Publikacja postów na Facebooku

Opportunity Alert #51: Publikuj w rytmie pracy zdalnej

Wraz z przeniesieniem się części pracowników na home office zmieniły się ich godziny aktywności w social media. Na Facebooku jedną z bardziej zauważalnych zmian jest utrzymywanie się aktywności na wysokim poziomie przez wszystkie dni powszednie. Nieco większy skok następuje codziennie w okolicy 10:00-11:00 rano. Przed pandemią „najlepszym” dniem na publikację była środa.

Zmiany widać także na Instagramie. Dotąd największą aktywnością cieszył się on wczesnymi rankami i wieczorami, a „najgorszym” dniem na publikację była niedziela.

Epidemia spowodowała znaczny wzrost aktywności do wysokiego poziomu przez cały dzień. Co więcej, także soboty i niedziele cieszą się niespotykaną wcześniej aktywnością między 9:00 a 17:00. Warto wykorzystać ten czas i zweryfikować kalendarze postów. Wprowadź małe zmiany przyzwyczajeń w codziennym zarządzaniu kontami marek.

Pełne wyniki analizy znajdują się tutaj.

Lokalni dostawcy

Opportunity Alert #50: Współpracuj z lokalnymi dostawcami

Pandemia i związana z nią koncentracja na dbałości o bezpieczeństwo sprawiły, że na znaczeniu zyskuje lokalność produktów.

Jak donosi Kantar, 42% konsumentów twierdzi, że obecnie zwraca większą uwagę na pochodzenie produktów niż wcześniej. Odsetek też jest jeszcze wyższy w gospodarstwach domowych z dziećmi – tu wzrasta do 52%. Jeden na czterech konsumentów uważa, że właściciele używanych przez nich marek powinni sprowadzać produkcję z powrotem do własnego kraju, natomiast jedna trzecia martwi się, czy produkty wysyłane z zagranicy nie zagrażają ich bezpieczeństwu.

Jako szczególnie ryzykowne postrzegane są produkty z Chin i Stanów Zjednoczonych. Odpowiednio 60% i 47% respondentów wskazuje, że są nastawieni mniej przychylnie wobec kupowania towarów i usług z tych dwóch krajów.

Więcej o badaniu Kantara Barometr COVID-19 tutaj.

Kredyty reklamowe Google

Opportunity Alert #49: Korzystaj z kredytów Google

Google uruchomił swój program wsparcia dla małych i średnich firm. W ramach programu wybrane firmy otrzymają darmowe kredyty na działania reklamowe. Kto będzie mógł korzystać ze wsparcia? Firmy, które reklamowały się w Google w ciągu 10 z 12 miesięcy zeszłego roku oraz w styczniu i/lutym tego roku.

Maksymalna kwota, którą będzie można uzyskać, wyniesie równowartość 1000 USD. Jej konkretna wartość zależy od wcześniej aktywności reklamowej i historycznych wydatków.

Program rozpoczął się kilka dni temu w Nowej Zelandii i wkrótce rozszerzy się na inne kraje. Szczegółowe, na bieżąco aktualizowane informacje na temat programu warto śledzić tutaj.