Arrow
Arrow
Slider
Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie o 900%? Paulina Kamińska

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie o 900%?

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Razem z Michałem Pachnikiem – dyrektorem operacyjnym Optimise – prezentujemy case study sklepu e-Horyzont. Pokazujemy, jak za pomocą programu partnerskiego i kampanii rozliczanej za efekty udało się zwiększyć sprzedaż aż o 900%. 

Klient

Sklep e-Horyzont specjalizujący się w sprzedaży sprzętu i odzieży turystycznej. Współpracę ze sklepem e-Horyzont Optimise rozpoczęło w lipcu 2015.

Cel kampanii

W działaniach dla Klienta wyznaczyliśmy sobie 3 główne cele:

  1. wzrost liczby generowanych sprzedaży w sklepie internetowym,
  2. zbudowanie większego zasięgu,
  3. zwiększenie zaangażowania użytkowników.

Z Klientem rozliczaliśmy się za konkretny efekty, przyjmując model CPS (cost per sale).

Realizacja i wyniki

W pierwszym miesiącu współpracy przygotowaliśmy program partnerski dla sklepu w sieci Optimise, do którego rekrutowaliśmy wydawców, zachęcając ich do promowania sklepu. Stworzyliśmy również dedykowane do programu kreacje graficzne (bannery reklamowe). Początkowo emisja reklam odbywała się wyłącznie na statycznych kreacjach. 

image004

Przykład kreacji reklamowej stworzonej w ramach kampanii

W kolejnym miesiącu wykorzystaliśmy plik product feed (spis wszystkich aktualnych produktów w sklepie), który został przygotowany przez Klienta. Dzięki temu, rozszerzyliśmy działania o kolejny kanał komunikacji marketingowej – retargeting. Pozwoliło nam to na budowanie dynamicznych, spersonalizowanych kreacji oraz docieranie z ofertą do użytkowników, który byli na stronie sklepu e-Horyzont, ale nie dokonali zakupu. Całość zaowocowała znaczącymi efektami w porównaniu z wynikami poprzedniego miesiąca. Liczba dostarczanych sprzedaży wzrosła o ponad 400%. Zwiększyła się też liczba przeglądanych stron produktowych o ponad 340%.

image005

Przykład kreacji reklamowej stworzonej w ramach kampanii

Trzeci miesiąc współpracy to sukcesywne dobudowywanie portfolio partnerów, zainteresowanych usługami na rzecz sklepu e-Horyzont.

Do programu włączyliśmy wydawców, którzy wykorzystują aktualne promocje w sklepie i tym zachęcają użytkowników do dokonywania zakupu. Była to komunikacja związana np. z darmową dostawą lub rabatem na konkretny asortyment. Dodatkowo docieraliśmy z reklamą do profili bliźniaczych użytkowników, którzy dokonywali zakupu w sklepie e-Horyzont. Elementy te ponownie zaowocowały wzrostami sprzedaży w porównaniu do poprzedniego. Wzrósł również współczynnik konwersji, ponieważ profile nowych użytkowników doskonale pasowały do danego sklepu i jego oferty. – dodaje Michał Pachnik z Optimise.

W kolejnych dwóch miesiącach pracowaliśmy nad poprawieniem konwersji, wykorzystując między innymi działania onsite, zachęcając użytkownika do pozostania na stronie i finalizowanie zakupu. Nawiązaliśmy również współpracę z największym portalem ogólnoinformacyjnym w Polsce, utrzymując model rozliczeniowy CPS.

Z miesiąca na miesiąc odnotowywaliśmy kilkukrotne wzrosty w każdym aspekcie działań. Porównując pierwszy i piąty miesiąc działań, sprzedaż w programie partnerskim wzrosła o ponad 900%. Liczba osób odwiedzających sklep oraz zaangażowanie użytkowników było coraz większe. Dodatkowo poprawiliśmy również procent porzuconych koszyków oraz wysokość średniego koszyka zakupowego, który w trakcie współpracy wzrósł o 80 zł.


Optimise to, powstała w 1999 roku pod nazwą Online Media Group, agencja, która tworzy i rozwija autorskie rozwiązania technologiczne w obszarze performance marketingu. Jesteśmy właścicielem wiodącej sieci afiliacyjnej, sieci mobilnej, a także twórcami innowacyjnych rozwiązań w zakresie lead generation oraz optymalizacji mediów i ochrony marki.


[contact-form-7 id=”1057″ title=”Performance marketing”]

3 komentarze

You can post comments in this post.


  • A czy macie jakieś dodatkowe informacje w postaci w wykresów GA ? Czym mierzyliście konwersję ? „Zbudowanie większego zasięgu” – to jaki zasięg osiągnęliście ? ja tez mogę napisać, że odkąd uruchomiłem bloga mam pierdyliard zapytań co roku … ale wklejam czasem wykresy GA, żeby to uprawdopodobnić 😛

    Paweł Gontarek 2 lata ago Reply


  • O więcej można zwiększyć, jak zadba się o dobrą preść – prawie 2000% na sprzedaży, prawie 4000% na ruchu z Google – https://blog.seo-profi.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym/. Jest jedno ale – nie od razu 🙂

    Sebastian Miśniakiewicz 2 lata ago Reply


  • Samo seo to nie wszystko. Fajnie jest dbać jeszcze o inne aspekty promocyjne. Na rynku jest duża różnorodność programów handlowych jak chociażby http://sodexolojalnosc.pl/lojalnosc/programy-handlowe/ – notabene bardzo powszechnie stosowany. Im więcej działań tym lepszy efekt

    Anita Dąbrowska 1 rok ago Reply


Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Case Studies
PFRON – Jak Mastermind zmienia świadomość pracodawców? [case study]

Bonduelle – kampania promocyjna „warzywne inspiracje” – case study

Grywalizacja w marketingu Samsung – case study

Case study – kampania dla klienta z branży ubezpieczeniowej

Zamknij