Chcesz angażować pracownika? Sprawdź gamifikację

Pewność siebie to ważna, ale rzadka karta przetargowa pracownika. Jak wynika z raportów o komunikacji wewnętrznej w firmach, aż 30% badanych, zwłaszcza wśród millenialsów, nie wykorzystuje swojego potencjału – nie zgłaszają własnych pomysłów, nie wyrażają opinii, nie wnoszą poprawek. Co w takim wypadku może zyskać pracodawca, wdrażając w firmie grywalizację?

Przyczyn ograniczenia potencjału pracownika może być wiele – źle zorganizowana struktura, zła atmosfera (którą jako powód rezygnacji z pracy wskazuje aż 20% pokolenia Y), poczucie niedocenienia (powód odejścia z pracy 16% millenialsów). To prawdziwa spirala – niedoceniony i sfrustrowany pracownik przestaje zgłaszać swoje pomysły, a relacja na linii pracownik-pracodawca staje się w oczywisty sposób szkodliwa dla obu stron.

Inne ciekawe statystyki pokazują, że pracownicy marnują około 31 godzin miesięcznie na bezproduktywnych spotkaniach.  Ich koszt w samych Stanach Zjednoczonych przekracza 37 miliardów dolarów, które pracodawca wypłaca przysypiającym pracownikom.

Wbrew pozorom, millenialsi do rynku pracy są nastawieni optymistycznie – 73% z nich wierzy, że w ciągu 3 miesięcy znajdzie zadowalającą pracę – czyli taką, w której kluczowa będzie możliwość rozwoju. To najważniejszy czynnik dla 36% respondentów.

Co wynika z takiego portretu pracowników-millenialsów? Chcą się uczyć, są mobilni, często zmieniają miejsce pracy, a ich potencjał marnuje się na bezproduktywnych spotkaniach, które są nie tyle platformą wzajemnej komunikacji, w ramach której mogliby zabrać głos, co po prostu stratą czasu.

Dlaczego employee engagement ma długofalowe znaczenie dla marki?

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy, przebiega wieloetapowo – najlepszych pracowników należy przyciągnąć oczywiście już na etapie rekrutacji, stwarzając przejrzyste warunki rywalizacji o stanowisko. Jednak sprawnie przeprowadzona rekrutacja, jasna ścieżka rozwoju, korzystny system premiowy i benefity, które pozwalały pracodawcom przyciągać do siebie najlepszych, to już teraz za mało, by przyciągnąć millenialsów i mówić o dobrym wizerunku. Decyduje o nim również to, do jakiego środowiska trafia pracownik już po podpisaniu umowy – nawet najlepsi z nich potrzebują motywacji, budowania zaangażowania, ułatwiających pracę platform komunikacyjnych. Dlatego też employee engagement, budowanie zaangażowania pracownika, ma wielotorowy wpływ na Twoją pozycję na rynku.

Wysokie koszty szkoleń stacjonarnych i anachroniczne formy platform e-learningowych sprawiły, że w  ostatnich latach trend angażowania pracownika poprzez gamifikację rósł w siłę – atrakcyjna forma, sprawiająca, że pracownik nie czuje się przymuszany do pracy nad własnym rozwojem czy feedback w czasie realnym to tylko nieliczne zalety narzędzi stworzonych w oparciu o mechanizm gier. Poznaj kilka wybranych przykładów na efektywne działania employee engagement – ich skuteczność potwierdza ponad 60% firm korzystających z tego typu rozwiązań.

True Office

Oglądaliście „The Office”? O dysfunkcjach w pracy biurowej serial mówił więcej niż nawet najbardziej szczegółowy raport. Ale nawet odwołanie do klasyki komedii nie odda grozy, jaka towarzyszy szkoleniom BHP. Salwy śmiechu, świetne samopoczucie, relaks towarzyszący rejestrowi wypadków, które mogą przydarzyć Ci się w pracy – nigdy o tym nie słyszałeś? Spokojnie, nie jesteś jedyną osobą, która szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy traktuje jako pretekst do skrywanej drzemki. Ale co by się stało, gdyby zastąpić sympatyczną pogadankę platformą gamifikacyjną? Takie pytanie zadali sobie twórcy True Office, pokazując, jak że w nauce nawet tak mało apetycznych rzeczy jak podstawy BHP gamifikacja może przynosić pozytywne efekty, i przy okazji od razu weryfikować nabytą tezę dzięki wynikom quizów i testów.

https://vimeo.com/119802140

choose a category below

Domino’s (Pizza Maker)

Dla tak dużych firm jak Domino’s ujednolicenie systemu szkoleń i komunikacji z pracownikiem ma bardzo duże znaczenie – manager ds. układania składników na pizzy miałby naprawdę dużo pracy, żeby swoim doświadczeniem podzielić się z każdym nowym pracownikiem. Dobrą pizzę należy traktować z powagą, dlatego też sieć stworzyła prostą aplikację, umożliwiającą poszerzanie kompetencji w zakresie ułożenia pepperoni – a Ty pewnie nawet nie wiesz, jak korzystny wpływ miała na Twoje życie.

http://www.allencomm.com/portfolio/dominos/

Toppings menu Domino's pizza

PZU „Inspiratorium Menedżer 2.0″– grywalizacja w rozwoju przywództwa

Pracownicy już po tygodniu nie pamiętają 80% tego, czego dowiedzieli się na szkoleniach – to nie hipoteza, to statystyka. W zmianie tego stanu rzeczy pomagają m.in. takie platformy, jak przygotowany przez Gamfi dla PZU „Inspiratorium Menedżer 2.0” – łączący w sobie funkcje platformy do nauki (poprzez e-booki, quizy i video) z możliwością zdobywania nagród rzeczowych za punkty zdobyte przy realizacji kolejnych zadań. W efekcie, jak twierdzą przedstawiciele PZU, udało się zwiększyć uwagę i zaangażowanie pracowników w rozwój firmy, a już po dwóch miesiącach z grywalizacji w szkoleniach PZU korzystała ponad połowa grupy docelowej.

array(24) { ["ID"]=> int(5853) ["id"]=> int(5853) ["title"]=> string(22) "Adrian Witkowski Gamfi" ["filename"]=> string(41) "Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["filesize"]=> int(4394) ["url"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["link"]=> string(41) "https://adnext.pl/adrian-witkowski-gamfi/" ["alt"]=> string(22) "Adrian Witkowski Gamfi" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(22) "adrian-witkowski-gamfi" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 11:51:35" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 11:51:43" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(79) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["medium-width"]=> int(116) ["medium-height"]=> int(116) ["medium_large"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(86) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Adrian-Witkowski-Gamfi-e1691675138534.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Adrian Witkowski
linkedin

Adrian Witkowski

CEO w Gamfi

Współzałożyciel i CEO Gamfi, firmy tworzącej platformę grywalizacyjną do wyznaczania celów, budowania zaangażowania, feedbackowania i nagradzania. Od 12 lat zajmuje się usprawnianiem biznesu dzięki rozwiązaniom grywalizacyjnym. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

3 inspirujące przykłady grywalizacji

Walka o uwagę i zainteresowanie konsumenta, pracownika, czytelnika, użytkownika. To problem, z którym ścigają się dzisiaj wszyscy – marki, pracodawcy,...

Grywalizacja konsumentów: skuteczny program lojalnościowy

Jeszcze kilkanaście lat temu długo wyczekiwaliśmy na to, aby mieć jakąś rzecz. Zanim przesiedliśmy się ze słuchania kaset na walkamanie,...

Grywalizacja receptą na kryzys zaangażowania konsumentów

Chyba najciekawszą cechą mediów społecznościowych jest to, że dla użytkownika twój brand jest tak samo (nie)istotny, jak brand nie tylko...