Arrow
Arrow
Slider
Reklama internetowa Daniel Kotliński

Reklama internetowa

web ad
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Reklama internetowa to forma marketingu oparta na wyświetlaniu komunikatów na płaszczyźnie Internetu. W czasach gdy niemal każda firma i większość odbiorców posiada dostęp do sieci, marketing w Internecie daje ogromne możliwości promocyjne.

Internet daje reklamodawcom potężny zakres możliwości wyświetlania komunikatów potencjalnym klientom. Firmy inwestują coraz więcej, a każdy rok przynosi nowe, jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania. W odróżnieniu od większości tradycyjnych form marketingu, reklama internetowa pozwala na bezpośrednie powiązanie ze sprzedażą.

 

Reklama internetowa w Google

Reklama w wyszukiwarce to jedno z najczęściej wybieranych rozwiązań przez e-biznes. Reklama internetowa w wyszukiwarce dotyczy przede wszystkim Google i dzieli się na płatną (AdWords) i bezpłatną reklamę (SEO). Ogromną zaletą tego typu reklam jest to, że odpowiadają one na zapytania użytkowników i pozwalają na precyzyjne dopasowanie komunikatów. Standardowym modelem w AdWords jest płatność za podjęcie określonego działania (PPC – pay per click, czyli płatność za kliknięcie). Pozycjonowanie i optymalizacja witryny pozwala na pozyskiwanie bezpłatnego ruchu z wyszukiwarki, ale często osiągnięcie efektów wymaga długoterminowego działania.

 

Gigantyczne możliwości w social media

Reklama internetowa w mediach społecznościowych to drugie z najpotężniejszych rozwiązań. Działania reklamowe prowadzone są najczęściej z wykorzystaniem wewnętrznych systemów poszczególnych serwisów (jak np. Facebook Ads, Snapchat Ads, Twitter Ads). Ogromną zaletą marketingu w mediach społecznościowych jest liczba ich użytkowników oraz precyzyjne możliwości targetowania komunikatów. Większość serwisów pozwala także na prowadzenie bezpłatnej komunikacji z odbiorcami.

 

Reklama internetowa w wizualnej formie

Bannery i pop-up’y to reklama internetowa typu display. Bannery to jedna z najstarszych i najbardziej podstawowych form reklamy w Internecie. Wydawcy zamieszczają bannery w różnych miejscach swoich stron internetowych i umożliwiają kliknięcia przekierowujące do zewnętrznych witryn. Pop-up to reklama w formie “wyskakującego” okna, które umożliwia przekierowanie użytkownika do innej witryny. Pop-up’y najczęściej zajmują dużą część ekranu, a tym samym – są jedną z najbardziej nachalnych form. Reklama internetowa w formie display nie wpisuje się w trend marketingu przychodzącego. Użytkownicy nie przepadają za niechcianymi reklamami – jedni używają wtyczek, które blokują ich wyświetlanie, a inni po prostu ich nie zauważają (tzw. ślepota bannerowa).

 

Content to też reklama internetowa

Niektórzy samodzielnie prowadzą firmowe blogi, a inni współpracują z blogerami. Niezależnie od tego, kto realizuje te działania – reklama na blogach to bardzo skuteczna reklama internetowa pozwalająca na dotarcie do zaangażowanych odbiorców, przedstawianie produktów/usług w nietypowy sposób oraz poprawę widoczności w wyszukiwarce i wiele innych.

 

E-mail marketing

Reklama oparta na komunikacji w formie wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych form. W przypadku wielu biznesów internetowych stanowi trzon komunikacji. Reklama internetowa w tej formie jest sukcesywnie rozwijana, a dzięki dedykowanym narzędziom wykorzystującym automatyzację – pozwala na segmentację, optymalizację pod kątem sprzedaży i wiele innych.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
audience
Mikrotargetowanie

projektowanie
Projektowanie stron internetowych www

blogerka
Współpraca z blogerami

pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych

Zamknij