Arrow
Arrow
Slider
Współpraca z blogerami Daniel Kotliński

Współpraca z blogerami

blogerka
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Współpraca z blogerami pozwala markom na docieranie do ściśle określonych grup odbiorców z oryginalnymi, unikatowymi reklamami, prezentowanymi przez osoby mające status autorytetu dla wyznaczonej grupy potencjalnych klientów.

 

Współpraca z blogerami – jak zacząć?

Współpraca z blogerami może poprawić świadomość i wizerunek marki, a także przełożyć się na konkretne wyniki sprzedażowe. Jednym wydaje się, że nie ma nic prostszego. Inni uważają, że ze względu na czynnik ludzki współpraca z blogerami to bardzo zaawansowany proces. Od czego zacząć, by przygotować skuteczną kampanię opartą na influencer marketingu?

 

Podobnie jak w przypadku innych działań – warto rozpocząć od rozpoznania grupy docelowej, do której chcesz trafić. Czy współpraca z blogerami będzie skuteczną formą w przypadku Twoich odbiorców? Analiza grupy odbiorców to istotna informacja nie tylko dla Ciebie, ale również dla osoby, z którą chcesz podjąć współpracę. Ten etap stanowi również fundament doboru odpowiedniego influencera. Jedną z ogromnych zalet tego typu współpracy jest wykorzystanie pozycji blogera, który cieszy się rozpoznawalnością i zaufaniem w określonym środowisku. Wybierz influencera, który trafia dokładnie do tych ludzi, których może zainteresować Twoja oferta.

 

Jeszcze kilka lat temu współpraca z blogerami opierała się na bardzo prostych zasadach – najczęściej był to barter: promocja w zamian za produkt. Dzisiaj możliwości jest znacznie więcej. Zastanów się, jakie środki chcesz przeznaczyć na tę współpracę. Pamiętaj o tym, że popularność influencer marketingu sprawia, że aby osiągnąć sporo – nie wystarczy już skromny prezent. Określ swoje cele.

 

Na czym polega współpraca z blogerami?

Istnieje sporo rozwiązań, które pozwalają na osiągnięcie celów wyznaczanych przez marki, usatysfakcjonowanie blogera i stworzenie reklamy, która zainteresuje jego odbiorców. Przedstawimy te, które marki z powodzeniem realizują. Pamiętaj, że współpraca z blogerami świetnie sprawdza się w przypadku niesztampowych działań i nie bój się wyjść poza najczęstsze rozwiązania.

 

Współpraca z blogerami- czy barter jest możliwy?

Jak już wspominaliśmy – barterowa współpraca jeszcze kilka lat temu była jedną z najbardziej popularnych form. Marka przesyła blogerom swój produkt lub umożliwia bezpłatne skorzystanie z usługi w zamian za określone działania promocyjne.

 

Choć nadal jest to sposób na skuteczną współpracę – należy racjonalnie podejść do złożenia propozycji współpracy w barterze. W przypadku wielu mikroinfluencerów drobne podarunki mogą wystarczyć do stworzenia artykułu na blogu czy wpisu w kanał social media. Współpraca z blogerami docierającymi do większych grup odbiorców często wiąże się z wyższymi wymaganiami (często jest to już tylko konkretna kwota) – a prezent niewielkiej wartości może nie przekonać influencera nawet do przedstawienia go w Instagramowych Stories.

 

Bardzo podobnym sposobem jest zapraszanie blogerów do współpracy, w ramach której otrzymują produkt lub korzystają z usługi, a następnie publikują recenzję. Marki pewne jakości tego, co oferują, mogą liczyć na poprawę reputacji, jeżeli autentyczny recenzent w superlatywach opowie o ich produkcie.

 

Zaangażowanie odbiorców

Każda forma influencer marketingu pozwala na zaangażowanie odbiorców, jednak konkursy dla czytelników i marketing afiliacyjny to jedne z najczęściej wybieranych form skupionych na zwrocie z inwestycji.

 

Współpraca z blogerami oparta na przeprowadzeniu konkursu, podobnie jak współpraca oparta na marketingu afiliacyjnym to świetne rozwiązanie dla marek, które chcą uzyskać zaangażowanie influencera, z którym współpracują i zależy im na osiągnięciu mierzalnych efektów.

 

Współpraca oparta na modelu płatności za podjęcie określonych działań przez odbiorców może pozwolić na znacznie szersze wykorzystanie kanałów blogera, co może dodatkowo przełożyć się na wzrost rozpoznawalności marki.

 

Gościnna współpraca

Współpraca z blogerami opierająca się na tworzeniu gościnnych wpisów to kolejny z najbardziej popularnych sposobów. Zaletą gościnnych wpisów jest przede wszystkim wzrost reputacji (w oparciu o rekomendacje), dotarcie do zaangażowanych odbiorców, a także pozyskanie linków prowadzących do własnej strony internetowej.

 

Tworzenie gościnnych wpisów możliwe jest nie tylko na płaszczyźnie blogów, ale także w innych kanałach. W 2017 r. Facebook wprowadził możliwość tworzenia materiałów powiązanych z marką, dzięki której marki mogą kontrolować przebieg i efekty współpracy z autoryzowanymi twórcami.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych

strategie marketingowe
Strategie marketingowe

kampania reklamowa
Kampania reklamowa – jak robić to dobrze?

marketing internetowy
Marketing internetowy (marketing online)

Zamknij