Arrow
Arrow
10 podcastów, których musisz posłuchać
Aż 65% badanych przyznaje, że wysłuchanie podcastu na temat danego produktu wpływa na rozważenie decyzji o jego zakupie. Czy ten format zrewolucjonizuje content marketing?
Slider
10 podcastów, których musisz posłuchać Grupa AdNext

10 podcastów, których musisz posłuchać

podcast4
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

W jednym z ostatnich tekstów, dotyczącym niedoszacowanych trendów w content marketingu, wspomnieliśmy o podcastach jako o niewyzyskanej szansie dla audiostorytellingu i angażowania odbiorcy przy relatywnie niskim koszcie realizacji (oraz, oczywiście, dużych zasobach eksperckiej wiedzy na temat budowania dynamicznej i interesującej treści). Opublikowany niedawno raport IAB, stworzony we współpracy z Edison Reaserch, pozwala nam spojrzeć na to zjawisko nieco precyzyjniej.

Amerykański rynek ma swoją specyfikę – ponad połowę rynku stanowią tam podcasty odsłuchiwane w podcastowej aplikacji Apple oraz w iTunesie. Te słuchane w przeglądarkach to zaledwie od 6 do 14% udziału w rynku. Dodatkowo dość charakterystyczne jest pobieranie całych podcastów – w czasach intensywnego strumieniowania treści audio i video w sieci to fenomen. Dlatego przemyślana dystrybucja ma kluczowe znaczenie. Warto przy tym wspomnieć o innym przygotowany przez IAB materiale – przewodniku po sposobach na zbieranie danych w oparciu o podcasty.

Ale zaprezentowane w raporcie statystyki dają nam wgląd w inne ciekawe tendencje. Po pierwsze – podcast jest medium docierającym do odbiorców niezależnie od wieku, płci i innych wyznaczników demograficznych. Słuchaczami podcastów są mężczyźni (56%) i kobiety (44%), internauci między 12 i 17 rokiem życia (11%) i powyżej 55 roku życia (17%). Grupy wiekowe 18-34 i 35-54 lata dzielą się udziałem w rynku niemal po równo, stanowiąc odpowiednio 38% i 34% wszystkich słuchaczy. Te dane nie robią jednak wrażenia, dopóki nie zestawi się ich z informacją, że w 2016 roku ok. 56 milionów Amerykanów słuchało podcastu przynajmniej raz w miesiącu.

Po drugie, wpływ podcastu na decyzje zakupowe jest bardzo duży. Aż 65% badanych przyznaje, że wysłuchanie audycji na temat danego produktu wpływa na rozważenie decyzji o jego zakupie. Podobna liczba osób ma lepszą opinię o produkcie/ usłudze, jeśli usłyszy o niej w regularnie słuchanym programie. Odbiorcom nie przeszkadza również lokowanie produktów i wiadomości sponsorowanych, takich jak „program sponsorowany przez…” – często uznają je za pożyteczne, a odcinki posiadające własnych sponsorów to w USA właściwie oczywistość.

podcast23

(Źródło) 

Znasz już siłę podcastów – również w perspektywie content marketingowej. Przygotowaliśmy 10 najciekawszych – 5 branżowych, 5 z dowolnego gatunku – by pokazać Ci skalę możliwości i zainspirować do poszukiwania swoich ulubionych nagrań. Jeśli masz już własnych faworytów – daj znać w komentarzach. Podcasty to prawdziwy ocean contentu – nie chcielibyśmy przegapić nic wartościowego.

Serial

Nie mogło być inaczej – przegląd zaczynamy od jednego z największych popkulturowych fenomenów 2014 roku, serialu, który tchnął nowe życie w tzw. true crime documentaries – czyli dokumentalne śledztwa, dotyczące prawdziwych spraw (i, jak się miało okazać – mogące wpływać na przebieg procesu). Jeśli przyglądaliście się głośnej sprawie Roberta Dursta, stanowiącej oś serialu „Jinx”, wyprodukowanego przez Netflix, lub inną produkcję streamingowego giganta – „Making a Murderer”, powinniście wiedzieć, że to Sarah Koenig – dziennikarka, producentka i twórczyni „Serial”- jest odpowiedzialna za renesans gatunku – oraz, oczywiście, matką chrzestną podcastowego boomu. Już pierwszy sezon stał się najczęściej pobieranym i odsłuchiwanym podcastem w historii iTunesa, notując ponad 75 milionów pobrań.

Przeczytaj więcej o eksperymentach z multimediami, które uatrakcyjniły formę „Serial” oraz o „social audio” jako efektywnym łączeniu podcastów z platformami społecznościowymi.  Zajrzyjcie też do bardzo ciekawej dyskusji z udziałem Koenig i innych twórców podcastów i dziennikarzy:

Mała wielka firma

Marek Jankowski i Paweł Tkaczyk reklamują swój podcast jako „najpopularniejszy polski podcast ekonomiczny” – pod wieloma względami to dość myląca kategoria. Jeśli jednak szukamy informacji o zarządzaniu i marketingu, zwłaszcza w kontekście małych i średnich przedsiębiorstw, to przy wciąż jeszcze nierozwiniętej konkurencji podcast Tkaczyka i Jankowskiego wybija się przed szereg. Obaj autorzy są sprawnymi mówcami, ich rozmowy często krążą wokół jednej lub kilku książek –  choćby dla ich omówień warto rzucić uchem na „Małą wielką firmę”. A na początek: podcast nawiązujący do biznesowego wykorzystania podcastów, uzupełniający statystyki o wiedzę praktyków.

http://malawielkafirma.pl/nowa-marka-podnoszenie-cen-podcast-w-biznesie/

Sampler

A jeśli już przy podcastowym autotematyzmie jesteśmy – warto posłuchać Brittany Luse w „Samplerze”, w którym koncentruje się na różnych aspektach podcastowego formatu. Wywiady z twórcami, najlepsze fragmenty innych programów, a na dodatek – dla fanów klasycznego tekstu i szybkiego przebiegania wzrokiem po stronie – transkrypcje, wciąż jeszcze nie tak częste, a niewątpliwie ułatwiające słuchanie.

#18 ‘Tickle Me’

Marketing over Coffee

podcast2

Największymi plusami marketingowego podcastu Johna J. Walla i Christophera S. Penna są świetne wywiady, m.in. z Sethem Godinem czy z byłym CMO Hubspota – Mikiem Volpem. Do audycji zapraszani są również autorzy książek z zakresu PR, technologii i marketingu w każdym – „starym” i nowym – wydaniu. Dużo aktualności, mniej „trendów”, a więcej twardej wiedzy od praktyków, skondensowanej w formie około 20 minutowych odcinków – świetny przykład dobrze skrojonej treści do posłuchania w drodze do pracy.

http://www.marketingovercoffee.com/2015/02/11/hubspots-mike-volpe-talks-inbound-outbound-growth/

 

The Fizzle Show

podcast

Czy marketing na Twitterze jest efektywny? Hashtagi, jak pokazywaliśmy ostatnio, przestały być kluczowe dla obecności w serwisie. Ale czy to znaczy, że sam serwis przestał być opłacalną platformą dla reklamodawców, zwłaszcza jeśli chodzi o małe firmy? „Używaj Twittera jak człowiek, nie jak marketer” – to jedna z głównych lekcji tego odcinka The Fizzle Show – marketingowego audiobloga, prowadzonego przez Chase’a Reevesa, Corbetta Barra i Barretta Brooksa i uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych w branży (i nie tylko).

https://fizzle.co/sparkline/twitter-still-effective-fs172

The Skeptics Guide to The Universe

Podcasty naukowe to cały odrębny nurt, ale by nadrobić zaległości z samym tylko Skeptics Guide to The Universe potrzebowalibyście trochę czasu – zdobywający liczne nagrody podcast istnieje już od 10 lat i ma bazę ponad 500 odcinków, trwających prawie pół godziny. Ale na naukę nigdy nie jest za późno – Steven Novella, neurolog z Uniwersytetu Yale i kilku towarzyszących mu sceptyków potrafią fascynująco opowiadać choćby o teoriach spiskowych. Wywiady, zapomniani naukowcy i ich wielkie odkrycia, wiadomości i pytania od słuchaczy – w kraju, w którym minister środowiska wierzy w chemtrails tego typu wiedza jest na wagę złota.

Duct Tape Marketing

Kolejny warty sprawdzenia podcast – i kolejny przypadek, w którym na wysłuchanie odcinka wystarczy niespełna 20 minut przerwy w pracy. Marketingowi guru, autorzy wpływowych publikacji i pigułka wiedzy – tak jak w przypadku rozmowy z Rachel Parker o content marketingu (raz jeszcze). Nawet znane zagadnienia zyskują nowy wymiar dzięki ekspertom przepytywanym przez Johna Jantscha, specjalisty od marketingu i small businessu.

Social Pros

Amerykańska branża content marketingowa ma własną nagrodę za najlepszy podcast – w zeszłym roku było to Social Pros, w tym roku triumfował Marketing Cloudcast – każdy z nich całkowicie zasłużenie, a sama lista nominowanych to świetny przewodnik sam w sobie. Niezależnie od tego, czy jesteś zainteresowany gamifikacją, optymalizacją, SEO czy content marketingiem – łatwo znajdziesz coś dla siebie.

Shots Fired

Jeff Weiss, założyciel bloga Passion of the Weiss i jeden z najciekawszych dziennikarzy zajmujących się hip-hopem, i Nocando, podziemny raper z Los Angeles, prowadzą podcast, którego nie „musisz” znać, ale warto go poznać pod kątem tego, jak niezobowiązująco i przystępnie może brzmieć 1,5 godziny rozmowy o rapie. Zwłaszcza, że prowadzący dysponują dostateczną ilością wiedzy i humoru, by trzymać w ryzach najbardziej nieprzewidywalnych gości. Dziennikarstwo warte docenienia – niezależnie od muzycznych preferencji.

http://shotsfiredpodcast.com/

The Urbanist

Dlaczego nienawidzimy miast i chcemy z nich uciekać? Jak wygląda historia brutalistycznego Jajka (The Egg) w Bejrucie i jaka przyszłość czeka budynek? Jak zmieniają się miasta (na przykładzie Rio) w wyniku inwestycji infrastrukturalnych związanych z igrzyskami olimpijskimi i innymi imprezami masowymi? Jeśli interesują was takie tematy, The Urbanist, przygotowany przez magazyn Monocle i prowadzony przez Andrew Tucka to obowiązkowy podcast na waszej liście.

https://monocle.com/radio/shows/the-urbanist/256/

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Więcej w Content, INSPIRACJE
Czy popularne hasztagi czeka rychły koniec?
Dlaczego hashtag traci na znaczeniu?  

A photo by Patrick Tomasso. unsplash.com/photos/Oaqk7qqNh_c
5 trendów content marketingowych, które powinieneś przemyśleć

influencerroi
5 wyznaczników sukcesu w influencer marketingu

90s
Content bazujący na nostalgii – wspólnym języku millenialsów

Zamknij