Sprzedaż własnych kursów on-line

Opportunity Alert #42: Sprzedawaj własne kursy on-line

Prowadzisz firmę usługową lub tworzysz własne produkty? Rozważ możliwość stworzenia własnego kursu on-line umożliwiającego dodatkową monetyzację know-how zgromadzonego w Twoim biznesie.

Możesz wykorzystać w tym celu m.in. ogólnodostępne platformy szkoleń on-line jak Udemy. Sprawdzą się też dedykowane rozwiązania umożliwiające uruchomienie szkolenia na Twojej stronie internetowej jak Podia.

Jedno jest pewne: od kilkunastu tygodni konsumujemy więcej mediów. Spędzamy też więcej czasu on-line, poszukując nie tylko rozrywki, ale i wiedzy. Może to być okazja do nawiązania zupełnie nowej, opartej na eksperckiej wiedzy relacji z Twoimi potencjalnymi i obecnymi klientami.

Tagowanie produktów na zdjęciach

Opportunity Alert #41: Taguj produkty na zdjęciach

Prowadzisz firmowy profil na Faceboku i/lub Instagramie z pięknymi zdjęciami swoich produktów? Jeśli oferujesz możliwość ich zakupu na swojej stronie internetowej, skorzystaj z opcji tagowania produktów umieszczonych na zdjęciach. Dzięki tej opcji użytkownik, który kliknie w zdjęcie, widzi chmurkę kierującą do bardziej szczegółowego opisu produktu, a następnie przekierowanie do sklepu on-line, w którym można kupić produkt.

Opcja tagowania produktów z bazy danych sklepu on-line jest dostępna na Facebooku i na Instagramie. Mogą z nich korzystać posiadacze kont biznesowych, po spełnieniu kilku określonych kryteriów. Szczegóły tutaj i tutaj.

Już wkrótce ekosystem Facebooka umożliwi sprzedawanie produktów bezpośrednio z swojej platformy, bez konieczności posiadania własnego sklepu on-line. Już wkrótce światło dzienne ujrzy narzędzie Facebook Shops, które będzie stopniowo uruchamiane na wybranych rynkach. Od kilku miesięcy w USA FB prowadzi też testy “Checkout on Instagram”. To możliwość sfinalizowania zakupu bezpośrednio w aplikacji Instagrama, bez konieczności przechodzenia na zewnętrzną stronę.

Video commerce

Opportunity Alert #40: Czas na video commerce

Firma Teads przeprowadziła w 2019 roku globalne badanie na konsumentach marek kosmetycznych. Jak dowodzi badanie, 66% konsumentów na całym świecie woli kupować produkty kosmetyczne w sklepie. Lubimy korzystać z bezpośredniego kontaktu z konsultantem! Jak odwzorować ten proces w dobie pandemii?

Z odpowiedzią przybywa kultowa marka kosmetyczna Aesop, która promuje rozważne i ekologiczne podejście do zakupów. Firma uruchomiła 30-minutowe indywidualne konsultacje video ze swoimi pracownikami. W czasie spotkań na żywo analizują oni stan skóry, rekomendują konkretne produkty i demonstrują je na żywo.

Badanie Teads dostępne jest tutaj

Influencer marketing

Opportunity Alert #39: Docieraj do klientów przez influencerów

Najnowsze badanie przeprowadzone przez LoveBrands Relations wykazało, że blisko 60% Polaków zwiększyło częstotliwość korzystania z mediów. Nie inaczej jest w przypadku influencerów: śledzimy ich działania jeszcze częściej niż w czasach sprzed izolacji – niemal 47% badanych zwiększyło w ostatnim czasie grono obserwowanych przez siebie twórców.

Dlaczego powiększa się liczba obserwowanych przez nas influencerów? Najbardziej – zdaniem 64% badanych – przyciąga nas publikowanie treści niezwiązanych z koronawirusem. Szczególne zainteresowanie budzą przepisy kulinarne, porady kosmetyczne czy inspiracje wnętrzarskie.

Cenne są również porady, jak radzić sobie z izolacją – zwłaszcza dla pokolenia Y (55,1%). To samo pokolenie docenia też publikowanie materiałów edukacyjnych (54%) czy pomysły na zabawę z dziećmi (49,4%). Pokolenie X za to chętniej niż pozostałe śledzi statystyki dotyczące koronawirusa (50,7%) i porady zdrowotne (46,3%).

Szczegółowe wyniki badania opisane są tutaj.

Obsługa klienta on-line

Opportunity Alert #38: Zautomatyzuj obsługę klienta on-line

Jak usprawnić działania on-line związane z obsługą klienta? Podpowiada Magda Rokicka, ekspert social media z domu mediowego Mastermind:

“Obsługa klienta to już nie tylko dobre call center. Tę rolę często zastępują social media, które coraz częściej stają się pierwszym źródłem kontaktu z klientem.

Instagram uruchomił funkcję, która usprawnia obsługę komunikacji z klientami. Są to tzw. szybkie odpowiedzi. Szybkie odpowiedzi to gotowe szablony wiadomości, które możesz wysyłać w odpowiedzi na zapytania klientów. Możesz dostać się do nich prostymi skrótami z poziomu paska wpisywania wiadomości. Korzystanie z szybkich odpowiedzi nie tylko oszczędza czas, ale też umożliwia zachowanie spójności w reagowaniu na zapytania klientów.

Analogiczną funkcję posiada również Facebook. Oprócz gotowych szablonów z odpowiedziami możemy ustawić automatyczny autoresponder.

Automatyzacja jest podstawą dzisiejszego świata on-line i stała się istotniejsza niż kiedykolwiek wcześniej”.

Lojalizacja klienta sklepu on-line

Opportunity Alert #37: Premiuj regularne odwiedziny

Platforma zakupów on-line AliExpress uruchomiła w swojej aplikacji mobilnej interesujący mechanizm.

Za regularne codzienne odwiedziny w aplikacji użytkownik otrzymuje dodatkowe rabaty. W pewnym sensie użytkownik “zarabia” swoją aktywnością na dodatkowy bonus. Aplikacja zachęca do udział w akcji wyświetlając notyfikację push na telefonie.

Wykorzystany mechanizm można też wykorzystać w sklepie e-commerce. Korzyści? Lojalizuje, pozwala zaprezentować codziennie nową pulę produktów i tworzy nawyk regularnego zaglądania do sklepu on-line.