocentową pewność, że serwis działa poprawnie, a także jest użyteczny i przyjazny dla użytkownika (UX i usability). Nie można zapomnieć również o optymalizacji serwisu www – jest najczęściej włączona w projektowanie stron internetowych, ponieważ dobiera się technologię umożliwiającą prawidłową optymalizację, by strona otrzymywała jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce. Przez to też należy dbać o takie detale jak czystość kodu czy odpowiedni rozmiar zdjęć, aby strona finalnie działała szybko i wydajnie.

Projektowanie stron internetowych najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy przygotują witrynę zgodną z najnowszymi standardami sieciowymi (np. W3C), dobrze zoptymalizowaną, intuicyjną w obsłudze i łatwą w aktualizowaniu i edytowaniu. Projektowanie stron www to nie jest łatwa sprawa.

Projektowanie stron internetowych na każde urządzenie

Projektowanie stron www to tworzenie atrakcyjnych wizualnie i przejrzystych stron, dzięki którym użytkownicy natychmiast uzyskają dostęp do potrzebnych informacji. Ogromne znaczenie ma dostępność i poprawność wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych – według raportu agencji Zenith „Mobile Advertising Forecasts 2017” smartfon posiada 62% Polaków, z kolei dane z GlobalWebIndex pokazują, że przeciętny użytkownik internetu spędza obecnie około 6 godzin dziennie przy użyciu urządzeń i usług internetowych, a strony internetowe są obecnie przeglądane głównie na smartfonach (52%).

Projektowanie stron internetowych z uwzględnieniem urządzeń mobilnych jest niezbędne dla pozycjonowania – Google wprowadziło w 2016 roku projekt AMP (Accelerated Mobile Pages) mający na celu usprawnienie wyszukiwania mobilnego, zapowiedziało również promowanie w rankingach stron mobilnych, jednocześnie obniżając go dla stron niedostępnych z poziomu urządzeń przenośnych.

Kluczową kwestią staje się więc accessibility, czyli dostępność strony na różnych urządzeniach i systemach. W tym przypadku projektowanie stron internetowych opiera się na responsywności (RWD – Responsive Web Design), dzięki której strona wyświetla się poprawnie na komputerze stacjonarnym i urządzeniu mobilnym, oraz na stronach mobilnych, które w praktyce są uproszczonymi i lżejszymi wersjami stron bazowych.

Projektowanie stron www ma ogromne znaczenie dla wizerunku firmy, marki czy produktu w internecie. Każda strona powinna być zaprojektowana na podstawie najnowszych trendów oraz poparta gruntowną analizą potrzeb klienta i konkurencji, bo tylko wtedy zapewni się jej maksymalną skuteczność. Projektowanie stron internetowych ma za zadanie stworzenie takiej witryny, która trafi do właściwych odbiorców, będzie promować, sprzedawać i wyróżniać firmę na tle konkurencji.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
blogerka
Współpraca z blogerami

pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych

badania marketingowe
Strategie marketingowe

kampania reklamowa
Kampania reklamowa – jak robić to dobrze?

Zamknij