Instagram w końcu sprzedaje!

Obrazkowy Instagram to świetne miejsce do promowania produktów bazujących na wizualnej warstwie. Przede wszystkim takich jak odzież i inne produkty z branży beauty & fashion, a w gruncie rzeczy – wszystkiego, co potrafisz ładnie opakować. W “antylinkowym” Instagramie droga od “dobrze wygląda” do “kup teraz” była dotychczas dosyć długa i wyboista. Po wprowadzeniu shopping feature to już zupełnie inna para kaloszy.

Zakupy na Instagramie nie spadły na nas jak grom z jasnego nieba. Od końcówki 2016 roku testowano tę funkcję wśród niewielkiej grupy firm ze Stanów Zjednoczonych. W październiku 2017 roku shopping feature trafił do szerszego grona amerykańskich firm, co spotkało się z dużym entuzjazmem i zainteresowaniem. Niedawno wprowadzono funkcję zakupów do kolejnych 11 krajów, takich jak Polska, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Brazylia, Australia, Kanada, Włochy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania. To kolejny duży krok instagrama, który okazał się zdecydowanym sukcesem, a obecnie shopping feature działa już w wielu innych krajach na całym świecie.

Zakupy na Instagramie – jak to działa?

Instagram shopping feature pozwala markom na utworzenie sklepu połączonego z firmowym profilem na Insta. Przestaje być jedynie kanałem social media marketingowym. Nowe funkcje charakteryzują się ogromną prostotą i łatwością obsługi. Firmy mogą szybko i łatwo dodawać produkty do swojego sklepu, a użytkownicy wyświetlają je jednym dotknięciem ekranu. Społecznościówka wychodząc naprzeciw potrzebom firm nie zapomniała o komforcie użytkowników. Zakupy na Instagramie to funkcja, którą zdecydowanie określamy jako rozwiązanie user-friendly.

Z perspektywy firmy zadanie polega na wybraniu zdjęć, które mają zostać wyróżnione (połączone z produktami). Oznaczanie produktów jest możliwe zarówno w przypadku nowych jak i opublikowanych wcześniej postów. Na jednym obrazie można oznaczyć maksymalnie 5 produktów. W przypadku postów karuzelowych – w jednym poście możemy oznaczyć ich nawet 20. Dodawanie postów z produktami tylko nieznacznie różni się od publikowania “zwykłych” treści.

A jak zakupy wyglądają z perspektywy użytkownika?

shopf

 

Odbiorcy mogą rozpoznawać wpisy z oznaczonymi produktami dzięki białej torbie zakupowej wyświetlanej w prawym górnym rogu zdjęcia.

calvin klein na instagramie zdjecie z profilu z reklamą

Po przejściu do wybranego posta, w dolnej części pojawia się informacja o możliwości wyświetlenia oznaczonych produktów. Po trzech sekundach, na zdjęciu, w miejscach, do których przypisano produkty, pojawiają się białe punkty.

Ceny za produkty na profilu Calvina Kleina
instagram

Po jednym dotknięciu ekranu widzimy nazwę i cenę oznaczonych produktów.

zdjęcie produktów na profilu Calvin Klein

Odbiorca, który nie jest nimi zainteresowany może ponownie dotknąć ekranu, co spowoduje zniknięcie informacji o oznaczonych produktach.

Ceny produktów w sklepie Calvin Klein

Użytkownik, który tapnie w belkę z nazwą produktu, zostanie przeniesiony do produktowej strony na Instagramie, gdzie znajdzie zdjęcie, nazwę, cenę i opis produktu, a także listę innych wyróżnionych w danym poście produktów.

reklama produktu na profilu CK na Instagramie

Odbiorca klikając w button “Kup teraz” zostaje przeniesiony na stronę internetową firmy, gdzie może kontynuować zakup.

Profile firm, które korzystają z zakupów na Instagramie otrzymują też nową zakładkę na stronie profilu.

Profil modowy na Instagramie

 

Po przejściu do tej sekcji, odbiorca widzi wyłącznie posty zawierające oznaczone produkty.

Co zrobić, aby móc korzystać z funkcji sprzedawania na Instagramie?

Z funkcji Instagram shopping feature mogą korzystać tylko firmy z kontami, które skonfigurowano zgodnie z określonymi zasadami.

  • Konto na Instagramie musi zostać przełączone na profil firmowy.
  • Profil firmowy musi zostać połączony z katalogiem na Facebooku. Katalogi możesz tworzyć i zarządzać nimi w Menedżerze reklam Facebooka lub za pośrednictwem platform BigCommerce i Shopify.
  • Firma musi działać w kraju, w którym wprowadzono funkcję Zakupy na Instagramie. Ponadto, strona nie może być objęta ograniczeniami dotyczącymi wieku lub kraju.
  • Sprzedawane produkty powinny być towarami fizycznymi, które są zgodne z umową handlową i zasadami handlowymi (Instagrama/Facebooka).

Po spełnieniu tych kryteriów profil firmowy zostanie zweryfikowany – proces trwa ok. kilku dni i kończy się wysłaniem powiadomienia. Następnie należy włączyć oznaczanie produktów.

Choć Instagram nadal nie jest dopracowany tak dobrze jak Facebook, to wprowadzenie funkcji shopping feature sprawia, że ta społecznościówka staje się bardzo istotnym kanałem dla firm, które prowadzą nie tylko działania wizerunkowe, ale także chcą prowadzić bezpośrednie przekierowania do zakupu.

Funkcja zakupów na Instagramie sprawiła, że appka, w której wyprowadzenie użytkownika na zewnętrzną stronę zakupami graniczyło z cudem, teraz pozwala na tworzenie niesamowicie krótkiej ścieżki do zakupu.

To na pewno jeszcze nie koniec udoskonaleń dla firm działających na Instagramie. Promowanie postów z oznaczonymi produktami jest obecnie niemożliwe. Spodziewamy się też dużych zmian w zakresie Insta Stories.

Tak czy inaczej – #KolejnyDobryKrokInstagrama

array(24) { ["ID"]=> int(5856) ["id"]=> int(5856) ["title"]=> string(20) "Magdalena Czachowska" ["filename"]=> string(39) "Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["filesize"]=> int(4260) ["url"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["link"]=> string(39) "https://adnext.pl/magdalena-czachowska/" ["alt"]=> string(29) "Magdalena Czachowska Optimise" ["author"]=> string(2) "21" ["description"]=> string(0) "" ["caption"]=> string(0) "" ["name"]=> string(20) "magdalena-czachowska" ["status"]=> string(7) "inherit" ["uploaded_to"]=> int(0) ["date"]=> string(19) "2020-07-20 12:02:02" ["modified"]=> string(19) "2020-07-20 12:02:14" ["menu_order"]=> int(0) ["mime_type"]=> string(10) "image/jpeg" ["type"]=> string(5) "image" ["subtype"]=> string(4) "jpeg" ["icon"]=> string(54) "https://adnext.pl/wp-includes/images/media/default.png" ["width"]=> int(116) ["height"]=> int(116) ["sizes"]=> array(27) { ["thumbnail"]=> string(77) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-150x150.jpg" ["thumbnail-width"]=> int(150) ["thumbnail-height"]=> int(150) ["medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["medium-width"]=> int(116) ["medium-height"]=> int(116) ["medium_large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["medium_large-width"]=> int(116) ["medium_large-height"]=> int(116) ["large"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["large-width"]=> int(116) ["large-height"]=> int(116) ["1536x1536"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["1536x1536-width"]=> int(116) ["1536x1536-height"]=> int(116) ["2048x2048"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["2048x2048-width"]=> int(116) ["2048x2048-height"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["thumbnail-archive-content-width"]=> int(116) ["thumbnail-archive-content-height"]=> int(116) ["medium_medium"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["medium_medium-width"]=> int(116) ["medium_medium-height"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max"]=> string(84) "https://adnext.pl/wp-content/uploads/2020/07/Magdalena-Czachowska-e1691675105480.jpg" ["mailpoet_newsletter_max-width"]=> int(116) ["mailpoet_newsletter_max-height"]=> int(116) } }
Magdalena Czachowska
linkedin

Magdalena Czachowska

Partner | Chief Growth Officer WeDare

Ekspertka performance marketingu, zarządzania oraz analizy danych, w branży od 2006 r. Pracując w grupie K2 Internet, wprowadziła na polski rynek zanox.de AG (obecnie AWIN). Jako dyrektor ds. marketingu partnerskiego w system3.pl odpowiadała za budowę technologii partnerskiej oraz rozwój firmy. Reprezentuje WeDare w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Zobacz więcej tekstów tego autora

Pozostałe najnowsze artykuły

Kampania społeczna? Te przykłady musisz znać

Kilka lat temu kampania „Melanż. Oczekiwania vs rzeczywistość” sprowokowała wiele głosów i wzbudziła kontrowersje, które towarzyszą kampaniom społecznym od zawsze....

Marketing afiliacyjny – co to jest? Poradnik prowadzenia kampanii partnerskich

Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z partnerem (afiliantem), który przyjmuje rolę “pośrednika” sprzedaży. Sprzedawca zyskuje kolejnych klientów,...

Wstęp do performance marketingu: 5 podstawowych narzędzi

Performance marketing, czyli ciężkie działa internetowej reklamy, ma jeden, zasadniczy cel – generować sprzedaż. Co jednak ciekawe, gdy przed 3...