Arrow
Arrow
Slider
Strategia marki Grupa AdNext

Strategia marki

camera-contemporary-desk-905877
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Strategia marki– pozwala firmom na prowadzenie działań zgodnych z kluczowymi założeniami. Chroni je przed wydawaniem budżetu na działania bezwartościowe w odniesieniu do najważniejszych celów i ułatwia rozwój.

 

Strategia marki – co to jest?

Wraz z rozwojem brandingu wzrasta również świadomość firm w zakresie potrzeby wpisania założeń i celów firmy w dokument, jakim jest strategia marki. Odnosi się ona przede wszystkim do długoterminowych działań i procesów mających wpływ na pozycję marki na rynku, jej świadomość, rolę oraz rozwój.

 

Strategia marki zawiera między innymi elementy takie jak:

  • informacje na temat kluczowych wartości marki,
  • struktura marki,
  • misja oraz wizja,
  • opis osobowości marki,
  • styl komunikacji,
  • szeroka charakterystyka grupy docelowej,
  • informacje na temat konkurencji.

Aby wzmocnić wymiar praktyczny – strategia marki powinna zawierać również informację na temat sposobu jej wdrożenia i realizacji.

 

Po co marce strategia?

Podobnie jak strategie marketingowe pozwalają na usprawnienie wszystkich procesów i umożliwienie osiągnięcia lepszego zwrotu z inwestycji – tak też strategia marki niesie za sobą szereg korzyści.

Zbudowanie strategii ułatwia firmom skuteczne budowanie świadomości marki, pozwala zapanować nad tworzeniem spójnych komunikatów reklamowych. Co więcej – jest bardzo ważna dla odbiorców, ponieważ ułatwia im powiązanie marki z konkretnymi wartościami i wyróżnikami.

Jeżeli strategia marki zawiera również długoterminowe cele – firmy mogą osiągać lepszy zwrot z inwestycji i realizować je szybciej (nie tracąc środków na poboczne, mniej istotne cele).

Uporządkowanie wartości, określenie fundamentalnych założeń i nadanie priorytetów poszczególnym aspektom jest kluczowe w kontekście bezpiecznego i dynamicznego rozwoju firmy.

Firmy, które nie tworzą strategii, są narażone na rozmycie osobowości marki, zmianę pozycji na rynku. Co więcej – odbiorcy mogą mieć problemy z identyfikowaniem marki z najważniejszymi wartościami, które pierwotnie miały wpływać na zdobycie przewagi nad konkurencją.

 

Strategia marki w praktyce

Opracowanie strategii marki jest bezskuteczne, jeżeli firma nie zadba o jej sprawne wdrożenie i konsekwentną realizację. Skuteczność i przydatność strategii warunkują 3 czynniki.

Po pierwsze – precyzja w opracowaniu. Sukces rozpoczyna się od dogłębnej, szczegółowej analizy. Opracowanie tego dokumentu zawsze powinno być poprzedzane zbadaniem i zrozumieniem marki w odniesieniu do długoterminowych celów firmy.

Po drugie – autentyczność. Marketing internetowy pozwala na poprawę skuteczności poprzez działania oparte na autentyczności. Firmy, którym zależy na tym elemencie, powinny zadbać o spójność we wszystkich punktach styku z klientem.

Po trzecie – elastyczność. Strategia marki powinna odnosić się do długoterminowych celów i działań, a jednocześnie powinna być elastyczna. Należy zadbać o to poprzez:

  • jasne opisanie założeń, określenie osobowości marki w sposób umożliwiający zrozumienie, a nie tylko narzucanie “sztywnych reguł”,
  • regularną weryfikację i aktualizację treści strategii w odniesieniu do zmian zewnętrznych.

Comments are closed

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
Augmented Reality
Augmented Reality (Rzeczywistość Rozszerzona)

woman-typing-writing-windows
Landing page

adnext.pl | reklama na youtube
Reklama na YouTube

virtual reality
Virtual Reality

Zamknij