Arrow
Arrow
Slider
Case study – kampania dla klienta z branży ubezpieczeniowej Paulina Kamińska

Case study – kampania dla klienta z branży ubezpieczeniowej

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

KLIENT

Celem kampanii przygotowanej dla klienta z branży ubezpieczeniowej przez Optimise było wypromowanie jego produktów (ubezpieczenie OC/AC, NNW, ubezpieczenie na życie) oraz uzyskanie jak największej liczby kontaktów do osób, które są potencjalnie zainteresowane kupnem ubezpieczenia.

REALIZACJA

Obszarem naszych działań był Internet, gdzie wykorzystaliśmy 3 formy promocji:

 

  • Kanałami dotarcia do grupy docelowej, które wykorzystaliśmy w kampanii były: mailingi, reklama display w serwisach dedykowanych ubezpieczeniom oraz porównywarki ubezpieczeń. Do wszystkich kanałów przygotowaliśmy odpowiednie kreacje graficzne, w tym dedykowane strony produktowe (landing page), na które trafiali zainteresowani odbiorcy. Kampania była skupiona na efektach (performance marketing). Z klientem rozliczaliśmy się w modelu CPL, czyli za każdy pozyskany kontakt potwierdzony jako wartościowy (pozyskana osoba wyrażała zainteresowanie konkretnym produktem).

 

  • Kolejne wykorzystane przez nas narzędzie to badanie ankietowe OMG Research, które pozwoliło nam sprawdzić potrzeby internautów w zakresie ubezpieczeń. Na podstawie wyników wyselekcjonowaliśmy grupę odbiorców, najlepiej dostosowanych do oferty klienta, np. kobiety będące matkami były bardziej zainteresowane ofertą ubezpieczeń na życie, natomiast uwaga mężczyzn skupiała się na ubezpieczeniach OC/AC.

 

  • Trzecią formą promocji było wykorzystanie nowatorskiego rozwiązania w postaci multiankiety. Zbadaliśmy potrzeby internautów za pomocą specjalnie skonstruowanej ankiety, która pozwalała na wykorzystanie każdego pozyskanego kontaktu na potrzeby klientów z dwóch różnych obszarów, np. telekomunikacji i branży ubezpieczeniowej.

 

Bardzo ważnym aspektem kampanii była dywersyfikacja pozyskiwanych leadów. Zależało nam na pozyskiwaniu leadów produktowych i w tym przypadku komunikowaliśmy przewagę marki, produktu i jakości usługi. Pozyskaliśmy również kontakty, które znajdują się w grupie docelowej klienta, ale muszą dojrzeć do podjęcia decyzji o zakupie ubezpieczenia. Do zbierania kontaktów przygotowaliśmy specjalną infrastrukturę informatyczną, która obejmowała stworzenie formularza z zabezpieczeniem antyfraudowym i walidacją. Formularz pozwolił nam na eliminację ok. 15% błędów i dostarczanie tylko wiarygodnych leadów.

Zabezpieczenie antyfraudowe formularza polegało na weryfikacji pochodzenia danych pod względem adresów IP, przeglądarki internetowej oraz plików cookie. Jeśli chodzi o walidację, sprawdzaliśmy dane pod kątem możliwych błędów (błędy leksykalne, wyrazy obraźliwe), ale też poprawności kodów pocztowych, adresów e-mail, numerów telefonów. Zastosowaliśmy również mechanizm double opt-in – użytkownik musiał potwierdzić wypełnienie formularza  poprzez kliknięcie w link, który przyszedł na podanego przez niego adres e-mail.

 

EFEKTY

W wyniku kampanii zoptymalizowaliśmy landing page’e, których efekty wzrosły od 20% do 30%. Uzyskaliśmy też nasz zamierzony cel, czyli pozyskaliśmy wartościowe kontakty do osób zainteresowanych ubezpieczeniami. Z dostarczonej przez nas grupy kontaktów aż 25% osób spotkało się z konsultantami klienta w sprawie ubezpieczenia.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Case Studies
HBO – grywalizacja Social Media – case study

Marvipol – case study

Zamknij