Szablony do Instagram Stories

Opportunity Alert #57: Usprawniaj komunikację dzięki szablonom

Jeśli jesteś właścicielem niedużej marki (np. mała gastronomia, moda, salon beauty), zapewne zarządzasz kanałami własnej firmy w social media. Mamy dobrą wiadomość! Możesz pozwolić sobie na utrzymanie Twoich stories albo postów w estetycznej konwencji. I to bez angażowania profesjonalnego grafika albo agencji social media.

Dzięki narzędziom takim, jak np. Stories Edit od Planoly, Mojo czy Unfold możesz ściągać darmowe designerskie szablony, dodawać graficzne elementy i naklejki, a także łączyć zdjęcia – wszystko w ładnej, minimalistycznej estetyce i bez efektu obciachu. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i utrzymasz komunikację swojego brandu w spójnym, czytelnym stylu.

User-Generated Content

Opportunity Alert #56: Postaw na User Generated Content

Aż 86% potencjalnych konsumentów deklaruje, że poszukuje autentyczności w komunikacji marek. Z drugiej strony blisko 60% konsumentów uważa, że ​​mniej niż połowa marek tworzy treści, które faktycznie odbierają jako autentyczne.

Jednym z popularniejszych sposobów na „uautentycznienie” działań w sieci jest stosowanie UGC, czyli user generated content – treści tworzonych przez prawdziwych użytkowników.

Nawiąż kontakt z klientami. Zachęcaj ich do dzielenia się zdjęciami i filmami pokazującymi, jak korzystają z Twoich produktów albo usług. Korzystaj z materiałów, które możesz pozyskać od pracowników firmy. Zastanów się, w jaki jeszcze sposób możesz uautentycznić swój wizerunek.

Dane pochodzą z raportu The Consumer Content Report.

Messenger Rooms

Opportunity Alert #55: Zaproś klientów do pokoju Messengera

Messenger Rooms to nowa funkcjonalność Messengera, która ma przyćmić znanego nam z videokonferencji Zooma. Za pomocą jednego pokoju może się teraz połączyć aż do 50 osób! A co z firmami? Czy i one mogę wykorzystać to narzędzie w momencie, kiedy organizacja wydarzeń stała się ciężka, a czasami wręcz niemożliwa?

Mogą, i to jak najbardziej, a opcje są niezwykle szerokie, szczególnie, jeśli skorzystamy z tego narzędzia z wyobraźnią. Na MR możesz przeprowadzać lekcje i kursy online, spotykać się z pracownikami, a także przeprowadzać prezentacje swoich produktów. Messenger Room nie może być jeszcze utworzony przez Stronę. Na razie konieczne będzie otwarcie go przez osobę prywatną z poziomu jej konta na Messengerze. Facebook zapowiada wprowadzenie tej opcji także dla fan page’y i – wśród innych opcji – także możliwość powiązania pokoju z eventem stworzonym w serwisie.

Więcej informacji o Messenger Rooms tutaj.

Konwersja w sklepie on-line

Opportunity Alert #54: Zwiększ konwersję w sklepie on-line

Średnio 70% użytkowników sklepów e-commerce porzuca koszyk zakupowy. Głównym powodem jest wczesny etap procesu zakupowego, w którym użytkownik jedynie przegląda ofertę (58,6% badanych).

Wśród pozostałych powodów możemy wyróżnić takie, na które możemy mieć wpływ, usprawniając proces zakupowy, poprawiając komunikację z użytkownikiem lub delikatnie modyfikując produkt. Są wśród nich m.in. zbyt wysokie koszty (53%), potrzeba utworzenia konta (31%) czy zbyt długi lub skomplikowany proces (23%).

Wśród sposobów zwiększenia konwersji na stronie www znajdują się m.in. website layery, exit pop-up czy web pushe i pushe aplikacyjne.

Można nimi komunikować dodatkowe zachęty (np. darmowa dostawa, polecane produkty, itp.) do użytkowników, którzy wahają się lub ulegają rozproszeniu. Świetnie sprawdzają się też w przypadku osób, które nie są jeszcze zdecydowane na zakup naszego produktu. Należy im zapewnić właściwy zasób informacji, by mogły świadomie podjąć decyzję.

Więcej podpowiedzi od ekspertów Optimise i PushAd dot. doboru narzędzi zwiększających konwersję w sklepie e-commerce w materiale na Marketer+.

Stwórz własny sklep on-line

Opportunity Alert #53: Stwórz własny sklep on-line

To najlepszy moment na przeniesienie sprzedaży online. Prawie co trzecie gospodarstwo domowe zwiększyło lub znacząco zwiększyło wydatki na zakupy przez Internet w okresie pandemii. Przedstawiciele co trzeciego gospodarstwa domowego (33%) są zdania, że w przyszłości będą kupować więcej w ten sposób.

Stworzenie przejrzystego i estetycznego sklepu internetowego jest prostsze od kiedy pojawiły się platformy oferujące gotowe szablony e-sklepów. Shoplo czy PrestaShop umożliwiają uruchomienie i sprawne rozwijanie własnej strony z e-sklepem. Dzięki tym narzędziom może też zarządzać biznesem (klienci, zamówienia, produkty, przeceny) z poziomu aplikacji. Dużymi atutami są dopasowanie do potrzeb UX i brak konieczności płacenia za podpięcie domeny czy hosting.

Źródło danych tutaj.

Google Maps marketing

Opportunity Alert #52: Wyciśnij więcej z Google Maps

Google wychodzi naprzeciw lokalnym biznesom, które ucierpiały w ostatnich miesiącach. Sprawdź Google Moja Firma – to świetne i proste do założenia narzędzie Google, które zapewni Ci potencjał pozyskiwania nowych odbiorców. Będzie to możliwe nie tylko przez wyszukiwarkę, ale i przez Google Maps.

Właściciele firm z wizytówkami na mapie Google mogą obecnie ustawiać alerty dla swoich klientów – na przykład jeśli przenieśli część działalności do online.

Jest to też okazja dla niedużych biznesów gastronomicznych. Według badań, od lutego wyszukiwarka zanotowała aż 260% wzrostu zapytań o jedzenie na wynos w pobliżu miejsca zamieszkania.

Przeczytaj więcej tutaj.