Instagram Stories: jak się za to zabrać?

Instagram Stories spełnia marzenia marketingowców, którzy chcą docierać do dużego grona odbiorców. Bez konieczności płacenia lub stosowania jednego z tysięcy sposobów na hackowanie algorytmu. Dlaczego warto tworzyć relacje? Jak poprawić sprzedaż i uzyskać więcej interakcji?

Od lipca do września 2016 roku quintly analizowało ponad 220 000 profili na Facebooku, Twitterze i Instagramie. Sprawdzano tempo wzrostu, częstotliwość publikowania i wskaźnik interakcji. W każdej z tych sieci społeczności rozwijały się, ale największy wzrost notowały profile na Instagramie, z kolei najsłabiej rozwijały się te na Facebooku. Co więcej – Instagram został również nazwany królem interakcji – współczynnik jest tam kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt razy wyższy.

Badania odbywały się także w kolejnych kwartałach. W 2017 roku przeanalizowano 740 000 profili różnej wielkości. Wskaźniki względem Facebooka i Twittera zmieniały się, ale Instagram ciągle notuje wyraźny wzrost i jest bezkonkurencyjny pod względem liczby interakcji.

Dla małych profili (do 1000 obserwujących) wynosi 10,72% – na Facebooku to 1,86%, a dla największych (powyżej 10 milionów obserwujących) jest równy 0,88% – na Facebooku to 0,06%.

Instagram skupia już 800 milionów użytkowników. 500 milionów korzysta z serwisu codziennie. 250 milionów użytkowników tworzy Instagram Stories każdego dnia.

Instagram jest miejscem pełnym aktywnych, zaangażowanych osób. Stories pozwala Ci do nich dotrzeć i nie przejmować się algorytmem. Przedstawiamy 5 wskazówek, dzięki którym wykorzystasz potencjał tej funkcji i zaczniesz tworzyć dobre relacje.

    1. Publikuj regularnie
      Skoro Stories znikają po 24 godzinach od publikacji, dobrze byłoby tworzyć je regularnie – najlepiej codziennie. Ludzie przywiązują się do marki, a Ty budujesz zaufanie, kiedy dajesz im to, czego się spodziewają. Dodawaj relacje codziennie i stań się częścią ich nawyków – będziesz z nimi, kiedy rozpoczynają dzień, piją poranną kawę albo wracają z pracy.
    2. Pokazuj ludzi, nie firmę
      Jeżeli chcesz zaangażowania, wywołuj emocje. Możesz pokazywać zarówno pracowników, klientów, jak i influencerów. Pokazywanie osób jest ciekawe i świetnie wpływa na autentyczność, co przekłada się na silne relacje z odbiorcami. Pamiętaj także o wykorzystywaniu hashtagów i pozwól oglądającym identyfikować się z Twoją marką. 
    3. Zapewniaj świeżość
      Każdy dzień to mnóstwo nowych historii. Pokazuj lub opowiadaj o nich, aby zagwarantować oglądającym poczucie świeżości. Instagram nie jest już tylko wirtualnym albumem na zdjęcia. Aby wzmocnić efekt działań “real-time”, reaguj na publikacje Twoich obserwujących i zwracaj się do nich bezpośrednio.O tym, że Twoi fani chcą być na bieżąco, pisaliśmy także w ostatnim wpisie na temat Facebook Live.
    4. Historie zza kulis
      Spora część użytkowników Instagrama mocno skupia się na jakości publikowanych treści. Efemeryczność Stories pozwala nabrać dystansu do najwyższej jakości, ale…Może być świetnym sposobem na zapowiadanie treści, w których przygotowanie włożyliście ogrom pracy. Materiały zza kulis świetnie sprawdzają się niemal w każdej branży, a ich potencjał organiczny warto wykorzystać do wzmacniania dystrybucji innych treści.Dla przykładu: jeżeli przygotowujesz solidny materiał video, w Stories możesz pokazywać zarówno atmosferę i proces nagrywania, jak też budzić apetyt poprzez relacje z postprodukcji.
    5. Nie przesadzaj z reklamą
      Zamieszczanie linków pozwala nam odnosić odbiorców do strony, na której mogą dokonać zakupu, do innych mediów społecznościowych czy artykułów na firmowym blogu.Uwielbiamy Instagrama, ponieważ zmusza twórców do kreatywności. Jeżeli chcesz zainteresować odbiorców – powinieneś tworzyć ciekawą treść i ubierać ją w krótką formę.Firmy nadal publikują w Stories treści produktowe i oczekują zbudowania relacji z oglądającymi. Instagram to świetne miejsce do przedstawienia swojego produktu, ale nie możesz robić tego w sztampowy sposób. Równie proste, co skuteczne rozwiązanie na wspieranie sprzedaży znajdziesz w punkcie czwartym.

Podobnie jak inne serwisy promują funkcję transmisji na żywo, tak też Instagram prawdopodobnie będzie skupiał się na rozwijaniu Stories, ze względu na ciągłą rywalizację ze Snapchatem.

Warto zauważyć, że konkurencja w Stories nadal jest niewielka – marki albo w ogóle nie tworzą, albo tworzą nudne materiały sprzedażowe. Co jeszcze działa na korzyść marek? Możemy wykorzystywać brak algorytmu w tej sekcji, dzięki czemu treści są wyświetlane chronologiczne, a nie ze względu na różne czynniki czy podział na profile prywatne i firmowe.

bool(false)
Magdalena Zaleska
linkedin

Magdalena Zaleska

Content & PR Manager Grupy AdNext

Ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie public relations i marketingu zdobywała w agencjach PR, branży mediowej i wydawniczej. Jest współpomysłodawczynią filmu "Grzesiuk. Ferajna wciąż gra" oraz współautorką zbioru opowiadań "Taxi, taxi! Albo o ludziach, taksówkach i innych zwierzętach". Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...