Wirtualne doświadczenia

Opportunity Alert #22: Zapewniaj wirtualne doświadczenia

Sytuacja pandemii i wywołanego przez nią lockdownu jest ogromnym wyzwaniem dla firm z branży turystycznej. TripAdvisor i Airbnb postawili na zapewnianie swoim odbiorcom wirtualnych doświadczeń, z których mogą oni skorzystać sprzed ekranu komputera.

Airbnb uruchomiło serwis Online Experiences. Za niewielką opłatą można dzięki niemu m.in. wziąć udział w przygotowaniu tacos z meksykańską szefową kuchni. Opcji jest dużo więcej! Możesz też poznać zwierzęta z małej amerykańskiej farmy czy odbyć lekcję tanga argentyńskiego z tancerzem z Buenos Aires.

Zobacz doświadczenia Airbnb na stronie Online Experiences.

Bony Jutra

Opportunity Alert #21: Sprzedaj dziś, zrealizuj później

Jeśli prowadzisz firmę usługową, zaoferuj konsumentom możliwość zakupu bonów na realizację usługi w późniejszym terminie. Dodaj do tego dodatkowy bonus dla konsumenta – na przykład dorzucając +20% wartości usługi do bonu.

Udostępnienie bonów z odroczonym terminem realizacji wspiera Twój biznes i lojalizuje klientów.  To sposób na pozyskanie szybkiego finansowania dla usługowych biznesów stacjonarnych, od których o ostatnim czasie odpłynęli klienci.

Możliwość łatwego uruchomienia bonów oferuje m.in. platforma Bony Jutra stworzona przez Beesfund.com.

Cyfrowe publikacje w marketingu

Opportunity Alert #20: Twórz cyfrowe publikacje

Twórz cyfrowe publikacje bazujące na wiedzy Twoich pracowników i współpracowników.

Wydawnictwo Penguin Random House zaprosiło blisko 40 autorów, z którymi na co dzień współpracuje. Wspólnie stworzą oni  cyfrową publikację z autorskimi przepisami. W e-booku, który ma ujrzeć światło dziennie 5 maja, znajdą się przepisy znanych restauratorów i kulinarnych gwiazd, w tym m.in. Hugh Achesona, Ruth Reichl i Danny’ego Trejo.

Wpływy z publikacji – skierowanej do kucharzy amatorów – trafią do funduszu ratunkowego COVID-19 dla pracowników restauracji.

Już wkrótce publikacja będzie dostępna tutaj: https://bit.ly/2VHMjZB

Współpraca między markami

Opportunity Alert #19: Działaj ponad podziałami

Żyjemy w wyjątkowym czasie, który wymaga wyjątkowego podejścia. Działaj ponad podziałami i jednocz siły. Nawet z bezpośrednią konkurencją!

Tak zrobiły Coca-Cola i Pepsi, które wspólnie promują globalny koncert “One World: Together At Home” wspierający walkę z koronawirusem. Koncert – który organizuje Lagy Gaga – będzie łączył ze sobą kilkudziesięciu artystów. Wszyscy oni będą transmitować swoje wystąpienia on-line, prosto ze swoich domów.

Transmisję koncertu będzie można obejrzeć jutro na całym świecie przez wiele różnych platform (m.in. Facebooka i YouTube).

Przenoś doświadczenia online

Opportunity Alert #18: Przenoś stacjonarne doświadczenia on-line

Nawet jeśli Twój biznes jest w pełni stacjonarny, szukaj sposobów na przeniesienie doświadczeń klienta on-line. Taka zmiana ma miejsce m.in. w branży motoryzacyjnej.

ŠKODA Polska stworzyła wirtualny salon samochodowy organizując regularne transmisje on-line z doradcami. Prezentują oni na żywo modele samochodów ze wszystkimi detalami i odpowiadają na bieżąco na pytania uczestników.

Marka organizuje wirtualne spotkania na Facebooku. Udział w nich nie wymaga więc znajomości żadnej szczególnej technologii od potencjalnych klientów.

Reagowanie na sytuację rynkową

Opportunity Alert #17: Reaguj na sytuację rozwijając usługę

Pandemia zmieniła realia naszego funkcjonowania. Szukaj sposobów na dopasowanie swojej usługi do obecnych realiów. W wielu organizacjach obecna sytuacja przyspieszyła cyfrową transformację procesów, usług i działań marketingowych.

ZnanyLekarz i cała grupa DocPlanner w ciągu dwóch tygodni kwarantanny stworzyła dwa nowe produkty: czat z lekarzami i videokonsultacje. Pacjenci mogą umówić się na wizytę wprost ze swojego mieszkania. Co więcej, za pośrednictwem portalu mogą też opłacić wizytę online, otrzymać e-receptę lub cyfrowe zwolnienie.