Te kampanie Cię zainspirują! Maj 2018

Czas na kolejną część naszej serii, w której przedstawiamy Wam inspirujące kampanie reklamowe. Mogłoby się wydawać, że maj przemknął niczym błyskawica – rozpoczął się od długiej majówki, a po paru dniach pracy znów mieliśmy długi weekend wpadający w czerwiec. Ale możecie być spokojni. Czuwaliśmy, żadna kampania reklamowa nam nie umknęła i nie przychodzimy z pustymi rękami.

W ubiegłym miesiącu przedstawiliśmy świąteczne kampanie reklamowe. Tym razem przyjmujemy nieco szerszy zakres. To kolejne przykłady kampanii, które mogą Was zainspirować i przekonać do tego, że nie potrzebujecie ogromnego budżetu, aby zdobyć uwagę odbiorców.

Rozbrajający Deadpool

Niektórym marketingowcom wydaje się, że ich praca jest niezwykle trudna przez to, że muszą promować naprawdę nudny i nieseksowny produkt. Naszym zdaniem jest zupełnie inaczej. Nawet najbardziej niesztampowy produkt wymaga porządnej burzy mózgów podczas tworzeniu kampanii. Nie chcemy mówić, że jest to nawet trudniejsze zadanie. Chcemy po prostu pokazać Wam bardzo dobry przykład.

Marketingowcy odpowiedzialni za promocję filmu jeszcze przy pierwszej części pokazali, że będzie się działo. Kojarzycie reklamę Deadpoola w formie plakatu utrzymanego w stylu walentynkowo-romantycznym? Oni nie zwalniają tempa. Deadpool 2 pojawił się w kinach 10 maja 2018.

maj1
Źródło: https://screenrant.com/deadpool-perfect-valentines-day-movie/

Spokojnie – nie będzie żadnego spoilerowania. Wiemy, że film jest jeszcze na ekranie, dlatego odsyłamy Was tylko do ich profilu na Twitterze i zachęcamy do dalszych poszukiwań.

Porsche jeździ od 70 lat

Porsche w maju świętowało kolejną rocznicę. Zobaczcie jedną z ich facebookowych kreacji. Myśleliście, że karuzela to dobry sposób wyłącznie w kontekście przekierowania na stronę internetową? Niespodzianka! Przed Wami niesamowicie interaktywna karuzela.

https://www.facebook.com/porsche/posts/10156800091642668

BBC Sport i Mundial w Rosji

Cristiano Ronaldo wygrał w tym roku kolejną edycję Ligi Mistrzów, a BBC Sport dzięki tej niesamowitej animacji łączącej tradycję z aktualnymi wydarzeniami sportowymi wygrało miejsce w naszym zestawieniu.

 

Najnudniejszy billboard na świecie

W szwedzkim Malmoo powstał najnudniejszy billboard na świecie, który jest jednocześnie niesamowicie oryginalną i odważną reklamą. O co tu chodzi?

Sioo:x to marka zajmująca się ochroną i zachowaniem zewnętrznego koloru drewna (na przykład takich elementów, z których tworzymy tarasową podłogę). Twierdzą, że ich ochrona działa przez 12 lat i…

Postanowili to udowodnić stawiając w Malmoo trzystronny billboard, który pozostanie w tym miejscu przez 12 lat. Jak sami twierdzą – to najnudniejszy billboard na świecie. Jeżeli jednak produkt okaże się tak skuteczny jak w ich opowieściach – będzie to piekielnie dobra reklama tej marki.

Komentarz dnia!

Burger Revolution to restauracja z burgerami, mieszcząca się w Ontario (Kanada). To lokalna firma, której celem jest dotarcie do nowych klientów, a także zachęcenie do kolejnej wizyty osób, które już ich odwiedziły. Właściciele prowadzą w mediach społecznościowych bardzo prostą, a zarazem genialną akcję pod tytułem “the comment of the day”.

Kampania opiera się na publikowaniu treści stworzonych przez klientów. Zasady są bardzo proste. W restauracji znajduje się tablica, na której klienci mogą przywieszać swoje komentarze/opinie dotyczące ich wizyty w Burger Revolution. Następnie właściciele wybierają komentarz, który najbardziej im się spodobał i publikują go na Instagramie i Facebooku.

maj2

Ciekawy i efektywny sposób na wykorzystanie user-generated content do promocji marki opartej na rzeczywistych opiniach klientów. Marka Burger Revolution urzekła nas swoją strategią, którą śmiało mogą inspirować się nawet najmniejsze firmy z mikrobudżetami. Jak widać – aktywna obecność w mediach społecznościowych nie musi być ani kosztowna, ani pracochłonna.

Chcecie więcej inspiracji? Czerwiec to w tym roku jeden wielki Dzień Dziecka. Przed nami Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, więc na pewno nie zabraknie sportowych kampanii. Czy ten miesiąc przyniesie jeszcze inne rewelacje? Bądźcie czujni!

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...