Arrow
Arrow
Slider
Ruch organiczny Grupa AdNext

Ruch organiczny

ruch organiczny
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ruch organiczny – przejścia na stronę internetową np. z wyszukiwarki za które wydawca (właściciel strony) nie musiał zapłacić. Mocno związane z pozycjonowaniem stron internetowych.


Ruch organiczny – co to jest?

Ruch organiczny legł u podstaw wszystkich współczesnych wyszukiwarek internetowych. Ich najważniejszym zadaniem jest katalogowanie witryn dostępnych w internecie na podstawie słów kluczowych i formy, w jaką strukturyzowana jest informacja. Użytkownik wyszukiwarki zadaje pytanie bądź wpisuje słowo w języku naturalnym, skojarzone z celem wyszukiwania. Wyszukiwarka, np. Google lub Bing, wyświetla linki do 10 najtrafniejszych – jej zdaniem – wyników. Jeśli użytkownik przejdzie do którejś z wyświetlonych witryn, jego wizyta zliczana jest jako ruch organiczny.

Warto nadmienić, że nad wynikami naturalnymi, zawsze wyświetlane są linki sponsorowane – witryny, które zapłaciły za wyświetlanie się nad darmowymi linkami po wpisaniu wybranych słów kluczowych. Jednak jeśli użytkownik wyszukiwarki korzysta z aplikacji blokującej wyświetlanie się reklam w internecie, takich jak np. banery, nie zobaczy wyników płatnych – tylko darmowe.

Ruch organiczny – jak działa

Na jakiej podstawie wyszukiwarka decyduje, na którym miejscu (1-10 lub na kolejnych stronach)  wyświetlić daną witrynę, skojarzoną z określonym słowem kluczowym? W interesie wyszukiwarki jest pokazanie wyszukującemu wyników, które z największym prawdopodobieństwem odpowiedzą na jego potrzebę. W tym celu skrypty wyszukiwarki analizują zawartość witryn – słowa i wyrażenia, jakie występują na stronach pod daną domeną, a także linkowanie z innych stron. Im więcej treści skojarzonych z wpisywanym do wyszukiwarki słowem kluczowym, im więcej linków z wartościowych witryn – tym wyżej w wynikach wyszukiwania pokazuje się dana strona.

Ruch organiczny generuje się:

  • Długofalowo – w przeciwieństwie do wyników płatnych, które wyświetlają się w wyszukiwarce niemal od razu, ale też znikają wraz z wyłączeniem budżetu na te działania, by witryna pojawiła się w wynikach organicznych, potrzeba systematycznej pracy nad odpowiednio zoptymalizowanymi treściami i linkami
  • Strategicznie – działania mające na celu osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarce powinny być zaplanowane w czasie i budżecie, a treści dosotsowane zarówno do odbioru przez czytelników, jak i algorytmy wyszukiwarki, katalogujące („rankujące”) strony według określonych zasad
  • Płatnie lub bezpłatnie – choć za samo pojawienie się w wynikach wyszukiwania nie trzeba płacić, to nie znaczy, że ruch organiczny jest darmowy – zawsze trzeba zainwestować czas lub pieniądze w stworzenie dobrze zoptymalizowanych, wartościowych treści

Ruch organiczny – jak zwiększyć?

Choć każdy przypadek jest inny – zależy od branży, konkurencji na dane słowa lub wyrażenia kluczowe i w związku z tym, poziomu trudności, aby dostać się do TOP10 wszystkich wyników, można określić kilka standardowych kroków, by poprawić swoją pozycję i pozyskiwać wartościowy ruch organiczny.

Działania obliczone na poprawę pozycji zaczyna się od audytu strony internetowej – czyli sprawdzenia, które pozycje obecnie zajmuje witryna na określone słowa kluczowe. Oprócz tego, analizuje się linkowanie oraz potencjał osiągnięcia pożądanych pozycji (a w związku z tym – koszty działań pozycjonujących).

W dalszej kolejności przechodzi się do opracowania zestawu słów kluczowych i zaplanowania tematów tekstów, by poprzez webwriting dostarczyć wartościowe materiały. W międzyczasie dostosowuje się strukturę strony internetowej (m.in. poprzez wprowadzanie meta opisów i linkowania wewnętrznego) oraz planuje działania z obszaru link buildingu. Później strategia jest realizowana, a wraz z przyrostem ilości tematycznych treści oraz linków, sprawdza się okresowo pozycje w wyszukiwarce i optymalizuje kierunek. Ruch organiczny buduje się długofalowo – wyszukiwarka docenia bowiem działania, w które wkłada się wysiłek. Jeśli treści są często odwiedzane, udostępniane w mediach społecznościowych i linkowane z wartościowych blogów i innych witryn, pozycja w wyszukiwarce wzmacnia się, a ruch organiczny rośnie.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
camera-contemporary-desk-905877
Strategia marki

Augmented Reality
Augmented Reality (Rzeczywistość Rozszerzona)

woman-typing-writing-windows
Landing page

adnext.pl | reklama na youtube
Reklama na YouTube

Zamknij