Arrow
Arrow
Slider
Reklama kontekstowa i dystrybucja treści Łukasz Łachecki

Reklama kontekstowa i dystrybucja treści

nextclick 3
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Reklama kontekstowa i dystrybucja treści u zewnętrznych wydawców to bardzo ważny etap działań marketingowych. Dobre, zasięgowe serwisy i portale to idealne miejsce, żeby trafić ze swoimi artykułami lub innymi formami contentu do osób zainteresowanych konkretną tematyką, zaangażowanych i chcących pogłębiać wiedzę o produkcie czy usłudze, a także dzielić się nią dalej. Innymi słowy – dla reklamodawców dysponujących dobrym contentem to studnia bez dna, dająca możliwość przekucia paid media w earned media. Jak nie przegapić mniej dostrzeganych możliwości opłacanych mediów?

Jak wiemy, media, w których możemy dystrybuować treści, dzielą się na owned media, paid media i earned media. Każde z nich ma swoje zalety, dziś jednak zajmiemy się tylko paid media, a szczególnie jednym z ich aspektów – tym, któremu poświęca się mniej uwagi niż media relations, samym publikacjom na serwisach zewnętrznych czy choćby coraz bardziej zagrożonej reklamie displaya mianowicie widgetom rekomendacji treści i narzędziom reklamy kontekstowej.

nextclick4

Subskrybenci naszego newslettera regularnie otrzymują nowe statystyki dotyczące użycia AdBlocków. Jedne z najnowszych badań, z sierpnia 2016 roku, pokazują, że Polacy są w tej dziedzinie zdecydowanym liderem – programów blokujących irytujące reklamy używa aż 42% z nas. Te dane mogą mieć jednak drugie dno – być może polski rynek reklamy lideruje również w złym zrozumieniu tego, jak wyglądać powinna dobra reklama digitalowa.

Omijanie adblocków nie wystarczy (ale może zaszkodzić)

Dystrybucja, ale jaka? Jak to w content marketingu – spersonalizowana, dopasowana do odbiorcy i uwzględniająca gruntowną analizę tego, jak porusza się on w internecie. Innymi słowy – nie tylko taka, która pozwala na omijanie AdBlocka, a wręcz przeciwnie – unikająca wszystkiego, co zmusza nas do sięgania po programy blokujące, opierająca się na głębszym zrozumieniu potrzeb i zainteresowań potencjalnego klienta. Ostatecznie ominięcie blockera i wepchnięcie się przed oczy internauty z tą samą treścią, której powiedział nie”, podejmując decyzję o instalacji programu, może naszej marce tylko zaszkodzić. Jeśli 74% badanych podkreśla, że denerwuje ich reklama w internecie, ponad 50% narzeka na utrudniony dostęp do treści, a 15% uważa, że reklama jest do nich źle dopasowana, to filozofia jak nie drzwiami, to oknem psuje naszą reputację jako reklamodawcy.

Źródło:http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/36-proc-polskich-internautow-korzysta-z-adblockow-irytacja-nachalnymi-reklamami

Kim są bliźniaki behawioralne?

Przykładem narzędzia rekomendacji treści jest NextClickzaawansowane narzędzie analizy bliźniaków behawioralnych udoskonalane od 5 lat, które dzięki wykorzystaniu wnioskowania kontekstowego oraz skanowaniu ścieżek zachowania użytkownika w serwisach internetowych, potrafi w sposób precyzyjny wyświetlić mu dodatkowe treści dobrane do jego zainteresowań. Z podobnych mechanizmów korzystają choćby takie programy jak Spotify, sugerując nam utwory, które spodobały się osobom o guście bliżniaczo podobnym do naszego. Innymi słowy, bliźniak behawioralny to taki użytkownik, który szuka w internecie podobnych treści i wzbudzają one w nim podobne zaangażowanie co u osoby, której ma być wyświetlona rekomendacja redakcyjna. Co więcej, NextClick opiera się nie tylko na analizie zachowania pojedynczego użytkownika w serwisie – przeczytanych artykułach, zaangażowaniu i czasie pobytu na stronieale także na typach urządzeń, z jakich odbiorca korzysta – mobilnych czy desktopowych.

Reklama kontekstowa to korzyści dla reklamodawców

Reklamodawcy poważnie traktujący swoje kampanie content marketingowe powinni mieć świadomość różnych parametrów decydujących o tym, że content naprawdę działa. Jednym z nich jest czas przebywania na stronie – w odróżnieniu od zorientowanej na zasięg kampanii w social media możemy dokładnie zbadać zaangażowanie odbiorcy. W przypadku NextClicka kampanie reklamowe targetowane są na zdefiniowane grupy odbiorców, co zapewnia wysoką jakość ruchu.

Przykładowy widget:

nextclick1

i wydawców

Wydawcyod najpotężniejszych portali aż po małe, ale gwarantujące jakościowy ruch serwisyrównież czerpią korzyści z możliwości umieszczenia widgetów NextClicka na swoich stronach. Po pierwsze, otrzymują darmowe narzędzie do dystrybucji treści spersonalizowanej dla użytkowników, które przekłada się bezpośrednio na wzrost liczby odsłon serwisu – średnio od 4 do 8%. Po drugie, ze względu na uwzględnienie na adblockowej białej liście nie ryzykują, że w miejscu, gdzie powinny znajdować się sugerowane treści, pojawi się białe pole. Po trzecie, treści prezentowane w sposób naturalny i nieinwazyjny – nie ma więc ryzyka zrażenia do siebie czytelnika. To niemal równie tak ważne jak korzyść bezpośrednia – czyli dodatkowe źródło monetyzacji serwisu, łączące się z umieszczeniem na widgecie treści reklamowej.

nextclick2

Chcesz skutecznie docierać do potencjalnych klientów z dopasowanymi treściami? Skontaktuj się z nami!

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Content, Scoop
content-tools
7 darmowych narzędzi i stron, które urozmaicą twój content

Influencer marketing_znaptchat_instagram
Instagram vs Snapchat – pojedynek symboliczny

blogfirmowy
Blog firmowy i nawyki czytelnicze – czy w 2017 wiemy więcej?

seocontent
Czy związek SEO i content marketingu przeżywa kryzys?

Zamknij