Projektowanie stron internetowych

event marketing

Projektowanie stron internetowych to najważniejszy etap web design, którego celem jest powstanie atrakcyjnej wizualnie i skutecznej w działaniach marketingowych strony www. Wbrew pozorom nie jest to tylko stworzenie projektu graficznego, ale zaplanowanie układu, nawigacji i ogólnie całej logiki serwisu.

Projektowanie stron www – jak to działa?

Projektowanie stron internetowych to jeden z pierwszych etapów tworzenia strony i polega na zaplanowaniu układu treści, sposobu prezentacji oferty, systemu nawigacji i wyszukiwania, doboru kolorystyki i odpowiedniej technologii. Wymaga to kompleksowego opracowania elementów strony www na podstawie znajomości biznesu klienta, nawyków internautów i najnowszych trendów w projektowaniu. Wynikiem pracy jest powstanie projektów graficznych z propozycjami wyglądu stron internetowych.

W praktyce projektowanie stron www można właściwie podzielić na pięć etapów, a mianowicie: planowanie, projektowanie, przygotowanie contentu, programowanie i wdrożenie. Na końcu tej drogi jest jeszcze testowanie, które ma dać stuprocentową pewność, że serwis działa poprawnie, a także jest użyteczny i przyjazny dla użytkownika (UX i usability). Nie można zapomnieć również o optymalizacji serwisu www – jest najczęściej włączona w projektowanie stron internetowych, ponieważ dobiera się technologię umożliwiającą prawidłową optymalizację, by strona otrzymywała jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce. Przez to też należy dbać o takie detale jak czystość kodu czy odpowiedni rozmiar zdjęć, aby strona finalnie działała szybko i wydajnie.

Projektowanie stron internetowych najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy przygotują witrynę zgodną z najnowszymi standardami sieciowymi (np. W3C), dobrze zoptymalizowaną, intuicyjną w obsłudze i łatwą w aktualizowaniu i edytowaniu. Projektowanie stron www to nie jest łatwa sprawa.

Projektowanie stron internetowych na każde urządzenie

Projektowanie stron www to tworzenie atrakcyjnych wizualnie i przejrzystych stron, dzięki którym użytkownicy natychmiast uzyskają dostęp do potrzebnych informacji. Ogromne znaczenie ma dostępność i poprawność wyświetlania stron na urządzeniach mobilnych – według raportu agencji Zenith „Mobile Advertising Forecasts 2017” smartfon posiada 62% Polaków, z kolei dane z GlobalWebIndex pokazują, że przeciętny użytkownik internetu spędza obecnie około 6 godzin dziennie przy użyciu urządzeń i usług internetowych, a strony internetowe są obecnie przeglądane głównie na smartfonach (52%).

Projektowanie stron internetowych z uwzględnieniem urządzeń mobilnych jest niezbędne dla pozycjonowania – Google wprowadziło w 2016 roku projekt AMP (Accelerated Mobile Pages) mający na celu usprawnienie wyszukiwania mobilnego, zapowiedziało również promowanie w rankingach stron mobilnych, jednocześnie obniżając go dla stron niedostępnych z poziomu urządzeń przenośnych.

Kluczową kwestią staje się więc accessibility, czyli dostępność strony na różnych urządzeniach i systemach. W tym przypadku projektowanie stron internetowych opiera się na responsywności (RWD – Responsive Web Design), dzięki której strona wyświetla się poprawnie na komputerze stacjonarnym i urządzeniu mobilnym, oraz na stronach mobilnych, które w praktyce są uproszczonymi i lżejszymi wersjami stron bazowych.

Projektowanie stron www ma ogromne znaczenie dla wizerunku firmy, marki czy produktu w internecie. Każda strona powinna być zaprojektowana na podstawie najnowszych trendów oraz poparta gruntowną analizą potrzeb klienta i konkurencji, bo tylko wtedy zapewni się jej maksymalną skuteczność. Projektowanie stron internetowych ma za zadanie stworzenie takiej witryny, która trafi do właściwych odbiorców, będzie promować, sprzedawać i wyróżniać firmę na tle konkurencji.

Szukasz dodatkowych informacji? Sprawdź aktualne trendy w projektowaniu stron internetowych.

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Czym jest vlog? Poznaj nasz przewodnik po videoblogach

Vlog to rodzaj bloga internetowego w formie video, niekiedy tworzonego nawet codziennie i publikowanego na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może...

Blogosfera – zobacz jak działa świat blogerów

Blogosfera – obszar zrzeszający twórców internetowych, dla których główny kanał komunikacji stanowią własne blogi, a główną formę komunikacji z odbiorcami –...

W Jaki Sposób Public Relations Wpływa na Pozytywny Wizerunek Marki?

Public Relations, znane powszechnie jako PR, to fascynująca i dynamiczna dziedzina, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu opinii publicznej oraz...