digitalizacja

Przewodnik: YouTube Marketing (cz. 2)

Wiesz już, jaki potencjał skrywa w sobie YouTube Marketing. Wiesz także do kogo i w jakim celu chcesz dotrzeć dzięki temu kanałowi marketingu online. Czas na kolejne kroki.

Tworzenie video

Przedstawienie jednego, złotego sposobu na stworzenie dobrego video graniczy z cudem. Na szczęście – istnieje sporo wskazówek, dzięki którym nawet filmowiec-amator stworzy materiał z potencjałem na “oglądalnościowy” sukces.

Muszę to udostępnić!

Publiczne udostępnianie i przesyłanie filmów znajomym jest niesamowicie istotne dla skuteczności Twoich działań na YouTube. Przyglądając się wybranym materiałom z karty “Na czasie” możemy zauważyć kilka cech wspólnych dla popularnych filmów.

Postaw się na miejscu odbiorcy i odpowiedz na pytanie “dlaczego miałbym to udostępnić?”.

yt1 yt2

Zwróć uwagę na:

  • tematykę – bądź na bieżąco z tym, co dzieje się na świecie i przede wszystkim – co jest aktualnie popularne na YouTube,
  • czaruj słowami – znajdź złoty środek pomiędzy przesadną rzetelnością, a nieszczęsnym clickbaitem i stwórz atrakcyjny tytuł oraz opis filmu – nie zapomnij o zastosowaniu słów, którymi użytkownicy mogą kierować się korzystając z wyszukiwarki,
  • dodaj trochę emocji – użytkownicy częściej udostępniają filmu, które ich “ruszyły”.

Przygotowując nagłówki i opisy, możesz szukać podobieństwa do tworzenia treści na strony internetowe, w których starasz się odpowiedzieć jednocześnie na potrzeby użytkownika i wyszukiwarki.

Ludzie decydują się na udostępnienie danego materiału z kilku powodów:

  • pokazują swoje przekonania (tożsame z tymi przedstawionymi w filmie),
  • dzielą się radością (zabawne treści),
  • pokazują, że są “w temacie” i znają się na rzeczy (treści informacyjne),
  • dzielą się wartościami (inspirujące materiały),
  • pokazują, że są na bieżąco (newsy, RTM).

Co pomyślą o udostępniającym jego znajomi – powiązując go z tym materiałem?

Co dwa kanały, to nie jeden!

Użytkownicy spędzają na YouTube naprawdę mnóstwo czasu. Oglądają treści przeróżnych twórców. Twoim zadaniem jest to, by dać im się znaleźć. Jednym z bardzo skutecznych sposobów jest współpraca z innymi twórcami.

yt3

Możemy wyróżnić trzy podstawowe zasady skutecznej współpracy:

  • wspólny punkt – nie musicie robić tego samego, ale warto zwrócić uwagę na to, aby nie współpracować z kimś, kto nie ma nic wspólnego z tematyką Twojego kanału (chyba że planujecie coś naprawdę oryginalnego),
  • korzyści dla obu stron – po pierwsze, dowiedz się czy odbiorcy wybranego twórcy są w Twojej grupie docelowej – druga strona powinna zrobić dokładnie to samo; chodzi nie tylko o dotarcie do potencjalnych klientów, ale także o to, by pokazać ludziom coś, co rzeczywiście może ich zainteresować,
  • jasno określony cel – w jaki sposób ta współpraca ma przełożyć się na korzyści dla Ciebie i za pomocą jakich kroków chcesz do tego doprowadzić?

W każdy piątek o 12:00!

YouTube Marketing wymaga konsekwencji. Oczywiście nie oznacza to, że nieregularne publikowanie wykluczy Cię z gry. Co robić?

  • Twórz serie filmów, które są spójne. Zwróć uwagę także na wygląd miniaturek filmów.
  • Wybierz jeden dzień, w którym będą pojawiać się Twoje filmy. Odbiorcy przyzwyczają się do tego harmonogramu i będą wyczekiwać kolejnych materiałów, co może przełożyć się także na dodatkową aktywność.
  • Warto zadbać również o powtarzalność w zakresie tego, w jaki sposób rozpoczynasz i kończysz film. Wcale nie musi być to profesjonalne intro/outro. Wystarczy (a może nawet będzie lepszym rozwiązaniem) charakterystyczna formułka lub gest, który wykonujesz w tych częściach.
  • Nie zapominaj o tym, że użytkownicy nie będą rozpoczynać przygody z Twoim kanałem od pierwszego opublikowanego filmu. Zwróć uwagę na to, aby nowi oglądający zrozumieli, co robisz i wiedzieli, czego mogą się spodziewać w innych materiałach.

Daj się polubić

Ludzie nie oglądają firm. Oglądają ludzi (pracujących w tych firmach). Postaw na autentyczność. Jeżeli właściwie określisz swoją grupę docelową i będziesz mówić Waszym wspólnym językiem – zbudujesz sympatię, a więzi z odbiorcami będą mocniejsze (także w kontekście Twojej firmy). W jaki sposób budować autentyczność?

  • rozmawiaj z fanami, nawiązuj do ich komentarzy spod poprzednich materiałów, odpisuj na nie i twórz społeczność;
  • opowiadaj swoją historię – nawiązując do trudnych początków i problemów, które udało się pokonać oraz innych niecodziennych wydarzeń;
  • pokazuj się w kontakcie z innymi ludźmi – jeżeli budujesz pozycję eksperta, pokazuj się w towarzystwie osób cieszących się autorytetem – jeżeli nie, po prostu pokaż, że nie spędzasz całego życia sam na sam z obiektywem.

yt4

Brzmi ciekawie? Zapoznaj się z trzecią częścią naszego przewodnika po YouTube. Dowiedz się też więcej o monetyzowaniu video na Facebooku i poznaj świetne kampanie video, dzięki którym będziesz skuteczniejszy w sieci.

Przewodnik: YouTube Marketing (cz. 1)

Ciągle mówimy sporo o różnych formach i kanałach marketingu internetowego. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z rosnącego trendu video. Wydaje się jednak, że YouTube Marketing na liście gorących tematów pojawia się wyjątkowo rzadko. Przechodzimy od przemyśleń do czynów. Przed Wami poradnik o marketingu na YouTube. Chcemy wprowadzić Was do tego świata i dedykujemy go przede wszystkim osobom, które zastanawiają się nad rozpoczęciem działań reklamowych w tym kanale.

Kto korzysta z YouTube? Wszyscy!

YouTube znajduje się na podium (obok Google i Facebook) najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Korzysta z niego ponad 1,57 miliarda osób. A skoro mówimy o Google – YT jest także uznawany za drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową.

Każdej minuty w serwisie pojawia się 400 godzin nowych materiałów. Każdego dnia spędzamy tam łącznie ponad miliard godzin – to więcej niż na Netflixie i Facebooku łącznie (w zakresie oglądania video).

Ponad połowa filmów oglądana jest na urządzeniach mobilnych. Średnio każdego dnia na mobile wyświetlanych jest ponad miliard filmów. Jedna osoba robi to (na mobile) średnio przez ok. 40 minut dziennie.

YouTube Marketing od podstaw

Pamiętasz przerażającego psa-pająka, z którym SA Wardęga podbił Internet? W 2014 roku było to najczęściej oglądane video. Dotychczas wyświetlono je blisko 175 milionów razy. Ale nie w tym rzecz. Obok przerażającego psa, na liście 10 najpopularniejszych filmów roku znalazły się aż cztery filmy reklamowe.

Możemy wyróżnić trzy główne cele, dla których użytkownicy odwiedzają YouTube:

    • Chcą posłuchać muzyki;
    • Chcą się odprężyć i oglądają materiały o charakterze rozrywkowym;
    • Mają pytanie/problem i poszukują w serwisie odpowiedzi.

Porównując rok do roku (2014-2015), liczba wyszukiwań opartych o hasła “how to” wzrosła o 70%. W 2015 r. w Ameryce spędzono ponad 100 milionów godzin na wyświetlaniu filmów tego typu.

Te dane jasno wskazują, że użytkownicy coraz częściej korzystają z YouTube jak z wyszukiwarki, a to oznacza, że serwis jest kanałem, w którym firmy mogą rozwiązywać problemy ich odbiorców.

YouTube Marketing – krok po kroku do sukcesu Twojej firmy

PLAN

Pierwszym krokiem jest stworzenie planu dot. treści. W jaki sposób działanie na YouTube wpisuje się w Twoją strategię marketingową? Jaką pełni rolę w tym kontekście?

Określ cele reklamowe, jakie chcesz realizować poprzez publikowanie na YouTube. Budowanie świadomości marki, budowanie pozycji eksperta? A może zależy Ci na zwiększaniu zaangażowania odbiorców marki lub sprzedaży online?

Przeanalizuj grono odbiorców. Mało kto rozpoczyna działania e-marketingowe od YouTube, co oznacza, że pewnie Ty też działasz już w innych kanałach. Zastanów się nad tym, do jakich odbiorców możesz i chcesz docierać w tym kanale.

Czym chcesz zainteresować swoich odbiorców? Znajdź przestrzeń, w której połączysz to, co chce powiedzieć Twoja firma z tym, czego potrzebują odbiorcy. Edukuj, inspiruj albo rozbawiaj.

Możesz tworzyć specjalistyczne treści, które pomagają rozwiązywać problemy wąskiego grona odbiorców lub tworzyć filmy dotyczące popularnych tematów, ubranych w atrakcyjną formę, którą dotrzesz do szerszego grona odbiorców. Dobrym rozwiązaniem może być również strategia, w której regularne publikowanie “poważnych” treści urozmaicasz “zasięgowym” filmem. Większość odbiorców odejdzie, ale część, z którą zbudujesz więź lub zainteresujesz tematyką – zostanie na kanale na dłużej.

Przeanalizuj działania konkurencji – o ile w ogóle działa na YouTube. Znajdź przestrzeń, którą możesz wypełnić.

Określ cele swoich działań. Jakie efekty chcesz osiągnąć? Zaplanuj konkretne wskaźniki, które pozwolą Ci mierzyć skuteczność Twojego YouTube Marketingu.

Możesz określić zarówno wskaźniki biznesowe, jak na przykład:

  • zwiększenie ruchu na stronie o X użytkowników w ciągu Y miesięcy;
  • zwiększenie przychodów firmy o X PLN w ciągu Y miesięcy,

a także te dotyczące bezpośrednich efektów działań na YouTube, jak na przykład:

  • osiągnięcie łącznej liczby X wyświetleń w ciągu Y miesięcy,
  • zdobycie X subskrybentów w ciągu Y miesięcy.

 

Zobacz drugą część Przewodnik: YouTube Marketing cz. 2, aby dowiedzieć się, jak tworzyć dobre filmy.

Zostań królem produktywności! Poradnik narzędziowy

Jeżeli nie należysz do tego grona osób, które dostają zadania w formie listy, którą muszą zrealizować, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak dużo może kosztować Cię bezproduktywny dzień.

Istnieje sporo badań, które potwierdzają negatywny wpływ nowoczesnych rozwiązań technologicznych na naszą efektywność. Chodzi przede wszystkim o problemy z koncentracją i stres. Na szczęście – oprócz rozpraszaczy, znajdziemy także rozwiązania, które pomagają nam wznieść produktywność na wyższy poziom.

Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem/teamleaderem i zarządzasz zadaniami swoimi i innych osób, czy freelancerem, który staje przed koniecznością wybrania godzin, w których zrealizuje pracę tworząc reklamę w Internecie – możesz skorzystać z różnych narzędzi. Oczywiście nie ma tu złotego środka i idealnego rozwiązania. Narzędzia, które sprawdzają się u nas, mogą być bezskuteczne u Ciebie. Niemniej jednak, jeżeli zmagasz się z problemami z produktywnością – przyjrzyj się tej liście.

Narzędzia dla freelancerów i managerów

Trello

Trello to narzędzie do współpracy, które organizuje poszczególne projekty w formie tablic. Sami mówiąc o sobie używają bardzo prostego porównania. Wyobraź sobie białą tablicę, na której przyklejasz karteczki z zadaniami dla Ciebie i Twojego zespołu. Dość prosty i znany schemat. A teraz wyobraź sobie, że te karteczki mogą zawierać zdjęcia, załączniki, mogą być zintegrowane z różnymi narzędziami oraz mają miejsce pozwalające na dodawanie komentarzy wszystkim członkom zespołu. Brzmi dobrze? Teraz wyobraź sobie, że możesz zabrać tę tablicę w każde miejsce z dostępem internetu – bo mieści się zarówno w smartfonie jak i komputerze. To właśnie Trello.

Dlaczego Trello zasługuje na wyróżnienie?

Przede wszystkim ze względu na prostotę. Każdy projekt to osobna tablica. Wiesz, kto pracuje nad danym zadaniem i na jakim etapie jest realizacja. Tu naprawdę trudno się pogubić. Ciekawym atutem jest także szeroki zakres funkcjonalności dostępny bezpłatnie. Trello dobrze spisuje się zarówno na desktopie, jak i na mobile – a co ważniejsze, w obu wersjach działa w bardzo podobny sposób.

Kolejnym plusem jest wszechstronność narzędzia, które możesz wykorzystać do niemal każdego projektu. Istnieje mnóstwo innych narzędzi i rozszerzeń, dzięki którym możesz ubogacić swoje tablice.

Asana

Skoro wspomnieliśmy o Trello, nie moglibyśmy pominąć Asany. To dwa najczęściej wykorzystywane narzędzia do zarządzania projektami. Jedno i drugie jest naprawdę świetne.

Centrum zarządzania (czyli po prostu Dashboard) Asany pozwala nam na wybieranie pomiędzy zespołami, projektami, kalendarzami i rozmowami. Projekty są podzielone na zadania, które wyświetlają się w formie listy (podobnie jak w Trello). W każdym zadaniu istnieje pole, w którym możesz zamieścić potrzebne informacje oraz komunikować się z innymi członkami zespołu, których przypisano do wybranego projektu.

Istotnym punktem w Asanie jest skrzynka odbiorcza, w której użytkownicy otrzymują informacje na temat zadań, do których zostali przypisani, komentarzy, stanu realizacji, zbliżających się terminach – i innych istotnych działaniach w projekcie. Skrzynka w Asanie jest naprawdę niesamowicie intuicyjna.

Co wyróżnia Asanę?

Zadania mogę być oznaczone odpowiednimi kolorami, można oznaczać je jako priorytetowe, określać terminy i przypisywać je konkretnym użytkownikom. Śledzenie postępów w pracy nad projektami jest naprawdę bardzo przejrzyste. Asana pozwala również na integrację ze sporą liczbą różnych narzędzi, co pozwala zaoszczędzić jeszcze więcej czasu i wznieść produktywność na wyższy poziom.

Interacje: Asana czy Trello?

Integracje w Trello są określane jako Power-Ups. Liczba dostępnych rozszerzeń dla Trello jest bardzo duża, natomiast istnieje jedno poważne ograniczenie – w bezpłatnej wersji możesz skorzystać tylko z jednego Power-Upa dla jednej tablicy. Jeżeli chcesz skorzystać z kilku rozszerzeń – musisz wybrać jeden z dostępnych płatnych pakietów lub stworzyć więcej tablic – co jednak mogłoby się skończyć niepotrzebnym zamieszaniem.

W przypadku Asany liczba dostępnych integracji jest znacznie mniejsza, natomiast nie ma żadnych ograniczeń co do ich liczby, nawet w przypadku bezpłatnego pakietu.

Zobacz pełną listę dostępnych rozszerzeń Trello oraz rozszerzeń Asany.

Za nami pierwsza część zestawienia narzędzi, które naszym zdaniem mogą świetnie wpłynąć na poprawę Twojej produktywności. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą Trello i Asany, a już wkrótce przedstawimy Wam kolejne rozwiązania.

Te kampanie Cię zainspirują! Maj 2018

Czas na kolejną część naszej serii, w której przedstawiamy Wam inspirujące kampanie reklamowe. Mogłoby się wydawać, że maj przemknął niczym błyskawica – rozpoczął się od długiej majówki, a po paru dniach pracy znów mieliśmy długi weekend wpadający w czerwiec. Ale możecie być spokojni. Czuwaliśmy, żadna kampania reklamowa nam nie umknęła i nie przychodzimy z pustymi rękami.

W ubiegłym miesiącu przedstawiliśmy świąteczne kampanie reklamowe. Tym razem przyjmujemy nieco szerszy zakres. To kolejne przykłady kampanii, które mogą Was zainspirować i przekonać do tego, że nie potrzebujecie ogromnego budżetu, aby zdobyć uwagę odbiorców.

Rozbrajający Deadpool

Niektórym marketingowcom wydaje się, że ich praca jest niezwykle trudna przez to, że muszą promować naprawdę nudny i nieseksowny produkt. Naszym zdaniem jest zupełnie inaczej. Nawet najbardziej niesztampowy produkt wymaga porządnej burzy mózgów podczas tworzeniu kampanii. Nie chcemy mówić, że jest to nawet trudniejsze zadanie. Chcemy po prostu pokazać Wam bardzo dobry przykład.

Marketingowcy odpowiedzialni za promocję filmu jeszcze przy pierwszej części pokazali, że będzie się działo. Kojarzycie reklamę Deadpoola w formie plakatu utrzymanego w stylu walentynkowo-romantycznym? Oni nie zwalniają tempa. Deadpool 2 pojawił się w kinach 10 maja 2018.

maj1
Źródło: https://screenrant.com/deadpool-perfect-valentines-day-movie/

Spokojnie – nie będzie żadnego spoilerowania. Wiemy, że film jest jeszcze na ekranie, dlatego odsyłamy Was tylko do ich profilu na Twitterze i zachęcamy do dalszych poszukiwań.

Porsche jeździ od 70 lat

Porsche w maju świętowało kolejną rocznicę. Zobaczcie jedną z ich facebookowych kreacji. Myśleliście, że karuzela to dobry sposób wyłącznie w kontekście przekierowania na stronę internetową? Niespodzianka! Przed Wami niesamowicie interaktywna karuzela.

https://www.facebook.com/porsche/posts/10156800091642668

BBC Sport i Mundial w Rosji

Cristiano Ronaldo wygrał w tym roku kolejną edycję Ligi Mistrzów, a BBC Sport dzięki tej niesamowitej animacji łączącej tradycję z aktualnymi wydarzeniami sportowymi wygrało miejsce w naszym zestawieniu.

 

Najnudniejszy billboard na świecie

W szwedzkim Malmoo powstał najnudniejszy billboard na świecie, który jest jednocześnie niesamowicie oryginalną i odważną reklamą. O co tu chodzi?

Sioo:x to marka zajmująca się ochroną i zachowaniem zewnętrznego koloru drewna (na przykład takich elementów, z których tworzymy tarasową podłogę). Twierdzą, że ich ochrona działa przez 12 lat i…

Postanowili to udowodnić stawiając w Malmoo trzystronny billboard, który pozostanie w tym miejscu przez 12 lat. Jak sami twierdzą – to najnudniejszy billboard na świecie. Jeżeli jednak produkt okaże się tak skuteczny jak w ich opowieściach – będzie to piekielnie dobra reklama tej marki.

Komentarz dnia!

Burger Revolution to restauracja z burgerami, mieszcząca się w Ontario (Kanada). To lokalna firma, której celem jest dotarcie do nowych klientów, a także zachęcenie do kolejnej wizyty osób, które już ich odwiedziły. Właściciele prowadzą w mediach społecznościowych bardzo prostą, a zarazem genialną akcję pod tytułem “the comment of the day”.

Kampania opiera się na publikowaniu treści stworzonych przez klientów. Zasady są bardzo proste. W restauracji znajduje się tablica, na której klienci mogą przywieszać swoje komentarze/opinie dotyczące ich wizyty w Burger Revolution. Następnie właściciele wybierają komentarz, który najbardziej im się spodobał i publikują go na Instagramie i Facebooku.

maj2

Ciekawy i efektywny sposób na wykorzystanie user-generated content do promocji marki opartej na rzeczywistych opiniach klientów. Marka Burger Revolution urzekła nas swoją strategią, którą śmiało mogą inspirować się nawet najmniejsze firmy z mikrobudżetami. Jak widać – aktywna obecność w mediach społecznościowych nie musi być ani kosztowna, ani pracochłonna.

Chcecie więcej inspiracji? Czerwiec to w tym roku jeden wielki Dzień Dziecka. Przed nami Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, więc na pewno nie zabraknie sportowych kampanii. Czy ten miesiąc przyniesie jeszcze inne rewelacje? Bądźcie czujni!

inbound marketing

Od contentu do sprzedaży

Ludzie z reguły nie lubią wyrzucać pieniędzy w błoto. O ile kupując batona raczej nie przeprowadzasz złożonej analizy, to wydając już nieco większe kwoty, decyzję o zakupie poprzedza kilka innych działań. Zdobywanie informacji na temat marki, czytanie recenzji i opinii klientów, porównywanie różnych ofert czy porównywanie produktów. Wejście w buty potencjalnego klienta pozwoli nam na przygotowanie wskazówek dotyczących strategii content marketingowej, która odpowiada na potrzeby grupy docelowej i pozwala na sukcesywne prowadzenie potencjalnego klienta do sprzedaży. Jakie treści publikować na poszczególnych etapach lejka?

Schemat nie dotyczy wszystkich zakupów, ale nie będziemy tworzyć specjalnego zestawienia. Jeżeli prowadzisz działania content marketingowe, najprawdopodobniej Twoja grupa docelowa nie dokonuje zakupu już przy pierwszym kontakcie.

Wyobraź sobie, że kupujesz mieszkanie, samochód, sprzęt elektroniczny do salonu albo nawet bilety na wakacje. Raczej nie podejmujesz błyskawicznej decyzji bazując na reklamie, która wyświetliła Ci się w prawej kolumnie na Facebooku. Oczywiście ta kreacja odgrywa istotną rolę w procesie, ale to tylko jeden z kilku punktów.

Content marketing kontra lejek sprzedażowy

KROK 1

Podróż rozpoczynamy od najszerszego etapu lejka i pierwszego wrażenia w kontakcie z marką. Na tym etapie warto postawić na budowanie świadomości marki poprzez publikowanie treści dotyczących trendów, dzięki którym pokażesz swoją pozycję (autorytet) oraz szeroko rozumianych wskazówek. Dobrym rozwiązaniem może być także przedstawianie case studies, w których pokazujesz, jakie wyzwania udało Ci się pokonać i zaczniesz budować relacje.

To etap, w którym dobrym rozwiązaniem będzie publikowanie treści, które mogą zainteresować szerokie grono odbiorców. Jeżeli zbyt wcześnie postawisz na opowiadanie o szczegółach Twojej oferty, a co więcej – zaczniesz wydawać pieniądze na promowanie tego contentu, możesz skończyć z przepalonym budżetem.

Warto skorzystać z dystrybucji treści poprzez bloga, na który użytkownicy trafiają z organicznych wyników wyszukiwania, a także z mediów społecznościowych i innych platform, w których możesz dzielić się treścią i bezpłatnie pozyskiwać odbiorców.

KROK 2

Kolejny etap to już nie zaciekawienie, ale przedstawienie szczegółów dotyczących Twoich produktów i/lub usług. Postaw na publikowanie konkretów, które ubierzesz w formę e-booka, webinar czy raport.

Bardzo istotne na tym etapie jest skierowanie treści do osób, które wcześniej weszły w interakcję z Twoimi publikacjami – możesz dotrzeć do nich za pomocą płatnej reklamy na Facebooku lub Google. Drugim kluczowym elementem jest ograniczenie dostępu.

Aby otrzymać Twoje materiały, odbiorcy muszą zostawić swoje dane kontaktowe (najczęściej adres e-mail). To pozwoli Ci na skuteczne dotarcie do “wybranych” w kolejnym, decydującym etapie.

KROK 3

Na tym etapie lejka możesz spodziewać się odbiorców gotowych na podjęcie decyzji, którzy porównują szczegóły Twojej oferty z tym, co może im zaoferować konkurencja. To, co może ich przekonać, to przedstawienie eksperckich treści oraz analiz, które w formie wymiernych danych pokażą im, dlaczego powinni wybrać akurat Twój produkt i/lub usługę. Możesz robić to w formie cotygodniowych czy nawet comiesięcznych publikacji. Wykorzystujesz zaciekawienie i zaangażowanie, aby zdobyć zaufanie.

Na tym etapie kluczowy dla dystrybucji treści jest remarketing. Możesz wyświetlić kreacje na facebooku osobom, które dokonały określonych działań, wysłać im wiadomości e-mail lub stworzyć kampanię z influencerem, dzięki czemu zdobycie pozycji autorytetu powinno być jeszcze łatwiejsze.

Co czeka osoby, które postanowiły podjąć decyzję o zakupie?

KROK 4

Ostatnim etapem jest wzmacnianie zadowolenia z podjętej decyzji. Najlepszym kanałem komunikacji jest w tym przypadku mailing. Podstawowy zakres treści, na jakie warto postawić, to aktualizacje dotyczące zakupionego produktu i/lub usługi. Dodatkowym działaniem może być przekazywanie specjalnych ofert w zamian za feedback.

Pamiętaj, że o ile ten czteroetapowy lejek sprzedażowy może zostać wykorzystany przez większość firm, to w zależności od tego, jakie produkty i/lub usługi oferujesz, musisz uwzględnić znaczne różnice w zakresie harmonogramu i liczby publikacji dystrubuowanych na poszczególnych etapach.