Arrow
Arrow
Slider
Jak tworzyć strategię social media marketingu? Daniel Kotliński

Jak tworzyć strategię social media marketingu?

multi channel
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Wydarzenia z ostatnich tygodni po raz kolejny przypomniały marketingowcom, jak krucha może okazać się strategia oparta tylko na jednym kanale społecznościowym. Aby ułatwić przygotowanie do wprowadzenia korekt w dotychczasowych – jednokanałowych strategiach, przygotowaliśmy dla Was artykuł, z którego dowiecie się – jak tworzyć strategię social media marketingu zapewniającą skuteczność i poczucie gruntu pod nogami.

Strategie marketingowe oparte na tradycyjnych formach.

Rozpoczniemy nietypowo, bo od spojrzenia na strategie marketingowe oparte na tradycyjnych formach. Trudno wyobrazić sobie skuteczne działania marki wykorzystującej tylko jeden kanał. Aby zapewnić odpowiedni rozgłos, marki tworzą reklamy, które słyszysz w radiu, kiedy jedziesz do pracy, widzisz na bannerach idąc ulicą, a na koniec dnia oglądasz w trakcie przerwy w emisji filmu. Jeżeli pewnego dnia odstawisz auto i wybierzesz się do pracy rowerem – nie usłyszysz reklamy w radiu, ale nadal zobaczysz ją na ulicznym bannerze. To prosty przykład, który znakomicie obrazuje ogromną zaletę działania w kilku kanałach.

 

Przenosząc się do świata wirtualnej reklamy moglibyśmy przypuszczać, że tradycyjny schemat sprawdzi się również na tej płaszczyźnie. Niestety – w praktyce sytuacja ogromnej liczby marek wygląda tak, że jest to jeden aktywny kanał i kilka “martwych” stron, na których ostatni wpis powstał dwa lata temu. Ewentualnie – komunikacja w każdym z kanałów jest stale prowadzona, ale wszędzie znajdują się dokładnie te same treści. Martwe profile i duplikowanie treści to największa bolączka osób, które pochopnie zdecydowały się na wielokanałowość.

 

Idziemy z pomocą. W tym tekście opowiemy Wam o kilku ważnych krokach i wskazówkach dotyczących prowadzenia działań w kilku kanałach społecznościowych.

 

Crosspostowanie i cross-promocja

Czym są i które rozwiązanie warto wybrać? Na płaszczyźnie mediów społecznościowych crosspostowanie uważamy za publikowanie tych samych treści w kilku kanałach, a cross-promocję – za promowanie różnych treści publikowanych w różnych kanałach.

 

Crosspostowanie pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu i pozostać aktywnym w różnych kanałach, ale dopiero odpowiednia cross-promocja sprawi, że Twoje działania będą skuteczne. Niestety – zapłacisz za to czasem i pracą. Nie oznacza to jednak, że publikowanie tych samych treści w kilku kanałach nie może przynosić efektów. Odpowiednie przygotowanie chwytliwych nagłówków i wykorzystywanie wizualnych form powinno być całkiem niezłym sposobem na zaistnienie w większości dostępnych kanałów. Choć nie zawsze. W niektórych przypadkach cross-posty będą wyglądać kiepsko – a im gorzej wyglądają, tym większe prawdopodobieństwo, że nie zadziałają.

 

3 kroki, które musisz postawić zanim zdecydujesz się na działanie w kilku kanałach

 

  1. Przeanalizuj swoją grupę docelową. Na pewno doskonale wiesz już, kim są. Czas zastanowić się nad tym, z jakich społecznościówek korzystają. Aplikacje takie jak Instagram i Snapchat jasno wiąże się z osobami młodszymi. Do starszych na pewno łatwiej będzie Ci trafić dzięki Facebookowi. Być może Twoi odbiorcy są także aktywni w niszowych serwisach? Koniecznie dowiedz się, gdzie są.
  2. Dowiedz się czy na pewno warto zainwestować w te kanały. Wykorzystaj statystyki i trendy. Porównanie Instagrama i Snapchata świetnie oddaje sedno sprawy. Obie aplikacje dają Ci bardzo podobne możliwości. Rzecz w tym, by przeanalizować, która z nich zapewnia większy zwrot z inwestycji. Możesz również zastanowić się nad prowadzeniem działań w Vero i zbudować swoją pozycję w czasie, kiedy jeszcze nie ma tam konkurencji, ale weź pod uwagę duże ryzyko, że aplikacja nie podbije świata i Twoja praca pójdzie na marne.
  3. Zrozum, jak działają poszczególne platformy. Czy jesteś w stanie tworzyć treści w formie, która dobrze sprzedaje się w wybranych społecznościówkach? Czego szukają ludzie, którzy z nich korzystają? Jak z nich korzystają? Jakie są możliwości reklamowe wybranych serwisów i aplikacji? Jaki jest potencjał ruchu organicznego? Jakie są koszty reklamy?

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj nasze pozostałe publikacje o mediach społecznościowych.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Strategia
szczyt gor
W drodze na szczyt Google

media społ
Duże zmiany w social media?

work deal
Mikroinfluencerzy w akcji! Płacisz mniej – zyskujesz więcej

mail
Jak dzisiaj robić email marketing?

Zamknij