Arrow
Arrow
10 podcastów, których musisz posłuchać
Aż 65% badanych przyznaje, że wysłuchanie podcastu na temat danego produktu wpływa na rozważenie decyzji o jego zakupie. Czy ten format zrewolucjonizuje content marketing?
Slider
SERP Grupa AdNext

SERP

SERP
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

SERP – z ang. Search Engine Results Page, oznacza stronę w wyszukiwarce z wynikami, która wyświetla się po wpisaniu określonego słowa kluczowego. Wyniki dzielą się na bezpłatne (organiczne) i płatne (nieorganiczne).


SERP – co to jest

Definicja SERP-u jest bardzo prosta: to po prostu strona z wynikami wyszukiwania. Jeśli chodzi o wyszukiwarkę Google, wyniki dzielą się na dwie główne kategorie: treści płatne (czyli reklama w Google) i darmowe (tzw. organiczne, będące efektem działań organicznego pozycjonowania stron internetowych).

Każdy wynik w podstawowej wersji składa się z tych samych kilku elementów: nagłówka (czy też tytułu strony), adresu URL, krótkiego tekstu (który zaciąga się automatycznie ze strony bądź ze zdefiniowanego wcześniej meta opisu). W niektórych typach wyników (np. restauracji) dodatkowo wyświetlą się oceny w formie gwiazdek:

SERP

Dziś jednak Google urozmaica SERP w zależności od typu wpisywanych słów kluczowych – może więc wyświetlać mapy z zaznaczonymi miejscami usługodawców lub wprost wyciągać ze strony poszukiwaną przez nas definicję określonego słowa, np.:

 

SERP

W innych przypadkach, Google umożliwa przeglądanie produktów z różnych sklepów w formie przewijalnej galerii zdjęć bądź też w formie wygodnego boxu, w którym np. definiujemy rozmiar i uzyskujemy szybkie linki do produktu w różnych lokalizacjach, np.:

SERP

 

Google ma tylko jeden cel – zaspokoić potrzebę użytkownika, którą określa na podstawie wpisanych słów kluczowych. Czasami robi to kosztem firm, które dostarczają wyniki w SERP – np. sprowadza proces porównania produktu tylko do aspektu cenowego (jak na obrazku wyżej) i uniemożliwia pełną prezencję marki.

Jak znaleźć się w SERP

Strony w SERP zostają dobranego na podstawie tysięcy różnych wskaźników przez aktualny algorytm wyszukiwarki. Choć pełen przegląd tych czynników jest niedostępny szerokiemu gronu, istnieje sporo legalnych metod na to, by dana strona pojawiła się w SERP na wybrane przez siebie frazy kluczowe. Metody te, zebrane hasłowo pod definicją SEO dostosowują daną stronę pod kątem wyszukiwanych słów kluczowych (np. poprzez SEO copywriting). Z kolei o wyświetleniach i pozycjach reklam w płatnych wynikach przesądza zazwyczaj mechanizm aukcyjny platformy reklamowej Google Ads.

  • Google rankinguje witryny, ponieważ naczelną zasadą tej wyszukiwarki jest dostarczanie najbardziej relewantnych wyników. Podstawą jest więc tworzenie wartościowych treści, które stanowią wiarygodne źródło wiedzy i informacji.
  • Zadbanie o wartościowe treści prowadzi do naturalnego pozyskiwania linków – inny ważny czynnik, na podstawie którego Google ustala kolejność wyświetlania swoich zasobów.
  • Witryny i domeny o wysokim autorytecie przekazują swoją „moc” stronom, do których linkują. To proste – wartościowe źródła linkują do innych wartościowych źródeł.

Nigdy nie powinno zależeć nam, by dostać się do wyników wyszukiwania na dowolne hasła, choćby pobieżnie związane z naszą działalnością – powinniśmy raczej celować w sformułowania kluczowe, które rozwiązują realny problem naszej grupy docelowej. Budowanie swojej obecności w sieci na podstawie wysokiej jakości treści jest obecnie najlepszą strategią pozyskiwania organicznego ruchu na stronę, wejścia wysoko na SERP i w efekcie – sprzedaży.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


slider_scoop_ebook_1920x752

Więcej w Baza Wiedzy
marketing b2b
Marketing B2B

kreacja reklamowa
Kreacja reklamowa

marketing b2c
Marketing B2C

algorytm google
Algorytm Google

Zamknij