Arrow
Arrow
Slider
Zmiany w Google – więcej tekstu, mniej banerów Łukasz Łachecki

Zmiany w Google – więcej tekstu, mniej banerów

PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Śledzenie zmian wprowadzanych przez Google to niemałe wyzwanie – nie tylko dla specjalistów od SEO. Co najmniej od 3 lat AdWords skupia się na segmencie mobile – nic dziwnego, skoro jedna trzecia sprzedaży w e-commerce pochodzi właśnie z urządzeń przenośnych. Nie inaczej jest w tym roku. Co warto wiedzieć o najświeższych zmianach i udogodnieniach?

 

Expanded Text Ads

Jednym z efektów strategii mobile-first jest, jak przekonują twórcy, nawet dwukrotne zwiększenie limitu znaków w reklamach AdWords. Mimo kilku podobieństw, przez wydłużenie miejsca na treści tekstowe w nowych reklamach przypominają one w większym stopniu normalne wyniki wyszukiwania, co z kolei owocuje wzrostem wskaźnika CTR nawet o 20%. Jak dokładnie będą wyglądać zmiany, które zaczną obowiązywać 26 października?

W ramach ETA reklama zawiera dwa nagłówki zamiast jednego; ujednolicony zostaje natomiast opis- zamiast dwóch pól mamy jedno, ułatwiające szczegółowe przedstawienie oferty reklamodawcy. Adres reklamowanej domeny uzyskiwany będzie automatycznie. I oczywiście – ETA lepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych, a granica między reklamami desktopowymi i mobilnymi właściwie ulega zatarciu.

Grafika z bloga Google pokazuje podstawowe różnice formatów – po lewej stronie widzimy nową wersję, po prawej – format dotychczasowy:

 

adwords

https://support.google.com/adwords/answer/7056544?hl=en

Blokowanie pełnoekranowych bannerów

Agresywne banery nawet i bez niedawnej decyzji Google’a nie były najskuteczniejszą strategią reklamową, a po zapowiedzianych na styczeń 2017 zmianach możemy spodziewać się ich stopniowego odchodzenia do lamusa. Google ukarze niższą pozycją w wyszukiwarkach m.in.:

– wydawców stosujących pop-upy zasłaniające cały content na stronie

– banery wymagające przewinięcia strony dla dotarcia do treści

adwords2

Z drugiej strony, część banerów nadal będzie akceptowana przez firmę, jeśli:

– dotyczą one obostrzeń prawnych, takich jak pozyskiwanie plików cookies lub weryfikacji wieku użytkownika

banery zajmujące przestrzeń pozwalającą nałatwe przejście do treści, takie jak w przypadku aplikacji Chrome’a czy Safari

 adwords3

Promoted Pins

Wg Google, jedna trzecia wszystkich wyszukań odnosi się do lokalizacji. Nic więc dziwnego, że dotychczas wolne od reklam Google Maps w wyniku zmian może być już zaprzęgnięte do Twojej strategii. Zapewne sam korzystasz z funkcji „szukaj w pobliżu”, będąc na wakacjach lub w obcym mieście – teraz wśród czołowych wyników wyszukiwania będziesz mógł znaleźć również oznaczone treści reklamowe. Wprowadzona w czerwcu funkcja to szansa zwłaszcza dla lokalnych biznesów, małych i średnich firm gastronomicznych, warsztatów i dostawców usług.

https://adwords.googleblog.com/2016/05/ads-and-analytics-innovations-for-a-mobile-first-world.html

adwords4

Usunięcie oznaczenia o mobilności strony

2 lata po wprowadzeniu oznaczenia o przystosowaniu strony do wymogów urządzeń mobilnych oraz obniżeniu rangi stron pozbawionych tego typu funkcji, jego dalsze istnienie jest bezcelowe – przekonuje Google. Obecnie ponad 85% stron jest przyjazne wobec urządzeń mobilnych – zmiana nie wpłynie jednak na to, że nieprzystosowane strony przestaną być gorzej widoczne w wyszukiwarce.

Post A Reply

WSZYSTKIE STRATEGIA Automation Performance Grywalizacja Content INSPIRACJE
PODZIEL SIĘ
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn


ebook_banner_bottom

Więcej w INSPIRACJE
10 podcastów, których musisz posłuchać

Dlaczego hashtag traci na znaczeniu?  

Jak pozyskać studenta w sieci? Poradnik dla marketera

Quiz: Content marketing – liczby i historia

Zamknij