Arrow
Arrow
Slider
Social Media Marketing Grupa AdNext

Social Media Marketing

social media marketing
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Social Media Marketing – to prowadzenie działań reklamowych w serwisach społecznościowych takich jak np. Facebook, YouTube i Instagram. Jest jednym z najbardziej nowoczesnych i zaawansowanych sposobów na zdobycie klientów.

Na czym polega Social Media Marketing?

Wachlarz możliwości reklamowych w tym obszarze jest coraz szerszy. Kiedyś głównym celem Social Media Marketingu było wykorzystywanie dużego zasięgu i przekierowanie na stronę internetową. Dynamiczny rozwój technologiczny powoduje, że już dzisiaj możliwy jest zakup na płaszczyźnie danego serwisu czy choćby kierowanie potencjalnego klienta do sklepu stacjonarnego, a social media marketing stanowi doskonały sposób na wsparcie sprzedaży tradycyjnej.

Rola marketingu w mediach społecznościowych jest coraz większa zarówno wśród małych, lokalnych biznesów jak i największych marek. Wraz ze wzrostem popularności tych działań, zmienia się model lejka sprzedażowego, coraz rzadziej występują reklamy w nachalnych formach, a częściej możemy spotkać działania zgodne z ideą inbound marketingu. Ogromną zaletą social media marketingu jest możliwość nadania marce ludzkiej twarzy i budowania więzi z obecnymi lub potencjalnymi klientami.

 

Strategie działań marketingowych różnią się w zależności od poszczególnych serwisów społecznościowych. Do najpopularniejszych serwisów w których można prowdzić social media marketing należą:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • YouTube,
  • Twitter,
  • Snapchat,
  • LinkedIn,
  • Pinterest.

Social Media Marketing a marketing tradycyjny – różnice

W odróżnieniu od tradycyjnych form reklamowych, Social Media Marketing pozwala odbiorcom wchodzić w interakcje z marką – mogą toczyć z nią prywatne rozmowy albo publicznie komentować. W przypadku reklamy w telewizji, radiu czy gazecie było to niemożliwe, ale możliwość “rozmawiania z firmą” ma nie tylko dobre, ale i złe strony.

Tak jak w przypadku innych działań z zakresu marketingu internetowego, tak też marketing w mediach społecznościowych pozwala na wykorzystywanie zaawansowanych możliwości analitycznych, dzięki czemu firmy mogą łatwiej zrozumieć odbiorców, a także optymalizować działania reklamowe pod kątem skuteczności i zwrotu z inwestycji. Coraz więcej specjalistów jest zdania, że social media marketing nie jest już kwestią wyboru – i musi stanowić podstawowy element strategii działania każdej firmy.

Rozwój Social Media Marketingu

Najnowszy raport przygotowany przez We Are Social i Hootsuite daje jasną odpowiedź na pytanie o przyszłość Social Media Marketingu. Przy całkowitej populacji wynoszącej ponad 7,5 miliarda osób, obecnie aż 4,021 miliarda osób korzysta z Internetu, a 3,196 z nich to użytkownicy posiadający konto w mediach społecznościowych.

Wzrasta nie tylko łączna liczba użytkowników. To, co jest ogromną wartością dla marketerów, to fakt, że marketing w social media pozwala na dotarcie do przedstawicieli niemal każdej grupy wiekowej.

Social Media Marketing może stanowić uzupełnienie dla innych działań promocyjnych – zarówno w obszarze reklamy online jak i offline. Jest bardzo dobrą odpowiedzią na trend mobile first, umożliwia prowadzenie coraz bardziej skutecznych kampanii reklamowych, pozostając jedną z najtańszych form.

Oprócz budowania zaangażowanych społeczności i wchodzenia w relacje z odbiorcami, media społecznościowe są świetnym kanałem wspierającym reklamy bazujące na współpracy z influencerami.

 

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
LEAD GENERATION
LEAD GENERATION

influence
INFLUENCER MARKETING

content marketing
CONTENT MARKETING

pexels-photo-348323
BIG DATA

Zamknij