Jak budować wizerunek i sprzedawać więcej?

Nie istnieje jedna odpowiedź na pytanie zawarte w temacie tego tekstu – to oczywiste. Każda marka to osobna historia do opowiedzenia i choć przygotowanie sprytnej checklisty z wypunktowanymi wnioskami byłoby przyjemniejsze w pisaniu, jednocześnie musiałoby być bezużyteczne dla Ciebie, czytelniku. Istnieje jednak kilka kluczowych elementów układanki, których odnalezienie i zrozumienie powinno dać ci zasadniczą podstawę do świadomego kreowania “story”, stanowiącej podstawę przewagi konkurencyjnej Twojej firmy nad innymi!

Continue reading

5 najczęściej spotykanych błędów w e-mail marketingu

Odkąd media społecznościowe na dobre zadomowiły się w rzeczywistości, zaczęto ogłaszać śmierć e-mail marketingu. Mimo tych przepowiedni, poczta elektroniczna wciąż ma się dobrze i wielu z nas od jej sprawdzenia zaczyna każdy dzień, a niektórzy to właśnie jej mówią dobranoc. Korzystamy ze skrzynki pocztowej prywatnie i służbowo, logujemy się za pomocą adresu e-mail w setkach miejsc (kanały social media, aplikacje, e-sklepy). Wszystko wskazuje na to, że nie prędko zrezygnujemy z tego 50-letniego narzędzia, a marketerzy wciąż będą je z powodzeniem wykorzystywać.

Continue reading

Grywalizacja konsumentów: skuteczny program lojalnościowy

Jeszcze kilkanaście lat temu długo wyczekiwaliśmy na to, aby mieć jakąś rzecz. Zanim przesiedliśmy się ze słuchania kaset na walkamanie, do odtwarzania płyt CD za pomocą discmana – mieliśmy sporo czasu, żeby nacieszyć się tym pierwszym gadżetem. Nie każdy też mógł sobie pozwolić na takie “zabawki”, najczęściej pojawiające się w naszych domach ze względu na specjalne okazje. Jako konsumenci “wyczekiwaliśmy” nie tylko tego, żeby posiadać przedmioty, ale też móc korzystać z rozrywki. Dziś mamy wszystko co chcemy niemal na wyciągnięcie ręki.

Continue reading

Usuwaj subskrybentów: 5 kroków do zadbanej bazy

Baza mailingowa to serce niemal każdej kampanii marketingowej i nawet jeżeli nie jest wykorzystywana bezpośrednio do promocji, zbieranie adresów bezwzględnie powinno być jednym z podstawowych działań – tak, by móc je wykorzystać w przyszłości. – Dobrze zarządzana baza danych może być najtańszym i najbardziej efektywnym źródłem przychodów – zauważa Aneta Gąsiorek, dyrektor zarządzająca agencji MediaTeam. W jaki sposób dbać o higienę listy, by maksymalnie realizowała dla nas cele biznesowe?

Continue reading

Blog, ebook, infografika: kończą się pomysły?

Gdy musisz przygotować kolejną kampanię, która będzie opierać się na treściach, dokonujesz dwóch, podstawowych wyborów: co powiedzieć i jak to powiedzieć. O ile pierwsza kwestia zależy tylko i wyłącznie od tego, do kogo kierujesz komunikację, o tyle druga to kwestia otwarta. Żonglujesz więc standardami; ebookami w formie poradników, infografikami strukturyzującymi wiedzę czy blogami tematycznymi i bezpiecznie zasiadasz przed Analyticsem, licząc wejścia, odsłony, szery. Tymczasem granica efektu WOW znajduje się coraz wyżej – jak ją przekroczyć? To proste – intrygującą formą. Jak? Sprawdź sam!

Continue reading

Czy komunikacja 360º powinna być idealnym kołem?

W marketingu co jakiś czas pojawiają się nowe terminy. Kilka lat temu zachłyśnięto się „digitalem”, obecnie króluje „content marketing”. Marketerzy lubią operować pojęciami, pokazując że nadążają za trendami. Nie ma nic w tym złego, że chcą skategoryzować nowe zjawiska i praktyki. W tym gąszczu pojęć od dawna znajduje się też komunikacja 360°. Jak jest rozumiana i czy wymaga obecności marki we wszystkich dostępnych kanałach komunikacji? Continue reading