Arrow
Arrow
Co nowego na Facebooku? Daniel Kotliński

Co nowego na Facebooku?

apps-brand-browser-479354
PODZIEL SI─ś
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

ÔÇťZnowu o zmianach na Facebooku?ÔÇŁ – no c├│┼╝, naprawd─Ö sporo si─Ö dzieje. Za nami kolejna konferencja F8, a to oznacza, ┼╝e co┼Ť si─Ö zmienia. Z cz─Ö┼Ťci nowo┼Ťci ju┼╝ mo┼╝emy korzysta─ç, a na niekt├│re musimy jeszcze poczeka─ç. Tak czy inaczej – jest coraz ciekawiej!

 

Chod┼║my!

 

Czyszczenie historii

Jak mo┼╝na by┼éo si─Ö spodziewa─ç – bardzo istotn─ů rol─Ö odgrywa┼éy zmiany dotycz─ůce danych osobowych, kt├│re gromadzi Facebook. Trwaj─ů prace nad przygotowaniem funkcji ÔÇťWyczy┼Ť─ç histori─ÖÔÇŁ.

Cho─ç jeszcze nie znamy dok┼éadnych informacji na temat dzia┼éania tej funkcji – zgodnie z tym, co zapowiedzia┼é Erin Egan (VP and Chief Privacy Officer), po wyczyszczeniu historii b─Ödzie nast─Öpowa─ç usuni─Öcie danych umo┼╝liwiaj─ůcych identyfikacj─Ö i powi─ůzanie facebookowego konta z odwiedzanymi stronami internetowymi i aplikacjami.

Na przestrzeni ostatnich kilku tygodni reklamodawcy stosunkowo cz─Östo natrafiali na problemy i zmiany w zakresie okre┼Ťlania grup odbiorc├│w. Niemniej jednak – Egan zapowiada, ┼╝e mo┼╝liwo┼Ťci dotycz─ůce analizowania i optymalizacji skuteczno┼Ťci reklam nie ucierpi─ů.

Jakich zmian w zakresie ochrony danych osobowych mo┼╝emy si─Ö spodziewa─ç? Wszystko b─Ödzie jasne za kilka miesi─Öcy.

 

Przeczytaj również: Instagram w końcu sprzedaje!

 

Grupy, grupy, grupy

Facebook od d┼éu┼╝szego czasu stawia na umo┼╝liwienie tworzenia spo┼éeczno┼Ťci poprzez budowanie grup na Facebooku. Tym razem administratorzy grup dostali rozwi─ůzania, kt├│re pomog─ů im zarz─ůdza─ç spo┼éeczno┼Ťciami.

 

ÔÇťAdministratorzy grup tworz─ů bezpieczne i wspieraj─ůce spo┼éeczno┼Ťci, do kt├│rych ludzie wracaj─ů ka┼╝dego dnia. Wiemy, ┼╝e administratorzy inwestuj─ů sw├│j czas i energi─Ö, ┼╝eby zarz─ůdza─ç swoimi grupami, a niekt├│rzy powiedzieli nam, ┼╝e chcieliby narz─Ödzi, kt├│re pomog─ů im rozwija─ç swoje spo┼éeczno┼Ťci i oferowa─ç wi─Öcej ich cz┼éonkomÔÇŁ.

Alex Deve (Facebook, Product Director, Groups)

 

f8 1

 

Nowa opcja czeka tak┼╝e na cz┼éonk├│w grup. Cz─Ö┼Ť─ç z nich ju┼╝ mo┼╝e korzysta z zak┼éadki po┼Ťwi─Öconej grupom, kt├│ra u┼éatwia nawigacj─Ö i korzystanie z udzia┼éu w spo┼éeczno┼Ťciach.

 

Randkowanie

Skoro ludzie i tak korzystaj─ů z Facebooka w celu randkowania, to dlaczego im tego nie u┼éatwi─ç? Rozwi─ůzanie zapowiada si─Ö interesuj─ůco. U┼╝ytkownicy b─Öd─ů mogli utworzy─ç profil randkowy, kt├│ry b─Ödzie oddzielony od ich prywatnego profilu na Facebooku. I jak nietrudno si─Ö domy┼Ťli─ç – w odr├│┼╝nieniu od ÔÇťstandardowejÔÇŁ p┼éaszczyzny – to, co u┼╝ytkownicy b─Öd─ů robi─ç w ramach randkowania, nie b─Ödzie pokazywane ich znajomym.

Wykorzystanie danych na temat zainteresowa┼ä, udzia┼éu w grupach czy wydarzeniach mo┼╝e by─ç ciekawym sposobem na ÔÇťswatanieÔÇŁ i tworzenie relacji z (nie)przypadkowymi osobami.

Czekamy na informacje o przeprowadzonych testach, kt├│re maj─ů pojawi─ç si─Ö jeszcze w tym roku.

 

Transparentne strony

ÔÇťNasz g┼é├│wny cel jest bardzo prosty. Chcemy zmniejszy─ç liczb─Ö z┼éych reklam, chcemy mie─ç pewno┼Ť─ç, ┼╝e ludzie rozumiej─ů to, co widz─ů, kto za to zap┼éaci┼é i pe┼éni─Ö tego, co inni mog─ů zobaczy─çÔÇŁ.

Sheryl Sandberg (Facebook COO)

 

f8 2

 

Mo┼╝esz wej┼Ť─ç na dowolny fanpage i sprawdzi─ç, jakie reklamy pod k─ůtem social media marketingu zamieszcza na Facebooku, Instagramie i w innych produktach firm Facebooka, wybrana strona. Widzisz reklamy wy┼Ťwietlane grupom odbiorc├│w do kt├│rych nie nale┼╝ysz i co wi─Öcej – mo┼╝esz nawet sprawdza─ç kreacje wy┼Ťwietlane w innych krajach.

Dzia┼éania maj─ůce na celu popraw─Ö transparentno┼Ťci materia┼é├│w reklamowych dotycz─ů w znacznym stopniu kampanii dotycz─ůcych polityki.

 

ÔÇťJe┼Ťli chodzi o reklam─Ö na Facebooku, ludzie powinni wiedzie─ç, kim jest reklamodawca i zobaczy─ç zamieszczane reklamy, zw┼éaszcza w przypadku reklam politycznych. Ten poziom transparentno┼Ťci jest dobry dla demokracji i dla procesu wyborczego. Transparentno┼Ť─ç pomaga wszystkim (…) w braniu odpowiedzialno┼Ťci przez reklamodawc├│w za to, kim s─ů i co m├│wi─ů w r├│┼╝nych grupachÔÇŁ.

Rob Goldman (VP of Ads)

 

Czego jeszcze mo┼╝emy si─Ö spodziewa─ç?

Czyszczenie historii, rozw├│j grup, poprawa transparentno┼Ťci reklam, narz─Ödzie do nawi─ůzywania znajomo┼Ťci i funkcja randkowania to tylko cz─Ö┼Ť─ç z nadchodz─ůcych zmian.

Jak tylko zbierzemy wi─Öcej informacji o najnowszych i najwa┼╝niejszych rozwi─ůzaniach dla reklamodawc├│w poinformujemy Was w kolejnych publikacjach!

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SI─ś
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Wi─Öcej w Strategia
pexels-photo-545334
Przewodnik: YouTube Marketing cz. 4

Jaki format zdj─Öcia dobra─ç do reklam na Facebooku?
Facebook – jaki format posta wybra─ç?

youtube marketing 3
Przewodnik: YouTube Marketing (cz. 3)

digitalizacja
Przewodnik: YouTube Marketing cz. 2

Zamknij