Arrow
Arrow
Slider
Google wywraca reklamowy stolik. Jak przygotować się na zmiany w branży szybkich pożyczek? Łukasz Łachecki

Google wywraca reklamowy stolik. Jak przygotować się na zmiany w branży szybkich pożyczek?

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Bardzo ważna informacja dla reklamodawców z sektora szybkich pożyczek – 13 lipca branżę czeka prawdziwe trzęsienie ziemi. Google zablokuje wtedy wszystkie reklamy dotyczące pożyczek z datą spłaty krótszą niż 60 dni. Co w konsekwencji oznacza to dla firm oferujących „chwilówki” i kto musi przygotować się na zmianę strategii marketingowej?

„Chwilówki” podzielą los porównywarek?

Nowa polityka Google wymusza na reklamodawcach dywersyfikację działań w obszarze reklamy internetowej. W praktyce oznacza to kompletną zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń przy planowaniu kampanii.

Michał Pachnik, dyrektor operacyjny Optimise: 

Firmy pożyczkowe, po zmianach wprowadzonych przez Google, będą miały utrudnione zadanie w pozyskiwaniu Klientów. Ruch, który trafia na strony firm oferujących pożyczki, w dużym stopniu generowany jest za pomocą płatnych wyników wyszukiwania. Google wprowadzi mechanizmy, które będą blokowały pojawianie się ofert o takim charakterze. Oczywiście wpisując frazę „chwilówka”, użytkownik nadal otrzyma linki do stron z pożyczkami, jednak firmy pożyczkowe utracą możliwość prostego narzędzia, dzięki któremu mogły wejść na pierwsze wyniki wyszukiwania.  

Dobrze pamiętamy sytuację z roku 2012, kiedy to Google wyciął z wyników wyszukiwania porównywarki cenowe za korzystanie z „nieetycznych metod”. Wtedy chodziło głównie o systemy wymiany linków i sztuczne podbijanie popularności. Utrata użytkowników przez te podmioty była wówczas ogromna. W przypadku firm pożyczkowych sytuacja może być podobna pomimo innego powodu „banowania”. Alokacja budżetów marketingowych będzie więc konieczna. 

3 recepty na uzupełnienie luki w działaniach marketingowych

Agata Krynicka, dyrektor zarządzająca Scoop, sugeruje marketingowcom sięgnięcie po narzędzia, które w dłuższej perspektywie mogą zastąpić doraźną kampanię w wyszukiwarce. Oto 3 najskuteczniejsze sposoby, które jej zdaniem powinny przyczynić się do nadrobienia strat wynikających z decyzji Google:

 1. Content marketing:


Marketerzy powinni przestawić się na szeroko zakrojone działania content marketingowe. W branży pożyczkowej przejrzystość i edukowanie odbiorców mają bardzo duże znaczenie – stąd również decyzja Google, mająca na celu ukrócenie nieetycznych praktyk i nieprzejrzystych klauzul. Przykładem korzystnych działań wizerunkowych mogą być publikacje artykułów i poradników na zewnętrznych serwisach premium o dużych zasięgach i wysokiej rozpoznawalności, które pozwolą na dotarcie z informacją o marce do szerokiego grona odbiorców z grupy docelowej.

2. NextClick:

Wyświetlenie w boxach poleceń redakcyjnych zajawek artykułów przygotowanych w ramach działań contentowych pozwoli na precyzyjne dotarcie z treściami poradnikowymi do osób zainteresowanych krótkoterminową pożyczką od ręki. Dodatkową korzyścią dla reklamodawców jest możliwość wykorzystania widgetu, który ominie ograniczenia narzucane przez aplikacje do blokowania reklam. Dzięki temu firmy pożyczkowe mogą wskazywać czytelnikom najkorzystniejszą i dopasowaną dla nich ofertę, a także sugerują konkretne rozwiązania. Ponadto w kampanii poleceń redakcyjnych możemy kierować ruch bezpośrednio na sprzedażowy landing page, a dzięki precyzyjnej analizie mamy dużą pewność, że trafimy z przekazem do osób zainteresowanych pożyczką. NextClick jest więc pod wieloma względami rozwiązaniem najbliższym dotychczasowym kampaniom AdWords.

3. Audyt i działania SEO:

Wykorzystanie długofalowej strategii z zakresu SEO pozwoli na zwiększenie widoczności i docieranie do odbiorcy poprzez działań w wyszukiwarce, bez potrzeby opłacania kampanii w Google. Elementy kampanii są bezpiecznym sposobem zwiększenia ruchu na stronie i wypozycjonowania jej. Standardowe działania polegające na publikowaniu artykułów tematycznych w serwisach zewnętrznych zostaną wzmocnione poprzez zamieszczanie wpisów w katalogach i na forach, co przełoży się na wzrost autorytetu domeny.

Innymi słowy przekierowanie budżetu marketingowego z AdWords na alternatywne działania wymaga opracowania długofalowej strategii, a także zmiany w sposobie myślenia o działaniach wizerunkowych oraz performance marketingowych. To zdanie podziela również Michał Pachnik, wspominając o potrzebie przeniesienia inwestycji marketingowych na inne kanały:

„Kolejne rozwiązanie to np. inwestowanie w działania display napędzane danymi behawioralnymi. W tym przypadku zmieniamy kanał dotarcia do użytkownika, ale skuteczność pozyskania osób, które są w potrzebie skorzystania z takich produktów, pozostaje na podobnym- jeśli nie wyższym- poziomie. Reklamę możemy targetować do konkretnej grupy profili użytkowników, która w założeniu (swoimi zachowaniem, przeglądaniem odpowiednich stron, czytaniem określonych treści itp.) pasować będzie do danego produktu. Takie rozwiązania mają szansę nadrobić ruch uzyskiwany z kampanii prowadzonych obecnie w wynikach wyszukiwania” – podsumowuje.

Jedno jest pewne – Google, w trosce o etyczną reklamę, wytrącił firmom pożyczkowym jeden z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Reklamodawcy w Polsce nie muszą na razie obawiać się blokady pożyczek o oprocentowaniu powyżej 36%, która dotknie odpowiadające im podmioty w Stanach Zjednoczonych. Jednak niezależnie od oburzenia samych zainteresowanych warto już dziś szukać innego sposobu na komunikację marki w sieci – tylko działanie z wyprzedzeniem pomoże firmom uniknąć losu, jaki spotkał porównywarki cenowe.


Jesteś reklamodawcą z branży pożyczek błyskawicznych? Szukasz efektywnych rozwiązań w kryzysowej sytuacji? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, by znaleźć działania dopasowane do Twoich potrzeb!

reklamodawcy@optimisemedia.com
kontakt@scoop.pl

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Aktualności
3092__1_jpg_gamfi
Milion złotych i zgrywalizowana umowa, czyli co połączyło Gamfi i Inovo.

optimise
Optimise – „tworzymy przyszłość performance marketingu”

Zamknij