Arrow
Arrow
10 podcastów, których musisz posłuchać
Aż 65% badanych przyznaje, że wysłuchanie podcastu na temat danego produktu wpływa na rozważenie decyzji o jego zakupie. Czy ten format zrewolucjonizuje content marketing?
Slider
Kreacja reklamowa Daniel Kotliński

Kreacja reklamowa

kreacja reklamowa
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Kreacja reklamowa – baner (lub inny format graficzny bądź video) z przekazem reklamowym, emitowany na stronie internetowej wydawcy lub poprzez system reklamowy sieci społecznościowych.


Kreacja reklamowa – czyli co?

O kreacji reklamowej można powiedzieć, że stanowi „podstawową jednostkę rozliczeniową” w świecie reklamy – jest efektem pracy kreatywnej zespołów marketingowych i ostatecznym testem na to, czy marka komunikuje się w sposób angażujący grupę docelową. Cała wiedza o nawykach konsumentów, ale również ich tle kulturowym, predyspozycjach umysłowych (zdolności do interpretacji), poczuciu humoru, pewnej umasowionej świadomości, sposobie interakcji z otoczeniem czy postrzeganiem marki powinna sublimować się w obrębie kreacji reklamowej. 

kreacja reklamowa

Dużo mówi się o sposobach na optymalizację kampanii reklamowej np. na Facebooku w kontekście manipulacji kryteriami targetowania. Tymczasem w 90% przypadków to nie szerokość targetowania jest problemem, a właśnie kreacja reklamowa – nieatrakcyjna graficznie, stapiająca się z innymi, adresująca nie te wyzwania i problemy, które powinna etc. Bardzo często marketerzy tak koncentrują się na promowanym produkcie, że wpadają w pułapkę opisywania jego zalet, zapominając, że nikogo to nie interesuje.

Nikt nie chce kupować gwoździa – każdy chce po prostu powiesić obrazek.

Kreacja reklamowa – proces tworzenia

Choć techniczne zasady tworzenia kreacji reklamowej zależą od medium, w którym mają być wyświetlane, zazwyczaj w każdym przypadku proces ten jest z grubsza podobny i zakłada powstanie:

  1. Idei kreatywnej – stworzenie motywu przewodniego, w który będzie wpisywać się kreacja reklamowa, a który to motyw będzie realizować hasło reklamowe (slogan)
  2. Kreacji graficznej – opracowanie grafiki spójnej z brandingiem firmowym, na której znajdzie się slogan
  3. CTA – stworzenie wezwania do wykonania określonej akcji, np. przejścia na witrynę, pobrania pliku czy zakupu

W zależności od kanału dystrybucji, kreacja reklamowa może mieć formę video teasera, a nawet sampla muzycznego. Określenie „kreacja reklamowa” dotyczy bowiem dowolnego wytworu niosącego przekaz reklamowy. Format jest jednak rzeczą wtórną – najważniejsze jest wciągnięcie odbiorcy w świat marki. Jeżeli nie wzbudzimy zainteresowania i ludzie nie będą klikali w nasze reklamy, Facebook uzna je za nieciekawe, nieangażujące i będzie w konsekwencji naliczał większe stawki za emisję – bo nie chce ponosić konsekwencji za to, że nie dostosowaliśmy przekazu do profilu konsumenta.

Zasady tworzenia kreacji reklamowej

Zasady tworzenia kreacji reklamowej sprowadzają się do klasycznych zasad marketingu, wyłożonych jeszcze w ubiegłym wieku przez Kotlera, Trouta, Ogilvy’ego czy Bernbacha. Prawidła rządzące ludzką psychologią, zwłaszcza w obszarze nabywania dóbr drogą kupna, są z grubsza niezmienne.

Najważniejsze zasady tworzenia kreacji reklamowej:

  1. Kreacja jest istotna dla grupy docelowej – zawiera treść odpowiadającą na realny problem konkretnej grupy osób
  2. Kreacja zawiera obietnicę wartości oferowaną przez markę
  3. Kreacja ma wyraźne call to action – użytkownik po kontakcie z reklamą od razu wie, co powinien zrobić w dalszej kolejności

Warto poszukać inspiracji wśród konkurencji, by dowiedzieć się, jakiego rodzaju kreacje wywołują zaangażowanie, a jakie są pomijane. Gruntowne poznanie naszego konsumenta gwarantuje dotarcie do jego świadomości w sposób nieporównywalny z żadną inną metodą!

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Więcej w Baza Wiedzy
marketing b2c
Marketing B2C

algorytm google
Algorytm Google

inbound marketing
Inbound marketing

BTL
BTL

Zamknij