Arrow
Arrow
Slider
Vlog Grupa AdNext

Vlog

vlog
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Vlog – rodzaj internetowego dziennika w formie video, tworzony codziennie i publikowany na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może być amatorski lub profesjonalnie zmontowany – najczęściej nagrywany przez influencerów i celebrytów.


Co to jest vlog

Vlog to zbitka dwóch słów – video oraz blog i oznacza klipy nagrywane w formie dziennika. Choć vloga może nagrywać każdy (tak jak każdy może tworzyć content w internecie), popularnością cieszą się te vlogi, które tworzone są przez osoby gromadzące już jakiegoś rodzaju społeczność. Przykładem vlogera może być Casey Neistat, który zaczynał prowadzić swój kanał na YouTube krótko po powstaniu tego serwisu, by z czasem odejść od filmów umieszczanych na platformie raz na kilka tygodni do video nagrywanych codziennie. Interesujące życie Neistata śledzi miliony osób, a każdy vlog oglądany jest ok. 1 miliona razy – i choć raczej nie zobaczymy w tych nagraniach współpracy z markami, to swoją popularność zbodywaną prez vlog Casey wykorzystuje w produkcjach typu branded content.

Pierwszą wideo blogerką, która przekroczyła milion subskrypcji, była Michelle Phan. Jej vlog to dziś poradnik o modzie i wizażu dla milionów internautek z całego świata – przeglądając YT, można szybko dojść do wniosku, że produkcje właśnie z takich segmentów, jak moda i uroda, cieszą się największą popularnością. Ponadto, zawsze kiedy świat obiega breaking news, wielu vlogerów chcąc znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania, tworzy vlogi na newsowy temat.

Zobacz też czym jest blogosfera.

Vlog w marketingu

Wszędzie tam, gdzie jest zasięg i zaangażowanie, pojawia się szansa dla marki – a w przypadku takiego formatu, jak vlog, te możliwości są bardzo duże. W czasach, gdy o uwagę odbiorcy konkuruje bardzo dużo komunikatów, konsumenci sami dobierają źródła przekazu. Nawiązują relacje emocjonalne z internetowymi twórcami, śledzą ich życie i wchodzą z nimi w interakcje. Promocja produktów w takim środowisku może być bardzo efektywna – o ile vloger współpracuje z markami, które sam osobiście szanuje.

Współpraca z blogerami może być bardzo intratna dla firmy. Ale jak marka może wykorzystać vlog popularnego twórcy? Choćby zapraszając go na zamknięte, ekskluzywne wydarzenie, podczas którego odbywają się np. spotkania z celebrytami czy pokazy lub testowanie produktów. Influencer dokumentuje przebieg eventu, a następnie dzieli się emocjami ze swoimi widzami. Vlog zapewnia tutaj poczucie autentyczności oraz bycia „tu i teraz” z twórcą – a jeśli event jest wystarczająco atrakcyjny, przyciąga dużo oglądających i sprawia, że wszystkie strony zyskują. Widzowie otrzymują ciekawy, angażujący materiał, vloger – wzrost subskrybentów i liczby odtworzeń, co może przydać się przy kolejnych współpracach, zaś marka – zasięgi i pozytywne skojarzenie jej produktów z popularnym influencerem.

Pomysły na vloga

Vlog można nagrywać na wiele, wiele różnych tematów -wszystko zależy od rodzaju kanału, który prowadzimy. Można jednak wyróżnić trzy najpopularniejsze kategorie:

  • Dziennik – w tym formacie, video ma za zadanie ukazać widzom przebieg dnia vlogera. Kamera towarzyszy mu od rana do wieczora, a vlog umieszczany jest na kanale jeszcze tego samego dnia.
  • Akcja społeczna – w tym formacie, video ma za zadanie ukazać widzom sytuację, w której dochodzi np. do nadużycia władzy lub eksperymentu społecznego
  • Akcja promocyjna – w tym formacie, video ma za zadanie ukazać widzom wydarzenie lub produkt sponsorowany przez markę. Vloger dokumentuje przebieg eventu lub dokonuje recenzji produktu

Dobre pomysły na nagrania są warunkiem powodzenia kanału i zainteresowania widzów. Najważniejsze, to utrzymywać zaangażowanie, a także obserwować trendy i inspirować się popularnym twórcami.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
grywalizacja
Grywalizacja

ruch organiczny
Ruch organiczny

camera-contemporary-desk-905877
Strategia marki

Augmented Reality
Augmented Reality (Rzeczywistość Rozszerzona)

Zamknij