Arrow
Arrow
Slider
Te kampanie Cię zainspirują – świąteczne kampanie reklamowe Daniel Kotliński

Te kampanie Cię zainspirują – świąteczne kampanie reklamowe

kampanie
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ludzie z zasady nie lubią reklam. Jednak jeżeli zrobisz jednoznacznie dobrą kampanię – sytuacja obróci się o więcej niż 180 stopni. Przygotowaliśmy zestawienie wybranych kampanii, które spisały się naprawdę świetnie! To reklamy, które ludzie uwielbiają – i które chcą oglądać znacznie częściej.

Tegoroczny kwiecień to dwa duże święta. Wielkanoc i Prima Aprilis. Żeby było jeszcze ciekawiej – wypadały tego samego dnia. Chcemy podsumować to, co działo się w tym miesiącu – zwracając uwagę szczególnie na treści dotyczące wspomnianych wydarzeń.

 

Mamy nadzieję, że nas rozumiecie. Tu nie chodzi o monotematyczność. Są dwa piekielnie istotne powody, dla których zdecydowaliśmy się omówić świąteczne kampanie reklamowe – a tym samym odsunąć inne ciekawe rozwiązania na dalszy plan.

Po pierwsze – każdy, kto współpracował z firmami lub osobami działającymi od dłuższego czasu, doskonale zna przekonanie o tym, że życzenia trzeba złożyć. “Politycy przecież robią to w mediach. Konkurencja zalewa każdy dostępny kanał, więc… nie możemy być gorsi. Jak wszyscy to wszyscy”. Najpierw bijesz się z myślami i chcesz przekonać klienta, że może jednak nie warto robić tego, co każdy. Koniec końców – zostajesz bez argumentów, masz mniej czasu, a skopiowanie życzeń z sieci (na wzór znacznej grupy użytkowników facebooka i sms-owych pozdrawiaczy) raczej nie wchodzi w grę.

Po drugie – umiejętność tworzenia naprawdę oryginalnych kreacji, które dotyczą każdego oklepanego tematu (przykład świąt wpisuje się tutaj wręcz perfekcyjnie) to bardzo cenna umiejętność. Daj się zainspirować. I nie chodzi tu tylko o Święta Wielkanocne i Prima Aprilis. Maj również zapowiada się świątecznie. A w przyszłym roku wszyscy będziemy przechodzić przez to samo.

 

Najlepsze świąteczne kampanie reklamowe

Przeglądając różne kreacje tworzone w języku angielskim, w oczy rzuca się bardzo częsta gra słowem “egg” i… naprawdę ma to swój urok, a w niektórych zastosowaniach wypada po prostu kapitalnie.

Przejdźmy do konkretnych kampanii!

 

Snapchatowi łowcy jajek

Po wprowadzeniu Instagramowych Stories, Snapchat wie wszystko o kopiowaniu rozwiązań. A już bardziej poważnie – Snap stworzył inspirowane Pokemon GO poszukiwanie jajek oparte na Snap Maps.

snap

Snapchat Egg Hunt, Snapchat

 

Zabawa jest niemal identyczny jak w przypadku zbierania Pokemonów. Użytkownicy przemieszczali się w świecie rzeczywistym, aby odnaleźć jajka ukryte w świecie wirtualnym – i wyświetlane na ekranach smartfonów. Po znalezieniu jajka i kliknięciu w nie, użytkownik dostawał punkt (w przypadku zwykłego jajka) lub 5 punktów (za złote jajko). Zwycięzcy mogli zamienić zebrane punkty na wykorzystanie specjalnej nakładki na zdjęcie.

Zabawa odbywała się na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, trwała od 30 marca do 1 kwietnia i zgodnie z danymi Snapchata – zebrano w tym czasie ponad 59,7 milionów jajek.

Mimo bardzo wyraźnej inspiracji appką Pokemon GO – Snap stworzył świetną, oryginalną akcję opierającą się na swoim sztandarowym augmented reality – co przełożyło się na naprawdę atrakcyjne wyniki zaangażowania.

 

GIFY EMAIL MONKS

Nie tylko duży może więcej. W tym przypadku wystarczyło wysłanie równie prostych, co atrakcyjnych wizualnie maili. Forma zawierająca GIFy połączona z jasnymi informacjami o tym, że ludzie wydają więcej w czasie Świąt Wielkanocnych to nieskomplikowane i skuteczne rozwiązanie. Można?

Personal-Creations

Źródło

 

#CraftyEggs

Z oryginalnym rozwiązaniem jeszcze w 2014 r. wyszło także Mashable. Klucz? User-Generated Content. Stworzono wyzwanie, w ramach którego odbiorcy mieli tworzyć pisanki i przesyłać video, w którym je przedstawiają oraz dołączać hasthag #CraftyEggs. Najlepsze zostały wybierane i publikowane na Vine przez Mashable. Efekt? Zaangażowanie odbiorców i duża porcja ciekawych treści.

mashable eastereggs

Źródło

Wielkanocne jaja

Reese’s postanowiło wykorzystać połączenie Wielkanocy i Prima Aprilis. W ramach akcji postawili w supermarkecie opakowania na jajka, które zamiast zwykłych jajek – zastąpiono masłem orzechowym – Reese’s Peanut Butter Crème Eggs.

reese

Zdjęcie znalezione w Internecie

Efekt? Zdaniem Erica Bowersa – brand managera Reese’s – był bezcenny: “Whether they were happy, surprised, amused, or confused, the reactions from customers were priceless”.

 

Osiągnąć pozytywny odbiór można również dzięki jeszcze prostszym rozwiązaniom.

 

heineken

Heineken, zdjęcie znalezione w Internecie

subaru

Subaru, zdjęcie znalezione w Internecie

 

Jak już pisaliśmy – maj również obfituje w święta, ale nie martwcie się! W przyszłym miesiącu przedstawimy Wam nie tylko świąteczne kampanie reklamowe. Jedno jest pewne. Będzie inspirująco!

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w INSPIRACJE
charity
Dlaczego i jak współpracować z NGO?

bloger
Współpraca z blogerami – jak to robić?

child
Internetowi influencerzy wychowują nasze dzieci

RODO
Podstawy RODO – newsletter i Facebook

Zamknij