Arrow
Arrow
Slider
Czynniki sukcesu w Lead Generation Piotr Maślak

Czynniki sukcesu w Lead Generation

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Jak zyskowne może być afiliowanie się z programem partnerskim z branży finansowej pokazał na własnym przykładzie Michał Szafrański zarabiając w 8 dni ponad 70 000 zł.

Żeby zebrać dla swoich klientów ponad 3 miliony leadów, jak robi to OMG, potrzeba dobrej strategii, solidnej technologii oraz skuteczności w realizacji.

W opracowywaniu strategii (odpowiednia, to taka, która pozwala pozyskać wartościowego leada bez przepłacania), nie do przecenienia jest bogate doświadczenie. Wszystkie rozwiązania, które oferuje się klientom, szczególnie tym z najwyższej półki, powinny być przetestowane.

Jeśli więc ktoś robi to od ponad 15 lat, obecnie dla takich marek jak: Axa, Provident, Aviva, ING, Getin, Wonga, mBank, Raiffeisen czy Skoki Stefczyka, zasługuje na zaufanie.

W strategii najważniejsze jest:

  • opracowanie scenariusza kampanii,
  • wybór narzędzi i kanałów pozyskiwania,
  • przygotowanie mediaplanu oraz harmonogramu kampanii.

Gdy wszystkie założenia są już omówione i zaakceptowane, pora na wdrożenie:

  • uruchomienie formularzy,
  • podpięcie systemu Leadsense do walidacji i deduplikacji danych,
  • integracja z klientem w celu przekazywania zebranych leadów.

Dalej, to oczywiście stały monitoring i raportowanie, działania optymalizacyjne i co najważniejsze bezpośrednia współpraca z działem sprzedażowym klienta.

Jeśli mowa o współpracy z klientem, niezwykle ważne jest doprecyzowanie możliwości względem oczekiwań.

Tak wygląda „wolumen leadów w czasie” oczekiwany przez klienta. Poza okresem uruchomienia kampanii klient chce otrzymywać określoną liczbę leadów – w zależności od swoich celów biznesowych, budżetu i mocy przerobowych. Na przykład 5 tysięcy leadów miesięcznie, a w październiku 8 tyś.

pic1

A tak realnie wygląda wolumen kampanii rozłożony w czasie (bez względu na to czy to miesiąc, kwartał czy rok).

pic2

Nie jest realnym utrzymanie równego, określonego wolumenu z wielu różnych powodów, często niezależnych od samej kampanii.
Najczęstsze to:

  • działania konkurencji,
  • wymiana wydawców,
  • własna kampania CPM klienta, co automatycznie usuwa afiliacje z dużych portali.

Generalnie zawsze jest to sinusoida, a nie stała wielkość, bo na kampanie wpływ ma szereg czynników zewnętrznych.

Odpowiedzią na nie jest dywersyfikacja źródeł i sposobów pozyskania leadów. Powinien być to mix:

  • prowadzenie kampanii na leady produktowe z logo i bez loga klienta (50%),

zlogo

  • kampanie na leady produktowe z komunikacją nie wprost produktową tylko raczej „pod potrzebę”, np. finansowanie remontu (20%),

potrzeba

  • ankiety (30%)

ankiety

Tego typu kampanie charakteryzują statystyki:

  • konwersja na ofertę (zainteresowany złożeniem wniosku) na poziomie 68%,
  • konwersja na sprzedaż (z wniosków na udzielony kredyt) 16%,
  • 5% na inny produkt klienta w kampanii (lokata, karta kredytowa).

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom