Arrow
Arrow
Slider
Zastosowanie performance marketingu w promocji szkolnictwa wyższego Natalia Krzyśków

Zastosowanie performance marketingu w promocji szkolnictwa wyższego

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Obecny niż demograficzny powoduje, że uczelnie wyższe oraz inne podmioty zajmujące się zawodowo edukacją młodych coraz mocniej muszą walczyć o nowych podopiecznych.

Wypełnienie auli słuchaczami staje się z roku na rok coraz trudniejsze – studentów jest coraz mniej, a podmiotów chcących edukować coraz więcej, dlatego uczelnie zaczynają sięgać po rozwiązania adresowane do maturzystów i pomagające przyciągać chętnych.

Jednym z najlepszych pomysłów na pozyskiwanie studentów w ramach działań marketingowych jest szeroka kampania promocyjna w Internecie, dzieląca się na dwie kompatybilne podkampanie – zasięgową i efektywnościową, które mogą pozwolić uczelniom wyższym nie martwić się o to, że do października nie znajdą się chętni na edukację. MasterMind Media, realizując podobne działania, poprzez właściwy dobór kanałów oraz dotarcie do określonych wcześniej targetów użytkowników prowadzi wiele kampanii dla uczelni wyższych, które potrafią zachęcać miesięcznie nawet 600 studentów do wybrania ich oferty.

Etapy kampanii:

  1. Kampania zasięgowa – Podstawowym celem kampanii jest dotarcie do jak największej ilości użytkowników, będących „targetem” uczelni. Zależnie od grupy docelowej (studenci polscy bądź zagraniczni oraz kierunki, jakie uczelnia ma w swojej ofercie ) kampania jest dzielona na kanały promocji (Facebook, Google, display, content oraz mailing) i kierowana do wybranego targetu z komunikacją budującą świadomość o istnieniu spełniającej ich wymagania uczelni.
    Kampania powinna być uruchomiona ok. 3 miesiące przed otwarciem listy,  by użytkownicy mieli czas zapoznać się z uczelnią, nabrać zaufania oraz zapisać w podświadomości informację o niej. Kampania będzie trwać tylko do momentu otwarcia list.
  2. Kampania efektywnościowa – Uruchomiona w dniu otwarcia zapisów na uczelnię ma na celu pozyskać jak najwięcej leadów – użytkowników, którzy tam zaaplikują/ zarejstrują się w systemie/ wypełnią formularz zgłoszeniowy. Rozliczanie następuje za zwalidowanego leada (sprawdzonego przez uczelnię i określonego jako „realny użytkownik”).  Kanały promocji, dzięki którym generowanie leadów da najlepszy efekt, to remarketing (docieramy w ten sposób do użytkowników, którym wyświetlaliśmy wcześniej komunikację uczelni i budowaliśmy świadomość jej istnienia), Facebook oraz mailing. Te 3 kanały pozwolą na pełną optymalizację efektywności i wygenerowanie najbardziej jakościowych wyników kampanii.

Wczesne planowanie strategiczne, dobór komunikacji, przygotowanie responsywnych landing page`ów, na których użytkownicy wypełniają formularze oraz kreacji graficznych pozwala na osiągnięcie niemal 100% efektywności, a konwersja może wzrosnąć nawet do poziomu 6%, dlatego bardzo ważne jest, by wybrać odpowiedniego partnera zarządzającego kampanią.

„Już od kilku lat regularnie – sezonowo bądź całorocznie – współpracujemy z uczelniami wyższymi, dla których obsługujemy całą ścieżkę pozyskiwania studentów w przestrzeni online. Początkowe budowanie relacji uczelni z użytkownikami, następnie tworzenie skutecznych materiałów graficznych i ciągła, równoczesna optymalizacja wszystkich kanałów promocji pozwala nam na pozyskiwanie znakomitej liczby aplikacji”

–mówi Agnieszka Tomczyk, dyrektor zarządzająca MasterMind Media

 

1 Komentarz

You can post comments in this post.


  • W naszym przypadku (pomagamy w znalezieniu kandydatów z Białorusi/Ukrainy/Rosji) performance marketing sam w sobie jednak się nie sprawdza. Pozyskanie leadów z Polski a z innego kraju (a tym bardziej spoza Unii) to jednak wielka różnica. Kandydatów i ich rodziców stamtąd martwią zupełnie inne kwestie, nie mają jeszcze „komercyjnego” podejścia do studiów, a bariera językowa i kulturowa jest wielkim wyzwaniem. A więc w naszym przypadku to social + content + wsparcie native’a przez całą ścieżkę, aż do momentu przyjazdu do Polski i złożenia dokumentów.

    Konstantin Kanin 1 rok ago Reply


Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w Performance
Reklamodawco, używasz Google Analytics? Bądź ostrożny!

Performance marketing i 10% konwersji w sprzedaży mieszkań

Customer Lifetime Cycle: Jedyna droga w performance marketingu?

4 sposoby na poprawę konwersji

Zamknij