Arrow
Arrow
Slider
Real-time marketing Daniel Kotliński

Real-time marketing

pexels-photo-1037993
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Real-time marketing (RTM) to nie dobrze ułożony harmonogram, a połączenie kreatywności z błyskawicznym działaniem. Czym jest, a czym nie jest marketing czasu rzeczywistego?

 

Real-time marketing – co to jest?

To jeden z najlepszych sposobów na to, żeby ludzie patrzyli właśnie na Ciebie. Efektem działań marketingu w czasie rzeczywistym może być zarówno samo przykucie uwagi odbiorców, jak też przekierowanie na stronę internetową – a więc zarówno efekty wizerunkowe, jak też poprawa wyników sprzedażowych.

Na czym polega real-time marketing? Przede wszystkim na szybkim reagowaniu na ważne wydarzenia społeczne, kulturalne, sportowe, polityczne i wiele, wiele innych. Jednym słowem – na wydarzenia, którymi żyje świat. To nawiązanie do bieżących wydarzeń w sposób, który pozwala powiązać je z marką, produktem lub usługą.

Definicja RTM’u często budzi wątpliwości. Naszym zdaniem kluczowy w tych działaniach jest czynnik “zaskoczenia”. Dla przykładu – jeżeli 26 maja opublikujesz post, w którym łączysz wątek matki i Twojego produktu – nie jest to real-time marketing. Podobnie – nie jest nim przedstawienie logotypu na tle boiska sportowego, kiedy rozpoczyna się Mundial.

Marketing czasu rzeczywistego bazuje na spontanicznych, nieprzewidywalnych wydarzeniach i sytuacjach. Tu znów posłużymy się przykładem – to, że danego dnia odbywa się Super Bowl, nie jest zaskoczeniem – ale to, że w trakcie meczu dojdzie do awarii prądu i w obiekcie zgaśnie światło – już zdecydowanie nadaje się do wykorzystania w działaniach real-time.

 

Dlaczego real-time marketing jest tak skuteczny?

Dzięki mediom społecznościowym real-time marketing mógł naprawdę rozwinąć skrzydła. Kluczowe jest tu błyskawiczne reagowanie na wydarzenia, a Facebook, Twitter czy Instagram nadają się do tego perfekcyjnie.

Zobacz również: Social Media Marketing

RTM to genialny sposób na to, by się wyróżnić i wyskoczyć przed szereg w komunikacyjnym szumie. Jest niesamowicie wartościowy w kontekście odbiorców, którzy mogą zobaczyć, że marka to nie tylko sztywny harmonogram i publikowanie reklam. Real-time marketing pokazuje, że marka żyje, jest obecna i aktywna.

Świetnie stworzone nawiązania to gotowy przepis na viral – a tym samym, okazja dla mniejszych marek, które nie są w stanie konkurować budżetem reklamowym, ale dysponują odpowiednimi pokładami kreatywności i zaangażowania.

Niektórzy marketingowcy tworzą strategie działań RTM – czy rzeczywiście jest to możliwe? Tutaj musimy wrócić do definicji. Jeżeli publikowanie treści nawiązujących do kalendarzowych świąt i ważnych dni decydujesz się określać jako real-time marketing – zdecydowanie tak. Jeżeli jednak trzymasz się wersji, którą przedstawiliśmy powyżej – jedyne, co możesz zrobić – to zarezerwować czas na publikowanie tego typu treści i wbić oczy w listę gorących newsów.

 

“Real-time means news breaks over minutes, not days. It means ideas percolate, then suddenly and unpredictably go viral to a global audience. It’s when companies develop (or refine) products or services instantly, based on feedback from customers or events in the marketplace. And it’s when businesses see an opportunity and are the first to act on it”. – David Meerman Scott (źródło)

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pexels-photo-988952
Świadomość marki

pexels-photo-1169951
Grupa docelowa

pexels-photo-1080865
Marketing szeptany (buzz marketing)

pexels-photo-1061579
Marketing mobilny

Zamknij