Arrow
Arrow
Slider
LEAD GENERATION Natalia Krzyśków

LEAD GENERATION

LEAD GENERATION
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Lead generation – to wykorzystanie technologii, narzędzi i strategii marketingowych, mające na celu wzrost zainteresowania ofertą oraz zbieranie informacji kontaktowych, zapytań oraz budowanie bazy potencjalnych klientów poprzez leady sprzedażowe. Pozyskiwaniem leadów oraz skłonieniem odbiorcy do określonej interakcji zajmuje się performance marketing.

CZYM JEST LEAD?

To osoba, potencjalny klient, poszukujący rozwiązania pewnego problemu, zainteresowany oferowaną usługą – myślenie o leadach w kategoriach osobowych pozwala łatwiej zrozumieć motywację naszych odbiorców, a także lepiej opracować działania lead generation oraz efektywną kampanię performance’ową. Leady w podstawowej formie dzieli się na: gorące – dosyć ograniczone jeśli chodzi np. dane demograficzne, a także wymagające szybkiej reakcji i kontaktu i z zasady generujące największą sprzedaż; ciepłe, czyli takie, które pozwalają na ustalenie, że dana osoba jest w naszej grupie docelowej, interesuje się ofertą firmy, jednak na chwilę obecną nie planuje podejmować decyzji zakupowych; oraz zimne, czyli osoby, których zainteresowanie naszą ofertą trzeba rozbudzić poprzed nasycenie dodatkowych kanałów komunikacji, kontakty nie wymagające natychmiastowego zainteresowania, za to proszące się o takie działania w dłuższej perspektywie, które pomogą im przejść w fazę „ciepłą” lub gorącą” – również dzięki rozbudowanym formularzom i większej ilości danych o użytkowniku.

CO UMOŻLIWIA NAM GENEROWANIE LEADÓW?

Lead generation umożliwiają między innymi newslettery, bazy emailingowe, dedykowane landing page’e, aplikacje w mediach społecznościowych – innymi słowy wszelkie formularze mające na celu konwersję.

LEAD GENERATION, A INNE FORMY MARKETINGU

W ostatnich latach do lead generation wykorzystuje się szerokie spektrum nowych narzędzi, takich jak content marketing czy influencer marketing, jednak na pierwszym miejscu jeśli chodzi o narzędzia generowania leadów od lat pozostaje e-mail. Tuż za nim, jak pokazuje badanie Salesfusion z 2014 roku, znajduje się event marketing, ale rosnącej roli contentu nie można przecenić – to stosunkowo świeża forma, której przydatność w pozyskiwaniu leadów docenia 67% badanych. Jak można się spodziewać, rola interesującej treści w pozyskiwaniu kontaktów będzie wkrótce wypierała tradycyjne formy – o ile w kontekście całej ścieżki zakupowej już nie stała się jej najważniejszym elementem.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Baza Wiedzy
influence
INFLUENCER MARKETING

woman-typing-writing-windows
CONTENT MARKETING

pexels-photo-348323
BIG DATA

Zamknij